آی‌پد پرو 2020 نسبت به مدل‌های سال گذشته گرافیک بهتری دارد

اپل دیروز از جدیدترین نسل تبلت‌های آی‌پد پرو (در دو مدل ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی) که مجهز به چیپست جدید سفارشی A12Z هستند رونمایی کرد. حالا امروز نسخه ۱۱ اینچی آن در بنچمارک آنتوتو تست شده است. قبل از آنکه به نتایج تست‌ها بپردازیم، اجازه دهید به چند نکته فنی اشاره کنیم.

شاید روش نامگذاری اپل، ما را به این نتیجه برساند که سری آیفون 11 چیپست قوی‌تری نسبت به آی‌پد پرو 2020 دارد و A13 می‌تواند A12Z (یا A12X) را شکست دهد. اما باید بگوییم که این‌گونه نیست.

چیپست A13 آیفون 11، دارای شش هسته پردازشی (CPU) و چهار هسته گرافیکی (GPU) است، اما A12X که در داخل آی‌پد پروهای سال گذشته استفاده شده بود، هشت هسته پردازشی و هفت هسته گرافیکی دارد. چیپست A12Z آی‌پد پروهای امسال هم دارای هشت هسته پردازشی و هشت هسته گرافیکی است.

البته فاکتورهای دیگری، مانند سرعت کلاک هر کدام از هسته‌ها و معماری آن‌ها نیز مطرح است، اما در زمینه تعداد هسته‌ها، مقایسه چیپست‌ها به این صورت است: A12Z > A12X > A13.

حالا برگردیم به نتایج تست نسخه ۱۱ اینچی آی‌پد پرو 2020 در بنچمارک آنتوتو. دستگاه تست‌شده در این بنچمارک، ۶ گیگابایت رم دارد که ۲ گیگابایت بیشتر از رم مدل‌های سال گذشته است. آ‌ی‌پد پرو جدید همچنین ۱۲۸ گیگابایت حافظه دارد و iOS 13.4 (هنوز عرضه نشده) را بر روی خود اجرا می‌کند.

همانطور که در تصاویر می‌بینید، امتیاز هسته پردازشی این دستگاه، کم‌وبیش مشابه آی‌پد پرو سال گذشته است، اما امتیاز هسته گرافیکی آن افزایش ۹ درصدی را نشان می‌دهد. این درصد، شاید عدد بزرگی به نظر نرسد، اما با توجه داشت که آی‌پد پرو سال گذشته از نظر گرافیکی واقعا عالی بود. بقیه امتیازها نیز حتی با در نظرگرفتن حاشیه خطای بنچمارک، تقریبا بالا هستند.

امتیاز کلی دستگاه از ۷۰۰ هزار رفته فراتر رفته که بهترین امتیاز مشاهده‌شده در آنتوتو است. مسلما مقایسه بنچمارک پلت‌فرم‌های متفاوت، همیشه ایده‌آل نیست، اما باید بگوییم که این امتیاز حدود ۱۰۰ هزار بیشتر از امتیاز رقبای اندرویدی آن با چیپست اسنپ‌دراگون 865 است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH