هواوی جزییات قابلیت‌های جدید رابط کاربری EMUI 10.1 را منتشر کرد

بر کسی پوشیده نیست که واحد نرم‌افزار هواوی از زمان قرار گرفتن این شرکت در لیست تحریم‌های آمریکا، تلاش‌های خود را دو برابر کرده است. بخش عمده‌ این تلاش‌ها، به توسعه سرویس‌های موبایلی هواوی (HMS) اختصاص یافته تا خلاهای اصلی ناشی از عدم دسترسی دستگاه‌های این شرکت به سرویس‌های موبایلی گوگل (GMS) را پر کنند. این تلاش‌ها اکنون نتیجه داده و تعداد کاربران فعال HMS حالا از مرز ۴۰۰ میلیون نفر گذشته است. هواوی در کنار این، برای بهبود رابط کاربری EMUI هم تلاش می‌کند. جدیدترین نسخه 10.1 این رابط کاربری، بر روی هواوی P40 پرو ارایه شد.

هواوی جزییات قابلیت‌های جدید این نسخه را منتشر کرده که در ادامه نگاهی به آن‌ می‌اندازیم.

هواوی لیستی از بهبودها را با EMUI 10.1 ارایه کرده است. رابط کاربری جدید اکنون دارای یک مدل اصلاح‌یافته افزایش و کاهش سرعت انیمیشن است. به عبارت دیگر، حرکت و اسکرول کردن چیزها، حالا روان‌تر و طبیعی‌تر شده‌اند. حالت Multi-Window هم دچار اصلاحاتی شده است. پنجره‌های شناور اجازه عملکردهای سریع مانند فشار دادن روی کنترل‌ها یا پاسخ سریع به پیام‌ها بدون ترک صفحه اپلیکیشن فعال را می‌دهند. شما همچنین می‌توانید تصاویر، متن‌ها و حتی فایل‌ها را از یک اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگر درگ کنید. یک سایدبار جدید هم وجود دارد که با سوایپ کردن از هر طرف رابط کاربری قابل دسترس است. این ویژگی برای باز کردن سریع‌تر پنجره‌های شناور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین قابلیتی به نام Multi-Device Control Panel ارایه شده که با سوایپ کردن از هر گوشه پایین گوشی فعال می‌شود. این قابلیت، روشی برای ارتباط با سایر دستگاه‌ها جهت انجام کارهای تیمی مالتی‌اسکرین یا کنترل یک دستگاه اینترنت اشیا (IoT) است.  یک موتور پیشنهاد هوشمند نیز وجود دارد که گزینه‌هایی مانند اتصال به یک اسپیکر بلوتوثی Sound X هواوی در حین گوش دادن به موزیک را نمایش خواهد داد. خوشبختانه، این قابلیت با دستگاه‌های شخص ثالث هم کار می‌کند.

قابلیت Multi-Screen Collaboration نیز اکنون یکپارچگی بیشتری بین یک اسمارت‌فون هواوی و یک لپ‌تاپ میت‌بوک هواوی ارایه می‌کند. این قابلیت، یک راهکار یک‌ضربه‌ای برای کنترل گوشی‌ از طریق لپ‌تاپ بوده که دارای ویژگی یکپارچگی اپلیکیشنی قوی و به‌اشتراک‌گذاری روان فایل‌ها است. شما همچنین می‌توانید با استفاده از خود میت‌بوک، تماس‌های عادی و ویدیویی را دریافت کنید.

اپلیکیشن جدید Huawei MeeTime در رویداد سری P40 معرفی شد. این اپلیکیشن، برای برگزاری کنفرانس ویدیویی و پاسخ به سرویس‌هایی مانند فیس‌تایم و گوگل Duo مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ادامه، قرار است تمرکز خود را بیشتر روی کار گروهی و اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش بگذارد. در کنار این‌ها، الگوریتم‌های زیباسازی آنی و اتصال‌های بد آن نیز بهبود خواهند یافت. هواوی طرح‌های رویاپردازانه‌ای برای تبدیل MeeTime به یک پلت‌فرم همه‌کاره، با پشتیبانی و یکپارچه‌سازی آن با دستگاه‌های شخص ثالث دارد.

در حال‌حاضر، کاربران می‌توانند یک دوربین دریفت اکشن را به‌طور بی‌سیم به MeeTime وصل کنند و آن را به عنوان یک دوربین خارجی برای تماس‌ها و جلسات همکاری استفاده نمایند.

هواوی همچنین بر روی یک دستیار هوش مصنوعی جدید به نام Celia کار می‌کند. شما می‌تواند با گفتن عبارت Hey Celia، یا فشار طولانی دکمه پاور، با آن تعامل کنید که این تعاملات می‌توانند شامل دستورات صوتی یا ارایه یک فید تصویری به هوش مصنوعی آن برای آنالیز شوند. ما هنوز قابلیت‌های کامل Celia را ندیده‌ایم، اما هواوی به برخی از قابلیت‌های پیشرفته آن از جمله شناسایی اشیا، اسکن کالری غذا و ترجمه چهره به چهره اشاره کرده است.

انتظار می‌رود که Celia ابتدا در تعدادی از کشورهای غربی عرضه شود. این کشورها شامل بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، مکزیک، شیلی و کلمبیا می‌شوند. سایر کشورها هم بعدا آن را دریافت خواهند کرد. هنوز جدول زمانی این کار مشخص نشده است.

هواوی در رابطه با قابلیت دسترسی به نسخه جدید EMUI 10.1 تایید کرد که این نسخه از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری برای بیش از ۳۰ اسمارت‌فون‌ شرکت ارایه خواهد شد. اولین گوشی‌های این لیست، خانواده میت 30 و P30 و همچنین گوشی میت X خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH