اختراع جدید اپل به دستگاه‌های تاشونده بادوام‌تر اشاره دارد

اختراع کاربردی جدید شرکت اپل طرحی عمل‌گرایانه‌تر را نشان می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان به تولید گوشی‌های تاشونده آیفون و یا تبلت‌های آیپد پرداخت.

گوشی‌های هوشمند تاشونده تاکنون نتوانسته‌اند که عملکرد مناسبی را از خود نشان دهند. عرضه اولیه سامسونگ گلکسی فولد یک فاجعه بود. اولین گوشی‌ تاشونده سامسونگ تنها پس از دو روز استفاده دچار آسیب‌های جدی می‌شد. نسخه به‌روزرسانی‌شده گلکسی فولد نیز مشکلات حاد این دستگاه را هدف قرار داده بود. عرضه آزمایشی مایکروسافت سرفیس Duo نیز با مشکلاتی همراه بود. گوشی موتورولا ریزر نیز نتوانست از آزمایش روباتیک تاشوندگی سربلند بیرون بیاید.

اختراع کاربردی شرکت اپل طرحی را نشان می‌دهد که در آن از دو نمایشگر کاملا جداگانه استفاده می‌شود. در هنگام باز شدن این دستگاه هر دو نمایشگر به صفحه‌نمایشی واحد تبدیل می‌شوند. این اختراع توسط وب‌سایت Patently Apple آشکار شده و در متن توضیحات آن از ادبیات پیچیده و معمول ثبت اختراع‌ها استفاده شده است.

“این دستگاه‌های الکترونیکی ممکن است که از حسگرهای اندازه‌گیری و سایر اطلاعات بهره گیرند تا زمان مجاورت لبه‌های دو دستگاه جدا از هم را تشخیص دهند. در رابطه با تشخیص مجاورت بین دو دستگاه می‌توان گفت که دو حالت وجود دارد. یکی از این حالت‌ها این است که دو دستگاه به‌صورت جداگانه به اجرای عملیات پرداخته و حالت دیگری نیز همکاری مشترک بوده که طی آن منابع هر دو دستگاه به اشتراک گذاشته می‌شوند.”

“در حالت همکاری مشترک، تصاویر پخش‌شده می‌توانند بر روی هر دو نمایشگر گسترده شده، بلندگوهای هرکدام از دستگاه‌ها کانال‌های صوتی خاصی را پخش کرده، دوربین و حسگرهای دستگاه‌های مربوطه با یکدیگر هماهنگ شده و در نهایت اینکه سایر منابع نیز به اشتراک گذاشته شوند.”

این اختراع به آهن‌رباهایی نیز اشاره می‌کند که جهت اتصال نمایشگرهای دو دستگاه مورداستفاده قرار می‌گیرند.

“قطعات مغناطیسی می‌توانند دو دستگاه جداگانه را در حالت‌های مختلفی کنار یکدیگر قرار دهند. مثلا دو دستگاه هم‌سطح یکدیگر بوده و بتوان آن‌ها را بر روی سطوح صاف قرار داد، یا آنکه دو دستگاه نسبت به یکدیگر زاویه داشته باشند.”

ازآنجایی‌که دستگاه‌های مایکروسافت سرفیس Duo و Neo نیز از شیوه‎ای مشابه استفاده می‌کنند، پس نمی‌توان درباره اعطای حق ثبت اختراع به شرکت اپل، با قطعیت صحبت کرد. به‌هرحال، اختراع‌ها معمولا اطلاعات پرجزئیاتی را در خود جای می‌دهند.

تاکنون شاهد ثبت اختراع‌های زیادی در رابطه با گوشی‌های آیفون بوده‌ایم. مؤسسه مالی UBS این‌گونه پیش‌بینی می‌کند که در ابتدا شاهد معرفی یک آیپد تاشونده باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH