فروشگاه گوگل پلی

600 اپلیکیشن مخرب تبلیغاتی از فروشگاه گوگل پلی حذف شدند

شرکت گوگل به تازگی در مدیریت اپلیکیشن‌های مخرب در فروشگاه پلی سخت‌گیرتر از قبل عمل می‌کند. حجم بالای نرم‌افزاری‌ها در فروشگاه گوگل‌ پلی، این شرکت را به انجام اقدامات شدیدتری در این هفته مجبور کرده است.

این شرکت در اوایل هفته جاری در وبلاگ بخش امنیتی خود اعلام کرد که 600 اپلیکیشن مخرب را از فروشگاه نرم‌افزاری خود حذف کرده است. گوگل گفت که این اپلیکیشن‌ها شامل مواردی هستند که در هنگام استفاده، تبلیغات تمام صفحه‌ای را نمایش می‌دهند و یا حتی در هنگام استفاده نکردن از آن‌ها، تبلیغات غیرمنتظره‌ای برای کاربران نشان داده می‌شود.

گوگل در این پست به صراحت اعلام کرد که چنین تبلیغاتی را تبلیغات نامنظم و درهم گسیخته تعریف می‌کنیم، چرا که استفاده کاربر از دستگاه را مختل می‌کنند. در حالی که این تبلیغات می‌توانند در محیط‌های نرم‌افزاری نمایش داده شوند.

“ما تبلیغات نامنظم را که هر روز در حال گسترش هستند، تبلیغات خارج از مفاد و قوانین می‌دانیم. زیرا این نوع از تبلیغات که توسط توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مخرب نمایش داده می‌شوند، در هنگام عدم استفاده کاربر از تلفن نیز به نمایش در می‌آیند.”

به عنوان مثال، تصور کنید که درحال برقراری یک تماس ضروری یا پاسخ به آن هستید که به صورت غیرمنتظره، تبلیغاتی صفحه تلفن شما را اشغال می‌کنند. چنین موضوعی توسط گوگل قابل قبول نخواهد بود. وجود چنین تبلیغاتی می‌تواند خطرساز نیز باشد، چرا که شاید برخی از افراد در همان لحظه قصد برقراری یک تماس ضروری داشته باشند.

این شرکت در مقایسه با اپل قوانین سخت‌گیرانه‌ای نسبت به اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی ندارد. همین مسئله باعث شده است که برخی از افراد با سوء استفاده از آن، تبلیغات مزاحمی را برای کاربران به نمایش دربیاورند که مشکلات جدی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت.

با این حال، گوگل اعلام کرد که فناوری‌های جدیدی را برای شناسایی اپلیکیشن‌های مخرب ایجاد کرده است. این شرکت در تلاش است که با بهره‌گیری از فناوری یادگیری ماشین جدید خود برای شناسایی چنین نرم‌افزارهایی استفاده کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH