تزریق آزمایشی واکسن سل روی کارکنان مراکز بهداشتی استرالیا برای مقابله با کرونا

محققان استرالیایی به سرعت مشغول پیگیری آزمایشات انسانی در مقیاس کلان هستند تا میزان کارآیی واکسن سل برای محافظت از کارکنان مراکز بهداشتی در برابر بیماری CoVID-19 را مورد ارزیابی قرار دهند. این واکسن در چند دهه قبل برای پیشگیری از ابتلا به سل مورد استفاده قرار می‌گرفت.

خبر فوق در روز جمعه اعلام شد. محققان پژوهشکده تحقیقات کودکان Murdoch در شهر ملبورن استرالیا اعلام کردند که آزمایش واکسن BCG بر روی 4000 نفر از کارکنان حوزه سلامت در سراسر استرالیا انجام خواهد شد تا تاثیرات احتمالی این واکسن در کاهش علائم بیماری کووید 19 روشن شود.

محققان طی بیانیه‌ای اعلام کردند که “این واکسن اگرچه در ابتدا برای بیماری سل طراحی شده بود؛ اما کماکان سالیانه برای بیش از 130 میلیون نوزاد تجویز می‌شود. همچنین واکسن BCG، ایمنی انسان در خط مقدم را تقویت نموده و با آموزش بهتر سیستم دفاعی بدن امکان واکنش مطلوب‌تر علیه میکروب‌ها را فراهم می‌کند.”

نیگل کریتس؛ محقق برجسته گفت: “امیدواریم که تزریق واکسن BCG به کاهش شیوع و شدت علائم بیماری کووید 19 در کارکنان مراکز مراقبت‌های بهداشتی کمک کند. با تائید مقامات بهداشتی ایالتی و فدرال، وضعیت 4000 نفر از افراد شرکت‌کننده در تست طی چند هفته به‌صورت سریع و پیوسته مورد پیگیری قرار می‌گیرد. یقینا زمان به سرعت در حال سپری شدن است.”

در چندین کشور مختلف از جمله هلند، آلمان و بریتانیا نیز آزمایشات مشابهی انجام شده است. کاترین نورث؛ مدیر انستیتوی مرداک گفت: “این آزمایشات امکان بررسی صحیح تاثیرات واکسن بر علائم کووید 19 را فراهم نموده و احتمالا به نجات جان کارکنان مراکز بهداشتی در خط مقدم مقابله با بیماری کمک می‌کند.” وی اظهار امیدواری کرد که بهبود ایمنی ذاتی افراد در برابر علائم کووید 19 می‌تواند فرصت لازم جهت تهیه یک واکسن ویژه برای مقابله با بیماری را در اختیار دانشمندان قرار دهد.

وی گفت: “این آزمایشات امکان پیشرفت سریع موثرترین و امیدوارکننده‌ترین اقدامات بالینی را فراهم نموده و بیش‌ترین شانس ممکن برای غلبه بر بیماری کووید 19 را در اختیار محققان قرار خواهد داد.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH