ویروس کرونا موجب افزایش فروش لپ‌تاپ‌های هواوی می‌شود!

مینگ چی کو (Ming Chi Kuo) تحلیلگر معروف موسسه TF International، در گزارش جدید خود گفته است که تقاضای جهانی برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی در اوایل سال 2020 به میزان چشمگیری افزایش یافته و این روند همچنان در ماه مارس و ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت. این اتفاق در حالی می‌افتد که شیوع ویروس کرونا به‌شدت صنایع مختلف را تحت تاثیر قرار داده است. به نظر مینگ چی کو، در جریان این افزایش تقاضا برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی، فروش نوت‌بوک‌های هواوی نیز رشد قابل‌توجهی خواهد یافت.

این تحلیلگر در گزارش خود گفته است که طبق جدیدترین ارزیابی‌ها، بارگیری قطعات اصلی لپ‌تاپ‌های ویندوزی در سه ماهه دوم امسال رشد خواهد یافت. این افزایش، چیزی حدود ۲۰ الی ۳۰ خواهد بود و حتی نوت‌بوک‌های هواوی را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ بطوریکه پیش‌بینی می‌شود تعداد دستگاه‌های عرضه‌شده میت‌بوک در این مدت به میزان ۱۰۰ درصد یا به تعداد ۶ میلیون دستگاه افزایش یابد.

شیوع ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌ها را مجبور به اتخاذ سیاست “کار از منزل” کرده و همین موضوع احتمالا باعث محبوبیت بیش از پیش لپ‌تاپ‌ها خواهد شد. به همین‌خاطر انتظار می‌رود که عرضه لپ‌تاپ‌های هواوی در سه ماهه دوم امسال تا ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش یابد. این میزان رشد با در نظر گرفتن اینکه هواوی تازه وارد این بازار شده، بسیار چشمگیر است. این غول تکنولوژی چینی سال گذشته اعلام کرد که فروش نوت‌بوک‌هایش در طول سال 2018 به میزان ۲۴۹ درصد رشد داشته است.

این اعداد نشان می‌دهند که سری‌ نوت‌بوک‌های‌ هواوی، شامل میت‌بوک، میت‌بوک X پرو، میت‌بوک D ،E و میت‌بوک 13 و 14 اینچی، رشد سالانه قابل‌توجهی داشته‌اند. لپ‌تاپ‌های هواوی عموما باریک و سبک بوده و مشخصات جذابی دارند و همین موضوع آن‌ها را تبدیل به یک لپ‌تاپ ویندوزی مناسب به‌ویژه در چین کرده است.

گزارش مینگ چی کو همچنین بیان کرده که موج جدید “کار از داخل خانه”، مانع از گسترش بیشتر ویروس کرونا خواهد شد و به عادی‌شدن سریع‌تر اوضاع کمک خواهد کرد. لپ‌تاپ‌های ویندوزی دستگاه‌های کارآمدی هستند و میزان عرضه آن‌ها در آینده نزدیک ممکن است از پیش‌بینی‌های کنونی فراتر رود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH