ویروس کرونا اولین قربانی خود را در اروپا گرفت

آگنس بوزین (Agnes Buzyn) وزیر بهداشت فرانسه روز شنبه اولین مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا در قاره اروپا را اعلام کرد. این فرد یک توریست ۸۰ ساله چینی در فرانسه بوده است که به گفته مقامات فرانسوی، بعد از مشاهده علایم بیماری به دو بیمارستان مراجعه می‌کند، اما هر دو بیمارستان او را مرخص می‌کنند.

بوزین گفت که او شب جمعه از مرگ این بیمار مطلع شده است و این فرد بعد از مثبت شدن نتایج تست آزمایشگاهی‌اش در اواخر ماه ژانویه، در بیمارستان بیچات (Bichat) در شهر پاریس تحت شدیدترین مراقبت‌ها قرار می‌گیرد.

ضمن اینکه، نتایج تست ویروس کرونا برای دختر این مرد هم مثبت اعلام شده و او هم‌اکنون در بیماستان بستری است. با این‌حال، وزیر بهداشت فرانسه گفت که وضعیت این دختر در حال بهتر شدن است و به زودی بیمارستان بیچات را ترک می‌کند. این بیمارستان جزو بیمارستان‌های پیشرفته فرانسه است که اتاق‌های مخصوص قرنطینه دارد.

وزیر بهداشت فرانسه همچنین گفت که تا روز یکشنبه چهار مورد از ۱۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه بهبود یافته‌اند و از بیمارستان مرخص شده‌اند. آخرین مورد هم یک پزشک فرانسوی بوده که روز جمعه مرخص شده است. بوزین می‌گوید که شش تای دیگر همچنان در بیمارستان بستری هستند.

بیمار فوت‌کرده، یک توریست چینی از استان هوبای چین بوده که بعد از ابتلا به ویروس کرونا، دچار عفونت شدیدی در ریه‌هایش می‌شود. گزارش‌های متناقضی درباره این مرد وجود دارد. وزیر بهداشت فرانسه می‌گوید که او در تاریخ 16 ژانویه به فرانسه رسیده و در روز 25 ژانویه تحت مراقبت‌های شدید پزشکی در بیمارستان بیچات قرار گرفته است. مقامات پزشکی فرانسه قبلا گفته بودند که این فرد در تاریخ 23 ژانویه وارد این کشور شده است.

دکتر یزدان یزدان‌پناه، رییس واحد بیماری‌های عفونی بیمارستان بیچات می‌گوید که این مرد چینی ابتدا به دو بیمارستان فرانسه مراجعه می‌کند، اما این دو بیمارستان او را به‌عنوان یک فرد مبتلا به ویروس کرونا تشخیص نمی‌دهند و به همین خاطر انجام آزمایش‌های بیشتر را لازم نمی‌بینند و او را مرخص می‌کنند.

این مرد، اهل ووهان نبوده و ظاهرا در یکی از شهرهای استان هوبای چین که شامل ووهان هم می‌شود، زندگی می‌کرده است. یزدان‌پناه می‌گوید که نتایج آزمایشگاهی این فرد بالاخره بعد از مراجعه به بیمارستان بیچات، مثبت اعلام می‌شود و در تاریخ 29 ژانویه در این بیمارستان بستری می‌گردد.

تا الان، ۴۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ۹ کشور اروپایی گزارش شده است که کشور آلمان با ۱۶ مورد، بیشترین تعداد را دارد. براساس جدیدترین آمار، این ویروس تا به‌حال بیش از ۶۷ هزار نفر را در سراسر دنیا آلوده کرده و دست‌کم ۱۵۲۶ نفر را به کام مرگ کشانده است. سازمان بهداشت جهانی، این ویروس را تهدیدی برای سلامت جهانی اعلام کرده است.

در حال‌حاضر دولت چین ۶۰ میلیون نفر از مردم این کشور را در قرنطینه نگه داشته و بیمارستان‌های اورژانسی و مراکز کنترل متعددی را برای مبارزه با گسترش ویروس ساخته است. هم‌اکنون، اکثر رستوران‌ها، سینماها و سایر کسب و کارهای کشور چین بسته شده‌اند و تقریبا همه مسابقات ورزشی و رویدادهای فرهنگی این کشور لغو شده‌اند.

وانگ یی (Wang Yi)، وزیر خارجه چین، روز شنبه در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که کشور او مصمم است که با این بیماری مبارزه کند و آن را شکست دهد. او گفت که این بیماری مسری، چالش بزرگی را برای رشد اقتصادی چین ایجاد کرده، ولی او مطمئن است که شرایط این کشور به‌زودی به حالت عادی برخواهد گشت و چین دوباره قوی‌تر از قبل ظاهر خواهد شد.

لوئیجی دی مایو (Luigi Di Maio)، وزیر خارجه ایتالیا هم که در این کنفرانس امنیتی حضور داشت گفت که همه ایتالیایی‌هایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا قصد بازگشت به ایتالیا را داشتند به این کشور بازگردانده شده‌اند. آخرین مورد، یک دانش‌آموز ۱۷ ساله بود که روز شنبه با یک پرواز نظامی به ایتالیا برگشت. نتایج آزمایشگاهی این نوجوان منفی بوده و حالا او باید دو هفته را در قرنطینه‌ای در نزدیکی شهر رم سپری کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH