ماجرای مردی که با یک اشتباه 58 میلیون دلار بیت‌کوین خود را از دست داد!

به گزارش روزنامه آیریش تایمز، کلیفتون کالینز (Clifton Collins) از فروشندگان معروف مواد مخدر، با پول‌هایی که از طریق کاشت و فروش ماریجوانا به دست آورده بود، در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ اقدام به خرید ۶ هزار بیت‌کوین می‌‌کند. در آن زمان، قیمت هر بیت‌کوین چیزی بین ۴ تا ۶ دلار بود و اکنون قیمت آن به ۹۷۰۰ دلار رسیده است. اما کالینز که حالا ۴۹ سال دارد نمی‌تواند از این ثروت بادآورده لذت ببرد، برای اینکه صاحب‌خانه او همه کدهای بیت‌کوین‌اش را دور انداخته است.

به گفته آیریش تایمز، کالینز در سال 2017 به خاطر کاشت و فروش ماریجوانا دستگیر می‌شود و به پنج سال زندان محکوم می‌گردد. در طول این مدت، صاحب‌خانه کالینز بسیاری از وسایل اتاق او را دور می‌اندازد. اما یکی از آن وسایل، جعبه‌ای حاوی یک برگه به ارزش ۵۸ میلیون دلار بوده که کدهای بیت‌کوین کالینز را بر روی خود داشته است.

ظاهرا کالینز در سال 2017، ۶ هزار بیت‌کوین خود را در 12 حساب مختلف پخش می‌کند و کدهای آن‌ها را بر روی یک برگه کاغذ پرینت کرده و در داخل این جعبه می‌گذارد.

همانطور که احتمالا می‌دانید، رمزارزها با استفاده از کیف‌پول‌های رمزی خریداری می‌شوند. این کیف‌پول‌ها، به محض خریدن بیت‌کوین، کدی را به شما می‌دهند که برای دسترسی به آن‌ها لازم است. هرکسی که این کد را در اختیار داشته باشد می‌تواند به رمزارز خریداری‌شده دست یابد یا احتمالا آن را بدزدد. به همین‌خاطر، خریداران رمزارزها معمولا کدهای خود را در جای امنی نگه می‌دارند.

در سال 2017، کالینز ۶ هزار بیت‌کوین خود را در 12 حساب مختلف پخش می‌کند و کدهای آن‌ها را بر روی یک برگه کاغذ پرینت کرده و در همان جعبه مذکور می‌گذارد.

در سال‌های گذشته افراد زیادی ارز دیجیتالی خود را یک‌شبه از دست داده‌اند. برای نمونه، فردی به اسم جرالد کاتن (Gerald Cotten) در انگلیس، برگه کد بیت‌کوین‌های‌ خود را که ارزشی برابر ۱۲۷ میلیون دلار داشت، به‌اشتباه دور می‌اندازد. کاتن که صاحب یک صرافی رمزارز کانادایی بود، در حالی در دسامبر 2018 فوت کرد که رمز حساب بیت‌کوین ۱۹۰ میلیون دلاری‌اش را فقط خودش در اختیار داشت.

آیریش تایمز در گزارش خود گفته است که کالینز حتی اگر برگه کد بیت‌کوین‌هایش را هم گم نمی‌کرد، قادر به خرید چیزی با آن‌ها نبود، برای اینکه اداره جرایم مالی ایرلند همه رمزارزهای او را به خاطر تحصیل از راه غیرقانونی ضبط کرده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH