پتنت جدید شیائومی نشان می‌دهد که چینی‌ها در حال کار برروی فناوری شارژ بی‌سیم معکوس هستند

پتنت جدیدی در اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) توسط شیائومی ثبت شده که نشان می‌دهد این کمپانی درحال کار برروی یک اسمارتفون با پشتیبانی از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس است. این فناوری برای اولین بار توسط هواوی در سال 2018 معرفی شد. لازم به ذکر است که فناوری شارژ بی‌سیم معکوس در ابتدا برروی تلفن هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) مورد استفاده قرار گرفته بود. از آن زمان تاکنون، شرکت‌های بیشتری از این فناوری برروی تلفن‌های خود استفاده کردند تا مزایای رقابتی خود را در بازار وسیع تلفن‌های هوشمند افزایش دهند.

طرح اولیه پتنت شیائومی یک وسیله جانبی را نمایش می‌دهد که برای قرار گرفتن ایرباد‌های بی‌سیم و شارژ آن‌ها در پشت تلفن تعبیه شده است. در این پتنت دو طرح برای قرارگیری دو نوع مختلف از هدفون‌های بی‌سیم دیده می‌شود. اولین طرح برای هدفون‌‌های پایه‌دار و دومین طرح برای هدفون‌های تو گوشی در این پتنت به ثبت رسیده است. با توجه به این که طرح مذکور فقط به عنوان یک پتنت ثبت شده، انتظار نمی‌رود که آن‌ها را در قالب یک محصول تجاری واقعی در بازار مشاهده کنیم.

اخیرا نیز نسخه آزمایشی فناوری شارژ بی‌سیم سریع 40 وات توسط شیائومی معرفی شده بود. نتایج به دست آمده از نسخه آزمایشی این فناوری ما را شگفت‌زده کرد؛ در این مورد باید بگوییم که با استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم سریع شیائومی می‌توان ظرف مدت 40 دقیقه یک باتری 4000 میلی‌آمپری را به طور کامل (از صفر تا 100 درصد) شارژ کرد. بنابراین به راحتی می‌توان حدس زد که هردو فناوری شارژ بی‌سیم 40 وات و شارژ بی‌سیم معکوس برای اولین بار برروی یکی از پرچمداران جدید شیائومی معرفی خواهد شد تا کاربران نیز توانایی بهره‌مندی از این فناوری شگفت‌انگیز را داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH