نگران نباشید؛ عطسه کردن به معنای گرفتن ویروس کرونا نیست!

این روزها با شیوع ویروس کرونا یا همان کووید۱۹، خیلی‌ها ممکن است با دیدن شخصی که در خیابان عطسه می‌کند، بترسند که مبادا آن فرد ویروس کرونا داشته باشد. نکته‌ای که باید را به خاطر داشته باشید این است که عطسه کردن جزو علایم رایج بیماری کووید۱۹ نیست.

علایم اصلی این بیماری مسری، تب و سرفه خشک هستند و سایر علایم آن شامل خستگی، حالت تهوع، بدن‌درد، کوتاه شدن تنفس و مشکلات گوارشی می‌شوند.

در جدول زیر علایم مربوط به کووید۱۹ و مقایسه آن‌ها با علایم بیماری‌های دیگری مثل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و آلرژی را می‌بینید:

بسیاری از افراد با فرارسیدن فصل بهار دچار آلرژی می‌شوند. علایم این حساسیت فصلی اغلب عطسه، گرفتگی بینی و خارش چشم‌ها هستند. این در حالی است که طبق گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی، با بررسی ۵۶ هزار نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در چین مشخص شده است که گرفتگی بینی فقط در ۴.۸ درصد از آن‌ها اتفاق افتاده است.

براساس این گزارش، علایم اصلی ویروس کرونا بیشتر شامل تب (در ۸۷.۹ درصد از موارد مطالعه‌شده)، سرفه خشک (۶۷.۷ درصد از موارد) و خستگی (۳۸.۱ درصد از موارد) بودند.

به‌خاطر هم‌پوشانی علایم کووید۱۹ و بیماری‌های مشابه آن لازم است که تست‌های گسترده‌ای از افراد مشکوک به این بیماری گرفته شود؛ چراکه فردی ممکن است به‌طور همزمان هم آلرژی داشته باشد و هم ویروس کرونا. آمریکا هنوز در مقایسه با سایر کشورها مثل چین و کره جنوبی، تست‌های بسیار کمتری از شهروندان خود گرفته است.

حالا بعد از هفته‌ها تاخیر در تولید و توزیع کیت‌های تشخیص کرونا، این کشور میزان تست‌های خود را افزایش داده است: طبق اطلاعات به دست آمده، تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار آمریکایی برای ویروس کرونا تست شده‌اند. این در حالی است که تا تاریخ 12 مارس، فقط ۱۰ هزار آمریکایی این تست را انجام داده بودند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH