شارژ بی‌سیم

شیائومی فناوری شارژ بی‌سیم 40 واتی خود را معرفی کرد

در حالت کلی، شارژ بی‌سیم سرعتی کمتر از شارژ سیمی دارد، اما در 18 ماه گذشته شاهد جهش‌هایی در این زمینه بوده‌ایم.

هنگامی‌که بحث بر سر شارژ بی‌سیم سریع‌تر باشد، شرکت شیائومی در جایگاه نخست جای دارد. این شرکت باری دیگر با معرفی استاندارد شارژ بی‌سیم 40 واتی خود، توانست که انتظارات این حوزه را بالاتر ببرد. معاون اجرایی این شرکت یعنی چانگ چنگ (Chang Cheng)، امروز این موضوع را در وب‌سایت Weibo مطرح کرد. چنگ همچنین یک ویدیوی تایم‌لپس را نیز در این باره به اشتراک گذاشت که می‌توانید آن را در زیر مشاهده کنید.

 

در این ویدیو نشان داده می‌شود که یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی از طریق این فناوری جدید تنها در عرض کمتر از 20 دقیقه در حدود 50 درصد شارژ می‌شود. این باتری با گذشت 40 دقیقه از اتصال به این شارژر بی‌سیم 40 واتی، به‌صورت کامل شارژ می‌شود.

این یک جهش بزرگ برای شیائومی است و این دستاورد باعث می‌شود تا شارژ بی‌سیم این شرکت شانه‌ به شانه فناوری‌های شارژ سیمی شرکت‌هایی مانند هواوی حرکت کند. هواوی در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار سری پروی خود، شارژر سیمی 40 واتی را ارایه می‌کند. این شارژر می‌تواند یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی را تنها در عرض یک ساعت به‌صورت کامل شارژ کند. شیائومی در ویدیوی تبلیغاتی خود از یک باتری با ظرفیت کمتر استفاده می‌کند، اما بااین‌حال این فناوری همچنان بسیار سریع است.

نشان دادن یک باتری که با فناوری 40 واتی شارژ می‌شود یک چیز، و قرار دادن این فناوری در یک گوشی تجاری، چیز دیگری است. سرانجام شیائومی سال گذشته از فناوری شارژ سیمی 100 واتی خود رونمایی کرد، اما نهایت توان گوشی پرچم‌دار این شرکت یعنی Mi 10 Pro، فناوری شارژ 50 واتی بود. این گوشی همچنین از فناوری شارژ بی‌سیم 30 واتی نیز بهره می‌برد. با این اوصاف شارژ بی‌سیم 40 واتی را می‌توان یک تبلیغ واقع‌گرایانه‌تر به حساب آورد. آیا به این زودی می‌توانیم شاهد حضور این فناوری در بازارها باشیم؟

شرکت شیائومی به خبرگزاری Android Authority اعلام کرده: “شرکت ما فعلا زمان‌بندی مشخصی را جهت عرضه این فناوری به بازار در نظر ندارد.” نماینده شرکت شیائومی اعلام کرده که این فناوری شارژ بی‌سیم 40 واتی در گوشی Mi 10 Pro آزمایش شده، اما همچنین تأکید کرده که این قابلیت همچنان در حال توسعه است. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH