اندروید 11

تمام قابلیت‌های جدید اندروید 11 را از اینجا ببینید

اندروید 10 امروز نسخه بعدی خود را با تغییرات و بهبودهای جدید دریافت نمود. گوگل پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 11 را با قابلیت‌های فراوان برای قدرتمند کردن کل اکوسیستم منتشر کرده است. اولین بیلد توسعه‌دهندگان، چند ماه زودتر از زمان معمول در دسترس قرار می‌گیرد و این واقعا سورپرایز بزرگی است. اندروید 11 دارای APIهای جدید و امکانات تازه زیادی خواهد بود.

این بیلد، چند هفته پیش، بر روی پیکسل 4 و پیکسل 2XL مشاهده شده بود و خود گوگل هم اخیرا تصویری از پیش‌نمایش اندروید 11 را به‌طور اتفاقی منتشر کرده بود.

اندروید 11 علاوه بر پشتیبانی از فناوری‌های نسل بعدی، تمرکز اصلی خود را بر روی بهبود امنیت و حریم خصوصی کاربران خواهد گذاشت. پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 11 دارای چندین API جدید برای بهبود اتصال و پشتیبانی از تکنولوژی‌های جدید مانند 5G و نمایشگرهای تاشو است. از دیگر قابلیت‌های این نسخه می‌توان به یک تب گفتگوی جدید در زیر قسمت نوتیفیکیشن، یک ویژگی چت هدز شبیه به مسنجر فیس‌بوک، مجوزهای بهبودیافته و دسترسی‌های آسان اشاره کرد. ورژن جدید اندروید از زمان‌بندی حالت تاریک هم پشتیبانی خواهد کرد. اجازه دهید در ادامه نگاهی به تک‌تک این قابلیت‌ها بیندازیم.

 قابلیت‌های اندروید 11

حباب‌های چت

اندروید بالاخره بعد از سال‌ها انتظار، پشتیبانی از چت هدز شبیه به مسنجر فیس‌بوک را فراهم کرده است. این ویژگی به کاربران اجازه خواهد داد تا با چندین گفتگو، تعامل داشته باشند و از دسترسی‌های بهتری برخوردار گردند.

امنیت و مجوزها

مجوزهای یک‌باره (One-time) به‌منظور استفاده از اطلاعات مکان، دوربین و میکروفون باعث افزایش امنیت کاربران خواهد شد. این قابلیت به سیستم اجازه خواهد داد تا کنترل دسترسی‌ها را از دست اپلیکیشنی که در حال اجرا نیست، خارج کند. به‌علاوه، اپلیکیشن‌ها حالا ملزم به درخواست دسترسی به اطلاعات مکان از طریق مجوزهای گوگل خواهند بود. بنابراین فقط اپلیکیشن‌های تاییدشده توسط گوگل، از اطلاعات پس‌زمینه مکان استفاده خواهند کرد.

تب گفتگوی جدید

برای دیدن جدیدترین پیام‌ها، یک تب اختصاصی گفتگو در پنل نوتیفیکیشن‌ها وجود خواهد داشت. همچنین یک روش بهبودیافته برای پاسخ به پیام‌ها از پنل نوتیفیکیشن ارایه شده است. کاربران همچنین قادر به فرستادن تصاویر، به‌طور مستقیم از پنل نوتیفیکیشن‌ها خواهند بود.

پشتیبانی از تکنولوژی‌های جدید

اندروید 11 دارای APIهای جدیدی است که پشتیبانی از فناوری 5G، دستگاه‌های تاشو و ماشین یادگیری را فراهم می‌آورند. این ویژگی به سازندگان دستگاه‌ها کمک خواهد کرد تا نسل بعدی اسمارت‌فون‌های خود را بدون اتکا به کدهای شخص ثالث معرفی کنند. نسخه جدید همچنین از دکدینگ ویدیوی low-latency، اسکرین‌های تماس بهتر و APIهای شبکه عصبی گوگل پشتیبانی خواهد کرد.

رابط کاربری به‌اشتراک‌گذاری بهبودیافته

اندروید 11 به کاربران اجازه خواهد داد تا شبکه‌های اجتماعی محبوب خود را در بالای منوی به‌اشتراک‌گذاری، پین کنند. البته قابلیتی مشابه این، بر روی اندروید 9 و نسخه‌های اولیه وجود داشت، اما در اندروید 10 حذف شده بود.

زمان‌بندی حالت تاریک

گوگل در اندروید 10، حالت تاریک سراسری را به منظور رفع نیازهای کاربران حرفه‌ای ارایه کرد. حالا اندروید 11، قابلیت زمان‌بندی حالت تاریک را معرفی کرده است. این ویژگی به کاربران اجازه خواهد داد تا فعال شدن خودکار حالت تاریک را زمان‌بندی کنند.

حالت پرواز، بلوتوث را تحت تاثیر قرار نخواهد داد

در اندروید 11، فعال‌سازی حالت پرواز، دسترسی شما به بلوتوث را دیگر محدود نخواهد کرد. بنابراین شما حالا خواهید توانست از بلوتوث دستگاه‌تان برای اتصال به پوشیدنی‌ها و هدست‌های صوتی استفاده کنید.

افزایش حساسیت لمسی

گوگل در اندروید 11 یک گزینه جدید برای افزایش حساسیت لمسی از طریق پنل تنظیمات اضافه کرده است. شما خواهید توانست حساسیت لمسی نمایشگر گوشی‌تان را قبل از پوشیدن دستکش یا در صورت استفاده از محافظ‌های صفحه، افزایش دهید. این یک قابلیت بسیار مفید است که به روش‌های مختلفی به کاربران کمک خواهد کرد.

میوت کردن نوتیفیکشن‌ها هنگام استفاده از دوربین

APIهای جدید اندروید 11 به کاربران اجازه خواهد داد تا هر نوع نوتیفیکیشنی را هنگام استفاده از دوربین میوت کنند. این ویژگی، به‌خصوص در زمان تماس‌های ویدیویی بسیار مفید خواهد بود.

طبق گزارش‌های قبلی، انتظار می‌رود که اندروید 11 از یک ابزار ADB بی‌سیم کاملا امن و همچنین از ضبط ویدیوهای بزرگ‌تر از ۴ گیگابایت هم پشتیبانی کند. بیلد جدید هنوز اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان است و ما امیدواریم که قابلیت‌های بیشتری در بیلد نهایی اندروید 11 ارایه شود.

نظر شما درباره قابلیت‌های جدید اندروید 11 چیست؟ در بخش کامنت‌ها می‌توانید نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH