مایکروسافت احتمالا بر روی یک گوشی تاشو شبیه به سامسونگ گلکسی فولد کار می‌کند

مایکروسافت در اکتبر 2019 گوشی‌های سرفیس Neo و سرفیس Duo را معرفی کرد. این دو دستگاه اولین تلاش مایکروسافت در زمینه اسمارت‌فون‌های دو نمایشگره بودند. در حالیکه مایکروسافت قول عرضه این گوشی‌ها را در سال جاری داده است، به نظر می‌رسد که شرکت در حال کار بر روی دستگاه‌های تاشو مفهومی بیشتری است.

براساس پتنتی که اخیرا منتشر شده، مایکروسافت ممکن است یک گوشی تاشو شبیه به سامسونگ گلکسی فولد معرفی کند. این پتنت با عنوان “دستگاه تاشو با رابط کاربری قابل‌تعامل بر روی قاب پشت”، در سال 2018 در اداره پتنت اروپا به ثبت رسیده و در دسامبر 2019 انتشار یافته است. این پتنت درباره به‌کارگیری نمایشگر سوم در پشت یک اسمارت‌فون تاشو توضیح داده که کاربر می‌تواند بدون باز کردن گوشی با آن تعامل کند.

سامسونگ ایده مشابه این را بر روی گلکسی فولد اجرا کرد و این هندست هم‌اکنون یک نمایشگر کوچک در پشت خود دارد که می‌تواند در زمان بسته بودن گوشی مورد استفاده قرار گیرد.

در توضیحات پتنت آمده است:

“این پتنت درباره دستگاه تاشویی است که یک صفحه رابط کاربری در پشت خود دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا از طریق آن، با هندست در حالت بسته تعامل کند. کاربر می‌تواند با استفاده از این صفحه رابط کاربری، محتوایی را برای نمایش‌داده‌شدن بر روی حداقل یکی از نمایشگرهای داخلی دستگاه تاشو در حالت باز انتخاب کند. به علاوه، این صفحه می‌تواند اجازه نوشتن یا کشیدن چیزی را بر روی خودش بدهد و آن را برای نمایش بر روی حداقل یکی از نمایشگرهای داخلی گوشی ذخیره کند.”

مایکروسافت همچنین می‌خواهد به کاربران اجازه دهد تا بتوانند محتوا را هنگام باز کردن دستگاه، به صفحه بزرگ‌تر انتقال دهند. این کار می‌تواند اجازه سوییچ کردن بی‌نقص بین نمایشگرها را بدهد و تجربه کاربری دستگاه را بهبود ببخشد. ایده این پتنت گرچه بسیار جالب است اما باید توجه داشت که همه پتنت‌ها رنگ واقعیت نمی‌بینند. با این حال، ما امیدواریم که مایکروسافت این پتنت را اجرایی کند و نمایشگر دیگری را به دستگاه تاشوی آینده خود اضافه نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH