مشخصات کامل تلفن‌های هواوی P40 و P40 پرو به بیرون درز کرد

شرکت هواوی در تاریخ 26 مارس (7 فروردین) از اسمارت‌فون‌های پرچمدار P40 و P40 پرو به همراه مدل Premium رونمایی می‌کند. اما یکی از افشاگران معروف در بخش محصولات دیجیتال با نام Roland Quandt، اطلاعات کاملی درباره مشخصات فنی و قیمت این تلفن‌ها را منتشر کرده است.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط این شخص، مدل‌های اروپایی تلفن‌های هواوی P40 و P40 پرو از تراشه Kirin 990 5G بهره می‌گیرند که توانایی اتصال به شبکه 5G را دارند. با این حال، تلفن‌های جدید هواوی در برخی از مناطق فقط از اینترنت LTE پشتیبانی خواهند کرد. اطلاعات منتشر شده توسط Quandt مختص مدل معمولی و پرو پرچمدارهای جدید هواوی بوده و هیچ جزییاتی درباره مدل Premium ذکر نشده است.

هواوی P40 پرو

این تلفن با قیمت 1000 یورو به بازار عرضه می‌شود. اسمارت‌فون جدید هواوی از یک صفحه‌نمایش بزرگ 6.58 اینچی OLED با نرخ رفرش 90 هرتز و رزولوشن 1200 در 2640 پیکسل بهره می‌گیرد. حفره پانچ شده دوگانه در گوشه بالای این نمایشگر دارای یک لنز 32 مگاپیکسل برای دوربین سلفی و یک سنسور تشخیص عمق است که یک سنسور سه‌بعدی به منظور بازکردن قفل صفحه توسط چهره کاربر نیز درون آن قرار دارد.

دوربین اصلی هواوی P40 پرو دارای دو سنسور RYYB است. اولین سنسور با کیفیت 50 مگاپیکسل و نام تجاری UltraVision با دریچه دیافراگم f/1.9 به همراه لرزشگیر اپتیکال برای ثبت عکس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک سیستم تشخیص فاز هشتگانه به همراه قابلیت ترکیب پیکسل‌ها در این سنسور تعبیه شده است. اضافه‌بر این، سنسور مذکور با استفاده از قابلیت‌ مبتنی‌بر هوش مصنوعی تصاویر را در یک دوره زمانی 1.7 ثانیه‌ای ثبت کرده تا بهترین تصویر را به صورت خودکار انتخاب کند.

دومین سنسور RYYB با کیفیت 40 مگاپیکسل در مجموعه دوربین هواوی P40 پرو جاسازی شده است و اغلب برای ضبط ویدیو‌ها از آن استفاده می‌شود. دوربین‌های جلو و پشت این گوشی توانایی ضبط ویدیو‌های 4K را دارند. میزان نرخ ISO (حساسیت به نور) دوربین پشت در حداکثر حالت به 51200 واحد می‌رسد.

هواوی P40 پرو

علاوه‌بر موارد ذکر شده، دوربین اصلی هواوی P40 پرو از قابلیت زوم موسوم به SuperSensing استفاده می‌کند که توانایی زوم ترکیبی تا 50 برابر را دارد. تمامی سنسور‌های دوربین اصلی به این قابلیت مجهز شده‌اند، اما تمرکز عمده وظایف آن بر عهده ماژول تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی خواهد بود. یک دوربین ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق نیز در کنار دوربین‌های RYYB این تلفن قرار گرفته‌ است.

هواوی P40 پرو

مدل پرو پرچمدار جدید شرکت چینی هواوی 203 گرم وزن دارد و از یک باتری کوچک 4200 میلی‌آمپری با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 40 وات معروف به SuperCharge برای تامین انرژی سخت‌افزار قدرتمند خود کمک می‌گیرد. این گوشی در برابر ذرات گرد و غبار و نفوذ آب مقاوم بوده و استاندارد IP68 را دریافت کرده است.

هواوی P40

معمولی‌ترین عضو خانواده هواوی P40 نسبت به مدل پرو، کوچک‌تر و سبک‌تر است. این تلفن از یک صفحه‌نمایش 6.1 اینچی OLED با رزولوشن +1080p استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد نرخ رفرش آن 60 هرتز خواهد بود. عدم وجود سنسور سه‌بعدی در مجموعه دوربین سلفی این دستگاه نیز یکی دیگر از نقاط ضعف آن نسبت به مدل پرو محسوب می‌شود.

هواوی P40 پرو

دوربین اصلی هواوی P40 از همان سنسور 50 مگاپیکسلی موسوم به UltraVision بهره می‌گیرد، اما کیفیت دوربین تله‌فوتو در این مدل به 8 مگاپیکسل کاهش می‌یابد. البته، هردو سنسور به لرزشگیر اپتیکال مجهز هستند. یک سنسور تشخیص عمق با کیفیت 16 مگاپیکسل نیز در مجموعه دوربین سه‌گانه این گوشی وجود دارد.

هواوی P40 پرو

ظرفیت باتری این گوشی به 3800 میلی‌آمپر می‌رسد. به علاوه، این باتری از شارژ سریع 22.5 وات موجود در اسمارت‌فون هواوی P30 پشتیبانی می‌کند. عضو پایه خانواده پرچمدار هواوی همانند مدل پرو در برابر ذرات گرد و غبار و آب مقاوم نیست. هیچ سیستم خنک‌کننده‌ای هم درون آن تعبیه نشده است. لازم به ذکر بوده که تراشه موجود در مدل پرو از سیستم‌ خنک‌کاری مبتنی‌بر گرافن استفاده می‌کند. این سیستم، SuperCool نام دارد.

هواوی P40 تنها در یک گزینه پیکربندی حافظه رم و حافظه داخلی (8/128 گیگابایت) به بازار عرضه خواهد شد. اما ظرفیت حافظه داخلی در مدل پرو به 256 گیگابایت افزایش می‌یابد.

این افشاگر معروف اعلام کرد که تلفن‌های جدید هواوی از استاندارد جدید کارت حافظه با نام NanoMemory-2 پشتیبانی خواهند کرد. هنوز معلوم نیست که این گوشی‌ها از کارت‌های حافظه قدیمی نیز پشتیبانی می‌کنند یا چه مزایایی نسبت به استانداردهای قدیمی دارند.

سیستم‌عامل اندروید 10 شرکت گوگل نرم‌افزار تلفن‌ها را اجرا می‌کند. اما کاربران این تلفن‌ها باید برای دانلود و نصب اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها از AppGallery هواوی استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH