تنها اسمارت‌فون شرکت اسنشیال به‌روزرسانی اندروید 11 را دریافت خواهد کرد

کمپانی اسنشیال اخیرا خبر تعطیلی خود را اعلام کرد. در آن زمان کمپانی خاطرنشان کرد که پچ امنیتی ماه فوریه در واقع آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری رسمی برای اسنشیال‌فون به‌شمار خواهد رفت. پیش‌تر شاهد انتشار این بسته به‌روزرسانی بودیم.

اما اکنون به‌نظر می‌رسد که کاربران اسنشیال‌فون بالاخره طعم اندروید 11 را خواهند چشید. نسخه‌ای از اندروید 11 موسوم به پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اخیرا منتشر شد و اسنشیال‌فون نیز از این پلتفرم پشتیبانی می‌کند. یک کاربر توئیتر با نام Branden Farmer (به نقل از انجمن XDA Developers) اخیرا اعلام کرد که کمپانی اسنشیال در ریپازیتوری GitHub خود، شاخه جدیدی تحت‌عنوان r-preview را بازگشایی نموده است. این‌کار با هدف سازگاری بیش‌تر اسنشیال‌فون با ایمیج سیستمی عمومی (GSI) اندروید 11 انجام شده است.

GSI نوعی پیاده‌سازی خام سیستم‌عامل اندروید همراه با کدهای دستکاری نشده پروژه متن باز اندروید (AOSP) است. کلیه دستگاه‌های اندرویدی با قابلیت پشتیبانی از Project Treble قادر به اجرای این پلتفرم خواهند بود.

برنامه اسنشیال برای انتشار اندروید 11

Jean Baptiste Theou؛ سرپرست واحد نرم‌افزار سیستم در شرکت اسنشیال طی یادداشتی در GitHub، خبر توسعه اندروید 11 را موردتائید قرار داد. وی افزود: “به منظور فراهم نمودن امکان استفاده کاربران از اندروید 11 صرفا بایستی منتظر طی شدن مراحل نهایی ارزیابی داخلی و اجرای اعتبارسنجی روی آخرین نسخه GSI باشیم.”

با تکمیل ارزیابی نهایی GSI در کمپانی اسنشیال، ابزارهای پیش‌فرض لازم، برنامه راه‌انداز و ایمیج‌های سیستمی موردنیاز کاربران برای فلش نمودن دستگاه‌ها پیش از فلش کردن GSI اندروید 11 گوگل در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. این پدیده بدان معناست که آن‌دسته از کاربران اسنشیال‌فون که اقدام به شکستن قفل بوت‌لودر گوشی خود نموده‌اند نیز به‌زودی می‌توانند از اندروید 11 بهره‌برداری کنند؛ حتی اگر گوشی آن‌ها قادر به دریافت به‌روزرسانی رسمی اندروید 11 نباشد.

آیا برای به‌روزرسانی گوشی خود به اندروید 11 مردد هستید؟ به منظور مشاهده ویدیوی مربوط به امکانات اولین نسخه پیش‌نمایش اندروید 11 مخصوص توسعه‌دهندگان کافیست این‌جا کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH