آمارها نشان می‌دهند که آمریکا در انجام تست‌های ویروس کرونا عملکرد بسیار بدی داشته است

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC)، تا روز یکشنبه تعداد ۱۷۰۷ آمریکایی به‌خاطر ویروس کرونا جدید مورد تست قرار گرفته‌اند. این در حالی است که کره جنوبی از بیش از ۱۸۹ هزار نفر تست گرفته است. این دو کشور، اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در یک روز اعلام کردند.

در آمریکا کمبود کیت‌های تست کرونا باعث شده تا مقامات این کشور آمار درستی از تعداد آمریکایی‌های مبتلا به این بیماری نداشته باشند. در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگری که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته‌اند، آمریکا کمترین تست‌های کووید۱۹ را انجام داده است.

آمارها نشان می‌دهند که تعداد تست‌های انجام‌شده توسط کره جنوبی به ازای هر یک میلیون نفر از شهروندان‌اش، ۷۰۰ برابر آزمایش‌های انجام‌گرفته در آمریکاست.

تعداد تست‌های انجام‌شده به ازای هر یک میلیون نفر در ۸ کشور دنیا چقدر بوده است؟

از آنجاییکه چین داده‌های ملی خود را درباره تست‌های ویروس کرونا منتشر نکرده است، ما استان گوانگ‌دونگ این کشور را برای مقایسه انتخاب کردیم.

البته در گزارش‌ کشورهای مختلف درباره تعداد موارد تست‌شده، از یک روش واحد استفاده نشده است. بریتانیا این تعداد را با عنوان «افراد تست‌شده» ذکر کرده، آمریکا تعداد «بیماران» را گزارش کرده و ژاپن آن را با عنوان «افراد» بیان کرده است.

همچنین کره‌جنوبی این موارد را به‌عنوان «کیس» و استان گوانگ‌دونگ و هلند آن را به صورت تعداد «تست‌ها» ذکر کرده‌اند.

ویلیام شافنر (William Schaffner)، متخصص بیماری‌های عفونی از دانشگاه تنسی در تاریخ 26 فوریه به بیزنس اینسایدر گفت: خواسته جامعه بیماری‌های عفونی و جامعه سلامت عمومی آمریکا این است که تست‌های بیشتری برای تشخیص ویروس کرونا انجام بگیرد. کشورهای دیگر در مقایسه با آمریکا، تست‌های بیشتری از مردم خود گرفته‌اند. سرعت ما در این زمینه بسیار کند بوده، در حالیکه آن‌ها با سرعت در این‌باره عمل کرده‌اند.

البته این احتمال وجود دارد که آمریکا تست‌های بیشتری از آنچه که آمار CDC نشان می‌دهند انجام داده باشد؛ چرا که این سازمان، تست‌های انجام‌شده در آزمایشگاه‌های ایالتی و خصوصی را محاسبه نکرده است.

استفان هان (Stephen Hahn) از مدیران سازمان غذا و داروی آمریکا روز جمعه به CNN گفت که این کشور تا به‌حال تعداد ۵۸۶۱ تست را انجام داده است و این عدد شامل موارد انجام‌شده در آزمایشگاه‌های خصوصی و تجاری نمی‌شود.

اما حتی این میزان تست نیز، آمریکا را با ۱۸ تست به ازای هر یک میلیون نفر، در پشت‌سر ۷ کشور دیگر قرار می‌دهد.

انجام تست‌های بیشتر باعث می‌شود بدانیم نرخ تلفات ناشی از ویروس کرونا چقدر است

مطمئنا مقامات سلامت عمومی آمریکا، بدون انجام تست‌های کافی، کار دشواری در فهمیدن وسعت شیوع ویروس کرونا و تشخیص میزان خطرناک بودن آن خواهند داشت. انجام تست‌های بیشتر می‌تواند نرخ تلفات بیماری را تغییر دهد. این نرخ از تقسیم تعداد مرگ‌های گزارش‌شده بر تعداد موارد تاییدشده به دست می‌آید.

آمریکا یکی از بالاترین میزان تلفات ناشی از ویروس کرونا را داشته است؛ یعنی حدود ۳.۶ درصد. این درصد بالا احتمالا به خاطر آن است که موارد خفیف کمتری شناسایی شده‌اند.

از آنجاییکه ظرفیت تست‌ها در آمریکا محدود است، CDC در ابتدا استانداردهای سختی را برای انجام آزمایش‌ها تعیین کرد. تا هفته گذشته، این سازمان تنها کسانی را تست می‌کرد که یا در معرض یک بیمار تاییدشده قرار داشتند یا اینکه به یک کشور آلوده سفر کرده بودند.

بنابراین به نظر می‌رسد که آمریکا هنوز تعداد زیادی از بیماران با علایم خفیف را تست نکرده است. در حال‌حاضر، از ۶۰۰ مورد تاییدشده در این کشور، ۲۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

میزان تلفات در کره جنوبی که بیشترین موارد ابتلا را بعد از چین و ایتالیا دارد، ۰.۷ درصد است؛ این یعنی اینکه فقط ۵۰ نفر از ۷۴۷۸ مورد ابتلا مرده‌اند.

بسیاری از بیماران همچنان در بیمارستان‌ها بستری هستند، اما وضعیت آن‌ها ممکن است با گذشت زمان تغییر کند.

موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نرخ تلفات بیماری (death rate) از نرخ مرگ‌ومیر آن (mortality rate) متفاوت است. عدد دوم، تعداد مرگ‌ها را در یک جمعیت در معرض خطر نشان می‌دهد، اما نرخ تلفات انعکاس‌دهنده احتمال مرگ افراد در اثر بیماری نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH