شرکت هواوی از اسمارت‌فون‌های پرچمدار هواوی P40 و P40 پرو به صورت رسمی رونمایی کرد

هواوی با همکاری شرکت Leica و معرفی تلفن‌های جدید سری هواوی P40 فصل جدیدی را از تصویربرداری تلفن‌های هوشمند خود آغاز کرد. هواوی هم‌چنین سخت‌افزار تلفن‌های پرچمدار جدید خود را بهبود بخشیده و به نقطه عطف جدیدی از فناوری شارژ بی‌سیم پرسرعت رسیده است.

هواوی P40 پرو

هواوی در این تلفن از گوشی‌های P30 و Mate 30 الهام گرفته، اما قابلیت‌ها و ویژگی‌های این گوشی از هردو تلفن قدیمی بهتر بوده و آن‌ها را پشت سر گذاشته است. این شرکت چینی همانند گذشته، تمرکز خود را برروی بهتر کردن دوربین تلفن‌های جدید خود قرار داده است. البته، اقدامات بسیار مفیدی هم برای بهبود صفحه‌نمایش دستگاه انجام گرفته است.

هواوی P40

هواوی نام نمایشگر خود را Overflow Display گذاشته است که چهار لبه خمیده دارد. تمامی این لبه‌ها تا قسمت پایین فریم تلفن کشیده شده‌اند. یکی دیگر از نکات قابل توجه در صفحه‌نمایش P40 پرو عدم استفاده از یک شکاف عریض و کوچک‌تر شدن نسبی آن است. شکاف بالای صفحه‌نمایش میزبان دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی پرچمدار جدید هواوی بوده که توانایی فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه را دارد. به علاوه، این دوربین به قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده که تصاویر سلفی باکیفیتی را ثبت می‌کند.

هواوی P40

در بدنه جلویی هواوی P40 پرو یک پنل 6.58 اینچی OLED با نرخ رفرش 90 هرتز تعبیه شده است. رزولوشن این نمایشگر به 1200 در 2640 پیکسل می‌رسد. سنسور اثرانگشت در زیر صفحه‌نمایش نیز 30 درصد بزرگ‌تر از مدل قبلی است. بنابراین، انتظار می‌رود که فرآیند بازکردن قفل تلفن توسط این سنسور افزایش یابد. یک اسکنر مادون قرمز هم برای باز کردن قفل گوشی توسط چهره کاربر در نظر گرفته شده است.

هواوی P40

از مهم‌ترین نقاط قوت و جالب‌ترین بخش این گوشی می‌توان به سخت‌افزار دوربین آن اشاره کرد. دوربین چهارگانه هواوی P40 پرو دارای یک سنسور اصلی با کیفیت 50 مگاپیکسل است. اندازه این سنسور 1/1.28 اینچ بوده که بزرگ‌تر از سنسور 1/1.33 اینچی موجود در تلفن سامسونگ گلکسی S20 الترا است. اضافه بر این، سنسور این گوشی از فیلتر رنگ RYYB بهره می‌گیرد.

هواوی در دوربین این تلفن از قابلیت فوکوس خودکار با سیستم تشخیص فاز هشتگانه استفاده کرده است که مانور تبلیغاتی زیادی را برای این شرکت به ارمغان می‌آورد. استفاده از این سیستم بدان معناست که 100 درصد پیکسل‌ها از فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کنند. این سنسور از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره گرفته و دارای یک دریچه دیافراگم f/1.9 است.

شرکت چینی هواوی همانند مدل P30 از طراحی پریسکوپی برای دوربین زوم (تله‌فوتو) استفاده کرده است. فاصله کانونی این دوربین به 125 میلی‌متر می‌رسد که از یک سنسور 12 مگاپیکسل RYYB به همراه لرزشگیر اپتیکال کمک می‌گیرد. هواوی ادعا می‌کند که این سنسور توانایی زوم 5 برابری را دارد، اما با مشاهده فاصله کانونی لنز تلفن، فعلا نمی‌توان عملکرد آن را مورد قضاوت قرار داد.

هواوی P40

سومین عضو مجموعه دوربین اصلی پرچمدار جدید هواوی از نوع الترا‌واید است. این دوربین به عنوان یک دوربین سینمایی در این مجموعه تعبیه شده است. کیفیت سنسور آن نیز 40 مگاپیکسل بوده و میزان گشودگی دریچه دیافراگم آن هم f/1.8 است. یک سنسور ToF سه‌بعدی نیز به همراه سنسور دمای رنگ در مجموعه دوربین تلفن قرار دارد.

از قابلیت‌های فیلمبرداری دوربین P40 پرو می‌توان به ضبط ویدیو‌های 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه اشاره کرد. یک قابلیت دیگر با نام Super Steady Telephoto Video برای تقویت لرزشگیر اپتیکال در هنگام فیلمبرداری به دوربین گوشی اضافه شده است. دوربین التراواید توانایی ضبط ویدیو‌های HDR را دارد. هم‌چنین، دوربین مذکور می‌تواند میزان ISO در محیط‌های تاریک را تا 51200 واحد افزایش دهد. دوربین دستگاه قادر به ضبط ویدیو‌های تایم‌لپس 4K و ویدیو‌های آهسته با نرخ 7680 فریم‌بر‌ثانیه است.

انرژی مورد نیاز سخت‌افزار قدرتمند پرچمدار جدید هواوی توسط یک باتری 4200 میلی‌آمپری تامین می‌شود. سرعت شارژ بی‌سیم این باتری به 27 وات افزایش یافته است. تاکنون نمونه‌های اولیه زیادی از فناوری شارژ بی‌سیم 40 وات توسط برخی شرکت‌ها تولید شده است، اما هواوی به عنوان اولین شرکت از اولین تلفن مجهز به فناوری شارژ سریع 40 وات رونمایی کرده که به‌زودی روانه بازار خواهد شد.

هواوی P40 پرو تاییدیه IP68 را دریافت کرده است. بنابراین، انتظار می‌رود که تلفن جدید هواوی در برابر ذرات گرد و غبار و آب مقاوم باشد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، نقره‌ای و طلایی به بازار عرضه می‌شود.

هواوی P40

هواوی از صفحه‌نمایش نسبتا بزرگی برروی مدل پرو این تلفن استفاده کرده است که همه افراد آن را دوست ندارند. اما مدل P40 می‌تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای این افراد باشد که قیمت کم‌تری هم دارد. مدل غیر پرو تلفن‌های هواوی در سال‌های گذشته به عنوان یک محصول با ارزش خرید کم معرفی می‌شد، اما هواوی این روند را تغییر داده و با معرفی مدل P40 موجب خوشحالی اکثر کاربران شده است.

هواوی P40

تلفن جدید P40 از یک صفحه‌نمایش 6.1 اینچی OLED کاملا تخت استفاده می‌کند و رزولوشن آن نیز به +1080p رسیده است. این رزولوشن به میزان رزولوشن مدل پرو نزدیک بوده، اما نرخ رفرش در این نمایشگر به 60 هرتز کاهش یافته است.

دوربین اصلی مجموعه دوربین سه‌گانه این تلفن از همان سنسور 50 مگاپیکسلی موسوم به UltraVision موجود در مدل پرو استفاده می‌کند. هم‌چنین، کیفیت دوربین سلفی در این مدل کاهش نیافته اما قابلیت فوکوس خودکار در آن وجود ندارد. توانایی ضبط ویدیو‌های 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه توسط دوربین سلفی نیز در این مدل حذف نشده است. از حذفیات دیگر P40 می‌توان به قابلیت اسکن چهره توسط اشعه مادون قرمز اشاره کرد. اما سنسور اثرانگشت، کماکان درون صفحه‌نمایش حفظ شده است.

هواوی P40

دوربین زوم این گوشی به یک لنز 80 میلی‌متری با قابلیت لرزشگیر اپتیکال و کیفیت 8 مگاپیکسل مجهز شده است. دوربین التراواید از سنسور 16 مگاپیکسلی و لنز 17 میلی‌متری استفاده می‌کند. به عبارتی دیگر، دوربین تله‌فوتو و الترا‌واید این گوشی دارای مشخصات دوربین‌ تلفن‌های P30 و Mate 30 هستند.

هواوی P40 همانند مدل پرو از تراشه Kirin 990 5G بهره می‌برد. این تراشه از یک مودم 5G یکپارچه استفاده می‌کند. چیپست جدید هواوی در فرآیند 7 نانومتری توسط اشعه فرابنفش تولید شده است. مدل 4G این چیپست نیز برروی فرآیند قدیمی‌تر 7 نانومتری ساخته شده بود. از مزایای تراشه موجود در بدنه مدل P40 پرو می‌‌توان از سیستم خنک‌کننده چهار لایه موسوم به SuperCool نام برد که از یک محفظه بخار و برچسب گرافنی استفاده می‌کند. مدل معمولی فاقد این سیستم‌ خنک‌کننده است.

اسمارت‌فون جدید P40 نیز تاییدیه IP53 را دریافت کرده و در برابر نفوذ ذرات گرد و غبار و آب مقاوم است.

یک باتری با ظرفیت 3800 میلی‌آمپر در کالبد این گوشی تعبیه شده است که از شارژ سیمی 22.5 وات پشتیبانی می‌کند. هواوی در این مدل از شارژ بی‌سیم استفاده نکرده است.

نرم‌افزار

شرکت هواوی تلفن‌های جدید خود را با سیستم‌عامل اندروید 10 و فروشگاه نرم‌افزاری AppGallery به بازار عرضه می‌کند. این شرکت از قابلیت‌ها و مشارکت‌های جدید برای توسعه پلتفرم نرم‌افزاری خود و جایگزینی بخش عمده‌ای از آن با اکوسیستم نرم‌افزاری گوگل خبر داد.

هواوی از اپلیکیشن MeeTime برای تماس‌های صوتی و تصویری رونمایی کرد که قابلیت به اشتراک‌گذاری صفحه تلفن را نیز دارد. این اپلیکیشن می‌تواند به عنوان یک پلتفرم برای پخش فیلم‌ها در سایر محصولات، مانند پهپاد‌ها، اکشن کم‌ها و اپ‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال، می‌توان از این نرم‌افزار برای امور پشتیبانی مشتری در شرکت‌ها کمک گرفت.

Celia نیز به عنوان یک دستیار صوتی جدید توسط هواوی معرفی شد. این دستیار صوتی از سه زبان انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. همانند سایر دستیار‌های صوتی موجود، می‌توان از این دستیار برای برقراری تماس‌ها و سایر امور استفاده کرد. Celia از قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی نیز پشتیبانی می‌کند.

هواوی برای داشتن پروتکلی شبیه به Google Cast با چندین شرکت، از جمله TCL همکاری کرده است. این شرکت برای به اشتراک‌گذاری محتواها به صورت بی‌سیم در بین دستگاه‌ها از Onehop رونمایی کرد تا اتصال دستگاه‌ها به یکدیگر ساده‌تر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH