وان پلاس 8

اسمارت‌فون‌های سری وان پلاس 8 به حافظه رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.0 مجهز می‌شوند

پیت لاو، مدیرعامل شرکت وان پلاس در یک پست درباره ارایه تجربه کاربری “سریع و روان” تلفن‌های وان پلاس 8 خبر داد. او اعلام کرد که برای دستیابی به این هدف باید ترکیب نرم‌افزار و سخت‌افزار تلفن‌ها صحیح و بی‌نقص باشد. مدیرعامل وان پلاس در رابطه با پیشرفت‌ها و بهبود‌های تلفن‌های جدید سری وان پلاس 8 که توسط تیم تحقیق و توسعه این شرکت به وجود آمده‌اند نیز صحبت کرد.

استفاده تلفن‌های جدید وان پلاس 8 از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 ما را شگفت‌زده نمی‌کند. تراشه جدید موجود در این تلفن‌ها عملکرد پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی را تا 25 درصد بهبود می‌بخشد. هم‌چنین، مصرف انرژی هم تا یک چهارم کاهش می‌یابد. این تراشه از فناوری کدگذاری ویدیویی قدرتمندتر و DSP کاراتر بهره می‌گیرد.

تراشه اسنپدراگون 865 به یک رم سریع LPDDR5 متصل خواهد شد. سرعت این حافظه در حداکثر حالت به 6400 مگابایت‌برثانیه می‌رسد که بیشتر از حافظه رم LPDDR4X موجود برروی مدل وان پلاس 7T Pro با سرعت 4266 مگابایت‌برثانیه است. مصرف انرژی استاندارد جدید حافظه رم 45 درصد کم‌تر از استاندارد‌های قبلی خواهد بود. البته، احتمال می‌رود که پیت لاو این مقایسه را با استاندارد LPDDR4 انجام داده باشد.

تلفن‌های سری وان پلاس 8 همانند مدل‌های سری 7 و 7T از حافظه UFS 3.0 بهره‌مند خواهند شد. وان پلاس ادعا می‌کند که سرعت خواندن و نوشتن برروی این حافظه حدود 1700 مگابایت‌برثانیه است. هم‌چنین، وان پلاس دو قابلیت جدید برای بهبود عملکرد حافظه داخلی معرفی کرده است؛ ویژگی Turbo Write از یک قسمت حافظه به عنوان بافری برای خواندن و نوشتن اطلاعات استفاده می‌کند. قابلیت Host Performance Booster نیز عملکرد خواندن تصادفی اطلاعات را پس از استفاده طولانی مدت از حافظه تقویت می‌کند.

بنیان‌گذار وان پلاس در ادامه مطالب خود اعلام کرد که سخت‌افزار خوب به تنهایی نمی‌تواند باعث بهبود عملکرد تلفن شود و این شرکت برروی قابلیت‌های نرم‌افزاری نیز متمرکز شده است. به گفته لاو، این شرکت فقط از قابلیت‌هایی برروی نرم‌افزار تلفن‌های خود استفاده می‌کند که برای کاربران مهم و مفید باشند.

پیش از این، وان پلاس پشتیبانی تلفن‌های سری وان پلاس 8 از اینترنت 5G و استفاده از صفحه‌نمایش 120 هرتزی را تایید کرده بود. طبق شایعات، این قابلیت به مدل 8 پرو محدود خواهد شد. اسمارت‌فون‌های پرچمدار وان پلاس در تاریخ 14 آوریل (26 فروردین) معرفی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH