ضرر بیش از 60 میلیون دلاری میت Xs برای هواوی

ارایه فناوری‌های آینده‌نگرانه و هیجان‌انگیز بسیار هزینه‌بر و ریسک‌دار است و این موضوع می‌تواند در مورد هر شرکتی صادق باشد. اولین نسل گوشی‌های تاشو هم‌اکنون وارد بازار شده‌اند و هیچ شکی نیست که هزینه‌های زیادی صرف تحقیق و توسعه آن‌ها شده است. اما نکته‌ای که اغلب به آن توجه نمی‌شود، این است که این محصولاتِ نسل اول، حتی بعد از عرضه هم می‌توانند برای سازندگان خود هزینه‌بر باشند.

Yu Chengdong، مدیر واحد مشتریان هواوی، دو ماه بعد از عرضه گوشی تاشو میت Xs در ماه فوریه امسال می‌گوید که این دستگاه چیزی بین ۶۰ الی ۷۰ میلیون دلار برای شرکت ضرر داشته است. او گفته که حتی با قیمت خرده‌فروشی ۲۴۰۰ دلاری این هندست، تولید آن هزینه زیادی روی دست شرکت گذاشته است.

مدل قبلی این گوشی یعنی هواوی میت X به‌طور شتاب‌زده در نمایشگاه MWC 2019 رونمایی شد، اما از آنجاییکه ساخت آن هنوز کامل نشده بود، وضعیت به‌گونه‌ای بود که حتی افراد کمتری اجازه لمس نمونه اولیه آن را داشتند. این گوشی بالاخره در ماه نوامبر عرضه شد و فروش آن فقط محدود به چین بود.

میت Xs‌ اوایل امسال با یک چیپست جدید و پشتیبانی 5G معرفی شد و نتایج تولید آن به‌وضوح بهتر از میت X بود، برای اینکه خیلی سریع‌تر و همچنین در بازارهای بیشتری به فروش رفت. با این‌حال، به نظر می‌رسد حتی افزایش حجم تولید دستگاه نیز برای سوددهی آن کافی نبوده است. البته هیچ شکی نیست که با بلوغ سریع تکنولوژی گوشی‌های تاشو، این دستگاه‌ها خواهند توانست سودآوری خوبی برای سازندگان خود داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH