سامسونگ

سامسونگ به دلیل شیوع ویروس کرونا، خطوط تولید خود را از کره جنوبی به ویتنام منتقل می‌کند

ویروس کرونا یاعث شده تا فعالیت‌ شرکت‌های فناوری جهان از جمله سامسونگ مختل شود. شیوع این ویروس از چین آغاز شد، اما این بیماری هم‌اکنون به بیش از 50 کشور در جهان سرایت کرده است.

در میان همه این‌ها، شرکت سامسونگ الکترونیکس که بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان است، به‌شدت در تلاش بوده تا جهت به حداقل رساندن زیان‌های ناشی از این ویروس، محصولات خود را تنوع ببخشد. بر اساس گزارش‌ها، سامسونگ اکنون مشغول تعطیل کردن کارخانه‌های فعال خود در کره جنوبی است.

طبق گزارشی، پس از اعلام 6 مورد ابتلای قطعی به بیماری COVID-19 در یکی از کارخانه‌های این شرکت که در شهر گومی واقع در استان جیونگسانگ شمالی قرار دارد، این شرکت تصمیم گرفته تا به‌صورت موقت ظرفیت خط تولید این کارخانه را کاهش داده و مابقی ظرفیت را به ویتنام منتقل کند.

این غول کره‌ای پیش‌تر نیاز داخلی گوشی‌های سری گلکسی S20 و گلکسی زد فلیپ خود را در کارخانه واقع در گومی تأمین می‌کرد. سامسونگ اعلام کرده که انتقال خطوط تولید گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت به کشور ویتنام به این دلیل صورت می‌گیرد تا تولید باثبات این گوشی‌ها تضمین شود.

تاکنون در کره جنوبی 6500 مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که با این اوصاف این کشور بدترین وضعیت را در خارج از مرزهای چین دارد. کارخانه واقع در گومی حدود 10000 کارگر داشته و طی چند هفته گذشته نیز به دلیل قرنطینه‌های متعدد کارگران، چندین بار تعطیل شده بود.

پیش‌بینی شده که به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازار گوشی‌های هوشمند کوچک‌تر شود. مؤسسه Counterpoint Research پیش‌بینی کرده که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به‌تنهایی در سه‌ماهه‌ اول سال جاری میلادی حدود 5 درصد کوچک‌تر شود. این پیش‌بینی‌ها در حالی است که مؤسسه Strategy Analytics اظهار کرده که به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا، حجم مبادلات گوشی‌های هوشمند نسبت به پیش‌بینی اولیه خود، 10 درصد کاهش می‌یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH