آی‌فون پرو 2020 با نمایشگر بزرگ‌تر و ناچ کوچک‌تر عرضه خواهد شد

نشریه بلومبرگ در آخرین گزارش خود از نقشه راه کمپانی اپل برای سال 2020 پرده برداشته و پیرامون مدل‌های آینده آی‌فون، هوم‌پاد، ایرتگ و مجموعه‌ای از سایر محصولات صحبت کرده است. بلومبرگ ابتدا به بررسی مدل‌های آینده آ‌ی‌فون پرداخته و اعلام می‌کند که اپل امسال از 4 مدل جدید آی‌فون رونمایی خواهد کرد. 2 مدل از این هندست‌ها جزو سری پرو بوده و به‌عنوان جانشین مدل‌های فعلی آی‌فون 11 پرو و آی‌فون 11 پرو مکس عرضه خواهند شد؛ در حالی‌که 2 محصول دیگر به‌عنوان جانشین هندست کنونی آی‌فون 11 در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.

مدل‌های پرو آی‌فون 2020 از الگوی طراحی مشابه با مدل‌های جدید آی‌پد پرو بهره خواهند برد. قالب طراحی با حواشی تخت و لبه‌های تیز یادآور الگوهای طراحی عصر آی‌فون 4 و آی‌فون 5 است. همچنین مدل‌های آینده آی‌فون در مقایسه با نسخه‌های فعلی دارای ناچ به‌مراتب کوچک‌تری خواهند بود. اپل با انجام این‌کار قصد دارد تا طی مدت چند سال از شر ناچ به‌طور کامل خلاص شود. اندازه نمایشگر مورد استفاده در مدل پیشرفته مکس نیز در مقایسه با پنل 6.5 اینچی مدل فعلی جهش چشمگیری را تجربه خواهد کرد. بلومبرگ به ابعاد دقیق این نمایشگر اشاره نکرده است؛ اما شایعات پیشین از اندازه حدودا 6.7 اینچی آن حکایت دارند. البته همین شایعات ادعا کردند که نسخه کوچک‌تر آی‌فون پرو نیز مجهز به نمایشگری با حداکثر اندازه 6.1 اینچ خواهد بود. با این‌حال نشریه بلومبرگ در گزارش خود به این موضوع هیچ اشاره‌ای نکرده است.

مدل‌های 2020 آی‌فون پرو همانند آی‌پد پرو 2020 مجهز به حسگر LiDar و قابلیت‌های بیش‌تر در زمینه واقعیت‌افزوده خواهند بود. همچنین به منظور بهبود عملکرد آی‌فون‌های جدید در زمینه واقعیت‌افزوده، توان پردازشی این گجت‌ها نیز ارتقاء خواهد یافت.

امسال با توجه به شیوع فراگیر ویروس کرونا در جهان، مدل‌های جدید آی‌فون احتمالا با کمی تاخیر معرفی خواهند شد. با این‌حال هندست‌های مذکور کماکان در همان پنجره زمانی فصل پاییز عرضه خواهند شد؛ اما در بدبینانه‌ترین حالت این رویداد تنها با چند هفته تاخیر اجرا می‌شود.

در ادامه بلومبرگ از گوشی‌های آی‌فون فاصله گرفته و گزارش می‌دهد که اپل بر روی یک مدل کوچک‌تر و ارزان‌تر هوم‌پاد نیز کار می‌کند. به باور بسیاری از مشتریان، ورژن کنونی هوم‌پاد در مقایسه با محصولات رقیب از شرکت‌های آمازون و گوگل، اسپیکری با کیفیت بالا اما گران‌قیمت و با عملکردی محدود بود. مدل جدید اسپیکر هوم‌پاد از توانایی رقابتی مطلوب‌تری در بازار برخوردار بوده و به‌طور بالقوه می‌تواند اپل را به یک مدعی جدی در این حوزه تبدیل نماید.

ایرتگ (AirTag) محصولی است که هر از چندگاهی در خصوص آن صحبت می‌شود؛ اما ظاهرا بالاخره امسال شاهد عرضه این محصول خواهیم بود. ایرتگ‌ها همانند سایر محصولات هم‌رده خود برچسب‌های الکترونیکی کوچکی هستند که به آیتم‌های بااهمیت متصل شده و کاربران در صورت مفقودی آن‌ها قادر به نواختن صدای زنگ برچسب از راه دور و یافتن موقعیت ابزار گم شده بر روی گوشی خود خواهند بود. انتظار می‌رود که ایرتگ‌ها همراه با یک بند چرمی طراحی شده توسط اپل و یک دسته‌کلید روانه بازار شوند.

نهایتا اپل اعلام کرده که بر روی ورژن‌های به‌روزرسانی شده مک‌بوک پرو، اپل تی‌وی، مدل‌های اقتصادی آی‌پد و یک آی‌مک جدید کار می‌کند؛ اگرچه تمامی این محصولات احتمالا طی سال جاری به بازار عرضه نخواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH