دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 11 با تغییرات جدید عرضه شد

همانطور که انتظار می‌رفت گوگل نسخه دوم پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 11 را با چندین API جدید و رفع باگ‌های نسخه اول منتشر کرد. این غول جستجو، قابلیت‌های جدیدی مانند پشتیبانی از call screening، شبکه‌های عصبی و تشخیص زاویه لولا را با نسخه جدید عرضه کرده است. گوگل در چند ساعت آینده، آپدیت OTA را برای دستگاه‌های سازگار نیز منتشر خواهد کرد. اما دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان در حال حاضر به‌طور رایگان برای تست روی گوشی‌های پیکسل 2، پیکسل 2 XL، پیکسل 3، پیکسل 3XL، پیکسل 3a XL، پیکسل 4 و پیکسل 4 XL قابل دسترس است.

در بیلد جدید پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 11، APIهای جدیدی معرفی شده‌اند. گوگل در این نسخه با ارایه یک API جدید حالت 5G، تمرکز خود را بر روی بهبود پشتیبانی از شبکه 5G گذاشته است. ضمن اینکه، مساله حریم خصوصی و امنیت نیز با معرفی قابلیت‌های جدید مورد توجه قرار گرفته‌اند. نسخه دوم پیش‌نمایش همچنین شامل بهبودهایی برای دوربین، و آپدیت‌هایی برای قابلیت‌های ارتباطی دستگاه‌ها و سیستم گوگل پلی است. اجازه دهید در ادامه با جزییات بیشتری به این تغییرات بپردازیم.

تغییرات دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 11

همانطور که گوگل در وبلاگ خود بیان کرده، تغییرات جدید شامل بهبود امنیت، عملکرد و قابلیت دسترسی سیستم می‌شوند.

تجربه غنی

API حالت 5G: این API به اپلیکیشن‌ها اجازه خواهد کرد تا تشخیص دهند آیا کاربر از شبکه 5G استفاده می‌کند یا نه. این قابلیت به کاربر کمک خواهد کرد تا سرعت‌ها و تاخیرهای شبکه‌های 5G‌ را بهبود ببخشد.

Call Screening بهبودیافته: ارایه یک API جدید در دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 11، به سیستم کمک خواهد کرد تا به‌نحو موثرتری تماس‌های رباتی را فیلتر کند. این قابلیت همچنین گزینه‌های اضافه‌تری برای شخصی‌سازی صفحه پس‌ازتماس و اضافه کردن به دکمه‌های مخاطبان ارایه کرده است. امکان تنظیمات بیشتر، بخشی از پیش‌نمایش‌های بعدی توسعه‌دهندگان خواهد بود.

بهبود زاویه لولا برای گوشی‌های تاشو: تمرکز این قابلیت بر روی بهبود تجربه کار با دستگاه‌های تاشو است. API جدید می‌تواند با سنسور زاویه لولا کار کند تا زاویه نمایشگرهای دستگاه را نسبت به هم دقیقا تشخیص دهد. این قابلیت برای گوشی‌های تاشو بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

گزینه‌ هارد سوئیچ، گزینه‌های کنترل (APIهای جدید شبکه‌های عصبی): گوگل به منظور کاهش زمان یادگیری و بهبود دقت هوش مصنوعی گوگل، گزینه هارد سوئیچ را اضافه کرده که با داشتن الگوریتم‌های جدید و کارآمد، زمان یادگیری را بهبود خواهد بخشید. گزینه‌های کنترل نیز مجهز به مدل‌های بهبودیافته ماشین یادگیری شده‌اند.

امنیت و حریم خصوصی بهبودیافته

این‌روزها، امنیت داده‌ها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. در نسخه جدید پیش‌نمایش اندروید 11 بهبودهایی در این زمینه صورت گرفته که شامل موارد زیر می‌شوند:

سرویس‌های پیش‌زمینه برای دوربین و میکروفون: این قابلیت، یک قفل دسترسی دیگر، قبل از دستیابی به اطلاعات دوربین و میکروفون دستگاه‌ها اضافه کرده است. کاربران برای این‌منظور نیاز به افزودن عدد Foreground Service Type خواهند داشت.

آپدیت‌های Scoped Storage: بیلد جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا داده‌ها را از مدل قبلی به Scoped Storage منتقل کنند. این ویژگی همچنین مدیریت فایل‌های کش را بهبود می‌بخشد. آپدیت‌های بعدی، ایده Scoped Storage را بیش از پیش بهبود خواهند بخشید.

تغییرات بصری

این تغییرات، کاربران عادی را بیش از همه تحت تاثیر قرار خواهد داد و آن‌ها بیشتر از توسعه‌دهندگان این تغییرات را احساس خواهند کرد. اجازه دهید نگاهی به این تغییرات بیندازیم:

انتقال‌های IME همگام‌سازی‌شده: یک مجموعه از APIهای جدید به کاربران اجازه خواهد داد تا هنگام تعامل با صفحه‌کلید نرم، انتقال‌های طبیعی و بدون لگ را تجربه کنند. APIهای جدید، مانند insets animation lister و WindowInsetsAnimationController، بخشی از انتقال‌های جدید هستند.

نرخ‌های نوسازی متغیر: مجموعه‌ای از APIهای جدید به بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها اجازه خواهند داد تا رفرش ریت ترجیحی را برای نمایشگر تنظیم کنند. از سال گذشته، تعدادی از اسمارت‌فون‌ها امکان پشتیبانی از چندین نرخ نوسازی مانند ۹۰ هرتز و ۶۰ هرتز را فراهم کرده‌اند. APIهای جدید به گوشی‌ها کمک خواهند کرد تا خود را با نرخ‌های تنظیم‌شده برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف سازگار کنند.

دسترسی راحت‌تر به اپلیکیشن‌ها: برخلاف اندروید 10 یا ورژن‌های قبلی که در آن‌ها دسترسی به اپلیکیشن‌ها بعد از ریبوت دستگاه، فقط با آنلاک کردن آن امکان‌پذیر بود، اندروید 11، حتی قبل از باز کردن قفل گوشی، اجازه دسترسی به حافظه Credential Encrypted را خواهد داد.

پشتیبانی دوربین در شبیه‌ساز: پشتیبانی از دوربین، بالاخره به شبیه‌ساز اضافه شد. این قابلیت برای همه اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو/عکس و دوربین کاربرد خواهد داشت. توسعه‌دهندگان می‌توانند هر قابلیت مرتبط با دوربین را بر روی شبیه‌ساز موجود در اندروید 11 تست کنند.

به نظر می‌رسد که گوگل این بار کمی عجله دارد و به‌طور مداوم از توسعه‌دهندگان می‌خواهد که تغییرات لازم را انجام دهند. گوگل در تلاش است تا آپدیت اندروید را برای توسعه‌دهندگان راحت‌تر کند، به همین‌خاطر به آن‌ها توصیه کرده است برای تست بهتر قابلیت‌ها، محیط Android Studio را به‌همراه Android 11 PReview SDK به‌روزرسانی کنند.

کاربران می‌توانند دومین نسخه پیش‌نمایش اندروید 11 را روی پیکسل 2، پیکسل 2 XL، پیکسل 3، پیکسل 3XL، پیکسل 3a، پیکسل 3a XL، پیکسل 4 و پیکسل 4 XL دانلود کنند. بیلد جدید همچنین می‌تواند بر روی دستگاه‌های پشتیبانی‌شده Project Treble مانند پوکو F1 نیز دانلود شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH