اکسپریا 5 مارک II

تلفن سونی اکسپریا 5 مارک II احتمالا کوچک‌ترین تلفن 5G خواهد بود

در طول ماه‌های گذشته شایعات زیادی درباره تلفنی جدید با نام سونی اکسپریا 5 پلاس منتشر می‌شد، اما در نهایت، به نظر می‌رسد که این تلفن با نام اکسپریا 5 مارک II معرفی شود. این تلفن به یک صفحه‌نمایش کوچک‌تر از 6 اینچ مجهز شده و به گفته منابع آگاه در نیمه دوم سال جاری میلادی روانه بازار ژاپن می‌شود.

اندازه نمایشگر تلفن جدید سونی بین 5.6 تا 5.8 اینچ خواهد بود که کوچک‌تر از پنل 6.1 اینچی مدل اکسپریا 5 است. اکسپریا 5 مارک II به احتمال زیاد از شبکه 5G پشتیبانی خواهد کرد، بنابراین، می‌توان هندست جدید ژاپنی‌ها را به عنوان اولین گوشی 5G دارای نمایشگر کوچک‌تر از 6 اینچ معرفی کرد.

البته، این تلفن دومین گوشی شرکت سونی است که از اینترنت 5G بهره خواهد گرفت. مدل دیگری که از شبکه همراه نسل پنج استفاده می‌کند، اکسپریا 1 مارک II است. تلفن دیگری با نام اکسپریا پرو نیز به‌زودی روانه بازار می‌شود، اما بعید به نظر می‌رسد که این گوشی مورد توجه کاربران قرار بگیرد. تلفن اکسپریا پرو از فناوری امواج رادیویی mmWave بهره می‌گیرد، ولی مدل اکسپریا 1 مارک II امواج زیر 6 گیگاهرتز (Sub-6GHz) را پشتیبانی می‌کند. در نتیجه، مدل اکسپریا پرو به دلیل استفاده از آنتن‌های بزرگ‌تر، دارای بدنه کوچکی نخواهد بود.

Sony Xperia 5

اسمارت‌فون سونی اکسپریا 5 مارک II را می‌توان به عنوان محصولی بین اکسپریا 1 مارک II و اکسپریا 10 مارک II معرفی کرد. این گوشی هوشمند کوچک‌تر از مدل‌های پرچمدار بوده و توانایی‌های بیشتری نسبت به تلفن‌های میان‌رده دارد. با وجود اطلاعات ما مبنی‌بر پشتیبانی اکسپریا 5 مارک II، هیچ مشخصات دیگری درباره این تلفن ارایه نشده است.

ما حتی از نام دقیق این گوشی نیز مطلع نیستیم. چند ماه پیش، شایعه‌ای درباره تلفن اکسپریا 9 منتشر شد که نشان می‌داد این هندست از تراشه اسنپدراگون 765G به همراه یک مودم 5G داخلی استفاده می‌کند. حتی این تلفن در دسامبر سال 2019 در تست بنچمارک‌ حضور یافت، اما از آن زمان تاکنون، هیچ خبری درباره آن انتشار نیافته است.

شایعات جدید هیچ اطلاعاتی را درباره چیپست اکسپریا 5 مارک II فاش نکرده‌اند، اما مدل فعلی اکسپریا 5 از تراشه اسنپدراگون 855 برای پردازش اطلاعات بهره می‌گیرد. با توجه به کم بودن شایعات درباره تلفن جدید سونی، ما حدس می‌زنیم که چنین محصولی اصلا وجود ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH