مقایسه اسمارت‌فون‌های سامسونگ گلکسی زد فلیپ و گلکسی فولد: کدام‌یک گزینه بهتری است؟

اگرچه هر 2 هندست تاشوی گلکسی زد فلیپ و گلکسی فولد توسط کمپانی سامسونگ طراحی و تولید شده‌اند؛ اما این محصولات با اهدافی کاملا متفاوت در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. سامسونگ با تولید گلکسی زد فلیپ اقدام به عرضه یک گوشی تاشوی ممتاز برای طیف عمده‌ای از مصرف‌کنندگان کرد. قالب طراحی تاشونده این محصول به یکی از مشکلات حقیقی برخی کاربران در خصوص رشد فزآینده اندازه اسمارت‌فون‌ها پاسخ می‌دهد. لمس نمایشگر شیشه‌ای دستگاه، حس بهتری را به کاربران منتقل می‌کند. خریداری این محصول به‌صورت آنلاین یا از طریق فروشگاه‌ها و در مدل‌های آنلاک شده یا تحت قرارداد اپراتورهای AT&T و Sprint امکان‌پذیر است.

در دست گرفتن گلکسی فولد تا حدودی دشوارتر بوده و خریداری آن نیز هزینه بیش‌تری را به‌دنبال دارد. با این‌حال یقینا جذابیت طراحی 2 در 1 این اسمارت‌فون واقعیتی انکارناپذیر است. کاربران می‌توانند از گجت گلکسی فولد خود به‌عنوان یک گوشی یا تبلت اندرویدی استفاده کنند. اگرچه گلکسی فولد تا حدودی سنگین و بزرگ به‌نظر می‌رسد؛ اما این دستگاه دارای قابلیت‌های کاربردی متعدد و مضاعفی است که مشابه آن‌ها در گلکسی زد فلیپ یافت نمی‌شود.

علیرغم عدم عرضه گلکسی زد فلیپ در مقطع فعلی، این هندست گزینه خرید منطقی‌تری به‌شمار می‌رود

گلکسی زد فلیپ دومین گوشی تاشوی ساخت سامسونگ است. این محصول در فوریه سال 2020 معرفی شد و برای نخستین بار از الگوی طراحی مشابه با گوشی‌های تاشوی سنتی بهره گرفت. به‌نظر می‌رسد که این محصول گزینه مناسب‌تری برای اکثریت کاربران خواهد بود.

در توجیه چنین ادعایی می‌توان به دلایل انگشت‌شماری اشاره کرد و نخستین مورد به قالب طراحی گلکسی زد فلیپ مربوط می‌شود. اگرچه قالب طراحی 2 در 1 گلکسی فولد بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد؛ اما طراحی گلکسی زد فلیپ کمی کاربردی‌تر است. این گجت هنگام باز شدن همانند سایر گوشی‌های اندرویدی به‌نظر می‌رسد. کاربران با توجه به طبیعت تاشوی این اسمارت‌فون می‌توانند آن‌را به حالت بسته در آورده و اندازه دستگاه را به نصف کاهش دهند. در دنیای واقعی، چنین قابلیتی بدان معناست که کاربران می‌توانند گلکسی زد فلیپ را درون جیب، کیف دستی یا حتی کیف پول خود قرار دهند. بدین‌ترتیب اندازه گلکسی زد فلیپ در مقایسه با اسمارت‌فون‌های سنتی و گوشی‌های غیرتاشو بسیار کوچک‌تر است. چنین مشخصه‌ای احتمالا برای برخی کاربران چندان مفید نیست؛ اما گلکسی زد فلیپ گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که از کار با گوشی‌های بزرگ و دست و پاگیر کلافه شده‌اند.

مخاطبان هنگام کار با گلکسی زد فلیپ متوجه تجربه کاربری بسیار مطلوب‌تر نمایشگر تاشوی این محصول خواهند شد. دلیل چنین پدیده‌ای این است که نمایشگر گلکسی زد فلیپ از روکش شیشه‌ای فوق‌العاده نازک (UTG) ساخت سامسونگ بهره می‌گیرد؛ در حالی‌که گلکسی فولد مجهز به یک نمایشگر با روکش پلاستیکی است. با این‌حال احتمال خراشیدگی نمایشگر گلکسی زد فلیپ در مقایسه با نمایشگرهای شیشه‌ای معمولی سایر گوشی‌ها بسیار بیش‌تر است.

سایر مشخصه‌های گلکسی زد فلیپ برای خلق تجربه کاربری روزمره بی‌نقص، ایده‌آل به‌نظر می‌رسند. توان پردازشی این هندست از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس ساخت کوالکام همراه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی تامین خواهد شد. دوربین پشتی دوگانه این اسمارت‌فون به منظور تصویربرداری از سوژه‌ها از یک حسگر عریض و فوق‌عریض برخوردار است. باتری 3300 میلی‌آمپرساعتی دستگاه احتمالا کمی کوچک‌تر از حد انتظار است؛ اما کماکان انرژی موردنیاز برای کاربری معمول روزمره را تامین خواهد کرد.

سرانجام گلکسی زد فلیپ از نظر قیمت‌گذاری و قابلیت دسترس‌پذیری نیز از موقعیت بهتری نسبت به گلکسی فولد برخوردار است. برچسب قیمتی 1380 دلاری گلکسی زد فلیپ بسیار چشمگیر به‌نظر می‌رسد؛ اما در مقایسه با قیمت‌گذاری 1980 دلاری گلکسی فولد به میزان قابل‌توجهی ارزان‌تر است. بعلاوه مشتریان برای خریداری زد فلیپ به گزینه‌های بیش‌تری دسترسی خواهند داشت. اکنون این هندست به‌صورت آنلاین و از طریق فروشگاه‌های Best Buy، AT&T، Sprint و وبسایت رسمی سامسونگ قابل خریداری است.

سامسونگ گلکسی فولد تجربه‌ای کاملا متفاوت و جدید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

با بررسی گلکسی فولد متوجه ماهیت کاملا متفاوت آن خواهید شد. این محصول نه‌تنها در جهتی متفاوت با گلکسی زد فلیپ باز و بسته می‌شود؛ بلکه گلکسی فولد در واقع 2 دستگاه مختلف در قالب 1 محصول است. در نمای جلویی، کاربران با یک هندست اندرویدی سروکار دارند و در صورت بازگشایی گجت با یک دستگاه 7.3 اینچی غول‌پیکر مواجه می‌شوند. با توجه به اندازه و نسبت ابعاد 4:3 نمایشگر، گلکسی فولد یک تبلت مینیاتوری به‌شمار می‌رود. کاربران بدون احساس محدودیت فضا می‌توانند چندین اپلیکیشن مختلف را به‌صورت همزمان اجرا نمایند.

این الگوی طراحی باعث می‌شود تا گلکسی فولد محصولی نسبتا بزرگ و سنگین قلمداد شود. با این‌حال مشتریان در صورت خریداری این محصول با تجربه‌ای کاملا متفاوت نسبت به سایر محصولات بازار بهره‌مند خواهند شد. تجربه لمس نمایشگر پلاستیکی گلکسی فولد اگرچه کاملا ایده‌آل نیست؛ اما قابل‌قبول به‌نظر می‌رسد. در بخش مشخصات سخت‌افزاری نیز گلکسی فولد رقابت کاملا نزدیکی با گلکسی زد فلیپ دارد. تراشه اسنپ‌دراگون 855 به‌کارگیری شده در گلکسی فولد اگرچه به اندازه تراشه اسنپ‌دراگون 855 پلاس قدرتمند نیست؛ اما گلکسی فولد با وجود 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی بسیار برتر از گلکسی زد فلیپ ظاهر می‌شود. همچنین کاربران به دوربین سه‌گانه در قسمت پشتی گوشی، دوربین دوگانه در بخش فوقانی نمایشگر تبلت و 1 دوربین سلفی بر روی نمایشگر گوشی دسترسی خواهند داشت.

بی‌تردید گلکسی فولد یک شاهکار تکنولوژی است؛ با این‌حال قیمت‌گذاری نجومی این محصول آن‌را به گزینه‌ای غیر قابل‌دسترس برای بسیاری از کاربران تبدیل می‌کند. بعلاوه مشتریان برای خریداری گلکسی فولد بایستی به فروشگاه‌های محلی AT&T یا Best Buy مراجعه نمایند.

2 گجت تاشوی کاملا متفاوت

الگوی طراحی گلکسی زد فلیپ برای اکثریت کاربران مطلوب‌تر است و خاطره گوشی‌های تاشوی قدیمی را در ذهن زنده می‌کند. استفاده از قالب طراحی کوچک‌تر، روکش UTG بر روی نمایشگر و قیمت‌گذاری بسیار ارزان‌تر نسبت به گلکسی فولد از جمله نقاط قوت گلکسی زد فلیپ به‌شمار می‌روند. در مقابل، کاربری دوگانه اسمارت‌فون و تبلت، قابلیت اجرای بی‌دردسر چندین اپلیکیشن به‌صورت همزمان و بهره‌مندی از مجموعا 6 دوربین از جمله نقاط برتری گلکسی فولد محسوب می‌شوند.

از سوی دیگر آسیب‌پذیری نمایشگر و محدودیت پوشش محافظ آن از جمله نقاط ضعف گلکسی زد فلیپ قلمداد می‌شوند. در مقابل، قیمت‌گذاری بسیار بالا و ساختار تماما پلاستیکی نمایشگر گلکسی فولد مهم‌ترین نقاط ضعف این گجت را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH