HTC

HTC نجات خود را در فناوری‌های 5G و واقعیت مجازی می‌بیند

شرکت HTC که این‌روزها شرایط چندان خوبی ندارد، امیدوار است که فناوری‌های 5G و واقعیت مجازی (VR) بتوانند این شرکت را نجات دهند.

Yves Maitre، مدیر اجرایی HTC، این هفته در مصاحبه‌ای با خبرگزاری UND چین، جزییات بیشتری را در این‌باره گفته است. او می‌گوید که HTC تمرکز خود را بیش از گذشته، بر روی تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی خواهد گذاشت.

در واقع به نظر می‌رسد که 5G، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (AR)، سه حوزه‌ای هستند که HTC امیدوار است با سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها، خود را از وضعیت کنونی‌اش نجات دهد. این شرکت در سال 2019 عملکرد بسیار ناامیدکننده‌ای داشت و درآمدهایش به نصف کاهش یافت. همین موضوع باعث شد تا تغییرات گسترده‌ای در مدیران شرکت صورت گیرد و Maitre نیز در ماه سپتامبر به‌عنوان جانشین Cher Wang انتخاب شد. البته خانم Wang همچنان از اعضای هیئت مدیره شرکت هستند.

آیا HTC می‌تواند تا سوددهی محصولات 5G و VR خود دوام بیاورد؟

Maitre، تکنولوژی واقعیت مجازی را به عنوان یک بخش حیاتی از استراتژی بلندمدت HTC توضیح داده است. این شرکت تایوانی، در راستای استراتژی جدید خود، روز پنج‌شنبه محصولاتی را معرفی کرد که بیشتر حول هدست‌های Vive Cosmos Play ،Vive Cosmos XR و Vive Cosmos Elite می‌چرخیدند.

به گفته Maitre، تصمیم جدی شرکت برای ادامه افزایش تمرکز خود بر روی واقعیت مجازی، یک حرکت رو به جلو به ویژه در بخش سرگرمی است. البته این به معنای آن نیست که HTC قصد داشته باشد تبدیل به یک توسعه‌دهنده اصلی بازی‌های ویدیویی شود و رابطه همکاری خود را با شرکت Valve به مخاطره بیندازد. بلکه برعکس، این شرکت، فناوری VR را به عنوان حوزه‌ای ایده‌آل برای رشد کوتاه‌مدت و بلندمدت خود می‌بیند.

حالا به نظر می‌رسد که HTC به خوبی در حال طی کردن این مسیر است و به‌زودی در مقابل هدست Oculus فیس‌بوک و هدست PlayStation VR سونی قد علم خواهد کرد.

گرچه به نظر می‌رسد فناوری 5G در مقایسه با VR پیچیده‌تر باشد، اما رویکرد HTC نسبت به آن نیز مشابه VR خواهد بود. Maitre تاکید کرده است که علاقه این شرکت به نسل بعدی شبکه بی‌سیم صرفا بر روی راهکارهای مشتری‌محور متمرکز خواهد بود. این می‌تواند یک استراتژی بسیار مناسب برای سازندگانی باشد که توان سرمایه‌گذاری بزرگ دیگری در هر کدام از بخش‌های تکنولوژی را ندارند.

HTC، در طول یک دهه گذشته، یکی از معروف‌ترین برندها در صنعت اسمارت‌فون بوده است. اما بعد از عقب ماندن از بسیاری از برندها، به این نتیجه رسیده است که باید بر روی محصولات متنوع‌تری سرمایه‌گذاری کند و حالا امیدوار است که فناوری‌های جدید باعث نجات شرکت شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH