HTC طراحی هدست واقعیت ترکیبی Project Proton را نمایش داد

شرکت HTC به‌تازگی از هدست‌های واقعیت مجازی Vive Cosmo خود رونمایی کرد و در کنار آن‌ها، دو طراحی جدید را هم به نمایش گذاشت که ظاهرا در حال کار بر روی آن‌هاست.

این دو طراحی در واقع مربوط به هدست واقعیت ترکیبی آینده Project Proton می‌شوند که بسیار شبیه به عینک‌های مرسوم هستند و به جای اپتیک پیچیده واقعیت افزوده، به‌راحتی از ویدیوهای pass-through دوربین‌های جلو استفاده خواهند کرد.

منظور از pass-through این است که اشیا مجازی می‌توانند به‌لطف یک دوربین باکیفیت دوگانه در جلوی هدست، در داخل دنیای واقعی به کار گرفته شوند. HTC امیدوار است که این روش منجر به کاربردهای جالبی، هم در خانه و هم در محل کار شود. برای مثال تصور کنید که شما با همکارا‌ن خودتان به جای فضای دلگیر اداره، در دنیای مجازی ملاقات کنید.

ویدیوی pass-through می‌تواند میدان دید عریض‌تر و غرق‌شوندگی بیشتری را فراهم آورد، اما مشکل تاخیر دارد و در مواقعی هم ممکن است باعث تهوع کاربر در فضای واقعیت افزوده گردد.

هدست واقعیت ترکیبی Project Proton در دو نسخه معرفی خواهد شد:

مدل Proton Glass، که بسیار شبیه به عینک‌های واقعی خواهد بود و کار پردازش را از طریق تترینگ، به یک گوشی هوشمند ارجاع خواهد داد.

و مدل Proton AIO، که بسیار حجیم‌تر بوده و پردازش آن‌بورد خواهد داشت. این مدل به خاطر نگرانی از تابش بسیار نزدیک به جمجمه، فناوری 5G نخواهد داشت.

طراحی این هدست‌ها در ابتدا قرار بود که در رویداد MWC 2020 به نمایش گذاشته شود، اما این نمایشگاه به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد. HTC گفته است که این طراحی‌ها دارای یک نمونه اولیه هستند؛ با این‌حال، درباره زمان تولید آن‌ها چیزی بیان نکرده است.

شرکت تایوانی گفته است: هدست‌های واقعیت ترکیبی Project Proton یک نمونه اولیه از دستگاه واقعیت بسط‌یافته (XR) هستند و ما امیدواریم که بازخوردهای مشتریان را در حین کار بر روی این محصول دریافت کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH