شیشه فوق‌نازک گلکسی زد فلیپ ممکن است از جنس پلاستیک باشد

سامسونگ هفته گذشته در جریان معرفی گلکسی زد فلیپ (Z Flip) تاکید کرد که این گوشی اولین اسمارت‌فون تاشو دنیا با شیشه فوق‌نازک است. با توجه به اینکه اولین گوشی تاشو سامسونگ یعنی گلکسی فولد از نمایشگر پلاستیکی بهره می‌برد، استفاده از این فناوری جدید، توسعه مهمی به حساب می‌آید.

با این‌حال، به نظر می‌رسد که دوام گلکسی زد فلیپ، علیرغم استفاده‌اش از شیشه فوق‌نازک، بهتر از گلکسی فولد نیست. تست‌های انجام شده توسط زاک نلسون (Zack Nelson) در کانال یوتیوب JerryRigEverything نشان می‌دهند که نمایشگر زد فلیپ بسیار ظریف و حساس بوده و به راحتی می‌تواند با ناخن‌های انگشت خراش بردارد.

شیشه تاشونده

در این ویدیو مشاهده می‌کنیم که شیشه فوق‌نازک گلکسی زد فلیپ، از سطح ۲ شروع به خراش برداشتن می‌کند؛ این در حالی است که شیشه به‌کاررفته بر روی اکثر اسمارت‌فون‌ها، از سطح ۶ شروع به خراش برداشتن می‌کنند و تازه در سطح ۷ است که خطوط عمیقی را از خود نشان می‌دهند. در انتهای ویدیو، زاک حفره‌های ایجادشده را به داخل نمایشگر زد فلیپ فشار می‌دهد و هیچ نشانه‌ای از شکستن شیشه در آن دیده نمی‌شود.

نمایشگر این گوشی تاشو، هیچ سطحی از مقاومت را در برابر خراش نشان نمی‌دهد و به نظر می‌رسد که شیشه فوق‌نازک آن برخلاف ادعای سامسونگ احتمالا نوعی پلاستیک باشد. البته این پلاستیک ممکن است برخی از مشخصات شیشه را داشته باشد، اما دوام آن همچنان در حد پلاستیک است.

سامسونگ بیانیه‌ای درباره شیشه فوق‌نازک گلکسی زد فلیپ منتشر کرده و در آن گفته است:

گلکسی زد فلیپ، برای داشتن ظاهر براق و پیشرفته و ارایه کیفیت نمایشی مطلوب، به نمایشگر Infinity Flex از جنس شیشه فوق‌نازک (UTG) سامسونگ مجهز است. تکنولوژی UTG جدید، متفاوت از فناوری‌های به‌کاررفته بر روی سایر دستگاه‌های پرچمدار گلکسی است. نمایشگر این گوشی به خوبی تا می‌شود، اما این کار باید با احتیاط انجام شود. گلکسی زد فلیپ همچنین مثل گلکسی فولد دارای یک لایه محافظ بر روی نمایشگر خود است.

سامسونگ گفته که به مشتریان گلکسی زد فلیپ امکان یک بار تعویض نمایشگر آن را با پرداخت ۱۱۹ دلار فراهم خواهد کرد. کاربران همچنین خواهند توانست برای یک بار به‌طور رایگان محافظ صفحه آن را عوض کنند.

پیش‌سفارش‌های گلکسی زد فلیپ، علی‌رغم قیمت بالای ۱۳۸۰ دلاری آن و نگرانی‌های موجود درباره دوام دستگاه‌های تاشو، از اواخر هفته گذشته شروع شده و دستگاه‌های آن به‌سرعت در کره جنوبی و آمریکا فروش رفته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH