پیتنتی از یک باتری عجیب غریب از نوکیا که نه عقل آنرا قبول می‌کند و نه چشم!

image-thumb45

“نوآوری” هم در توصیف این پیتنت عجیب غریب از نوکیا کم می‌آورد! امروز طرحی از یک باتری خمیده، پیچیده، تاب دار و قابل انعطاف از نوکیا منتشر شده است که با عقل جور در نمی‌آید، اما خب چند مدتی است که عقل و چشم ما دیگر به این طرحهای  نامتعارف عادت کرده است. همانطور که مشخص است قطعا این باتری برای دستگاه‌هایی که قابلیت انعطاف از همه طرف را دارند در نظر گرفته شده است. با وجود این باتری می‌توان منتظر سری جدیدی از دستگاه‌های قابل انعطاف بود.

خب حالا چجوری قرار است کار کند؟ این باتری متشکل از دو نوار کاتودی و آنودی است که توسط یک اتصال در بینشان به هم چسبیده‌اند. این نوار درون یک محفظه خلا قرار گرفته است و بخش اتصال میانی به گونه‌ای پیکر بندی شده که یک سوی این بخش را به سوی دیگر مخالف همان بخش متصل می‌کند.

نوکیا این باتری انعطاف پذیر خود را برای دستگاه‌های گوناگونی چون موبایلها، موزیک پلیرها، نوت بوکها، کنسولهای بازی و PDAها در نظر گرفته است. البته در این میان هیچ اشاره‌ای به گجتهای پوشیدنی نشده است. تلاشهای نوکیا برای وارد شدن به حوزه تحقیقاتی، ساخت و ثبت نوآوری‌های جدید نشان می‌دهد که در آینده‌ای نزدیک باید منتظر کارهای فریبنده‌تری از این شرکت باشیم. البته نباید نادیده گرفت که ال جی و سامسونگ هم بیکار ننشسته و خیلی کامل و همه جانبه مشغول پیدا کردن راه حل‌های خود برای این حوزه هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH