وان پلاس 8 پرو

شرکت وان پلاس از اسمارت‌فون‌های پرچمدار وان پلاس 8 و 8 پرو رونمایی کرد

شرکت چینی وان پلاس از اسمارت‌فون‌های پرچمدار وان پلاس 8 و 8 پرو رونمایی کرد. از نکات قابل توجه این تلفن‌ها می‌توان به قیمت زیر 1000 دلاری آن‌ها اشاره کرد که باعث می‌شود افراد بیشتری مایل به خرید آن‌ها باشند. نسخه برتر مدل 8 پرو با قیمت 999 دلار و نسخه پایه آن نیز با قیمت 899 دلار راهی بازا‌ر‌های خواهد شد. قیمت نسخه پایه مدل وان پلاس 8 هم از 700 دلار آغاز می‌شود. دو هندست جدید چینی‌ها از تاریخ 29 آوریل (10 اردیبهشت) در وب‌سایت رسمی وان پلاس و فروشگاه آمازون، تحت مجوز اپراتورهای مخابراتی در آمریکا به فروش خواهند رسید.

وان پلاس 8 پرو

برترین عضو خانواده پرچمدار جدید وان پلاس از یک صفحه‌نمایش جدید 6.78 اینچی فلوید آمولد استفاده می‌کند. این نمایشگر از بزرگترین پنل‌های مورد استفاده در تلفن‌های وان پلاس بوده و برای اولین بار دارای نرخ رفرش 120 هرتزی است. نرخ نمونه‌برداری لمسی در این صفحه‌نمایش نیز به 240 هرتز رسیده تا میزان تاخیر دریافت تماس دست با آن به کم‌ترین حد خود برسد.

پنل 10 بیتی وان پلاس 8 پرو از فناوری +HDR پشتیبانی می‌کند. قابلیت HDR Boost نیز محتواهای قدیمی 8 بیتی را دریافت و نرخ آن‌ها را بالا می‌برد. هم‌چنین، این نمایشگر از یک تراشه MEMC برای افزایش نرخ ویدیو بهره می‌گیرد. این تراشه توانایی افزایش نرخ ویدیو‌ها از 20 فریم‌برثانیه تا 120 فریم‌برثانیه را دارد. شاید برخی از افراد، به این قابلیت علاقه‌ای نداشته باشند، اما وان پلاس بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری گسترده‌ای را برای استفاده از قابلیت‌های صفحه‌نمایش 120 هرتزی تدارک دیده است که نمایش ویدیوها با نرخ 120 فریم‌برثانیه یکی از این موارد محسوب می‌شود.

وان پلاس 8 پرو

دوربین سلفی وان پلاس 8 پرو برخلاف مدل‌های قبلی پاپ‌آپ نبوده و در یک حفره پانچ شده ساده قرار گرفته است. هندست جدید وان پلاس به عنوان اولین تلفن این شرکت نیز گواهینامه IP68 را دریافت کرده که مقاومت آن در برابر ذرات آب و گرد و غبار را تایید می‌کند.

وان پلاس در سال‌های گذشته اعلام می‌کرد که آمادگی لازم برای استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم در تلفن‌های خود را ندارد. اما این شرکت بالاخره از فناوری شارژ بی‌سیم 30 وات موسوم به Warp Charge 30 Wireless برای مدل 8 پرو رونمایی کرد. با استفاده از این فناوری، سطح شارژ باتری دستگاه ظرف مدت 30 دقیقه از صفر به 50 درصد می‌رسد. این تلفن از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند.

وان پلاس 8 پرو

فناوری شارژ سریع سیمی نیز کمی بهبود یافته است. وان پلاس 8 پرو از فناوری Warp Charge 30T پشتیبانی می‌کند. در این حالت نیز میزان شارژ باتری در 23 دقیقه از صفر به 50 درصد می‌رسد. البته، انرژی مورد نیاز سخت‌افزار این گوشی توسط یک باتری بزرگ 4510 میلی‌آمپری تامین می‌شود که نسبت به باتری 4000 میلی‌آمپری مدل 7 پرو بزرگ‌تر است.

مجموعه دوربین این گوشی دو لنز 48 مگاپیکسلی، یک سنسور تله‌فوتو و یک ماژول کمکی را شامل می‌شود. دوربین اصلی از سنسور 1/1.4 اینچی IMX689 سونی با پیکسل‌های اصلی 1.12 میکرومتری و پیکسل‌های ترکیب شده 2.24 میکرومتری استفاده می‌کند. این سنسور توانایی فوکوس خودکار تمام جهته برروی همه پیکسل‌ها را دارد.

وان پلاس 8 پرو

دوربین فوق می‌تواند با بهره‌گیری از قابلیت جدید Single Shot 3-HDR ویدیو‌های 4K را با نرخ 60 فریم‌برثانیه ضبط کند. علاوه‌بر این، سنسور 48 مگاپیکسلی توانایی ثبت سه اکسپوژر به صورت همزمان را دارد. همین موضوع باعث افزایش چشمگیر دامنه داینامیکی تصاویر می‌شود. این دوربین به لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال مجهز شده است.

دومین دوربین 48 مگاپیکسلی وان پلاس 8 پرو از یک سنسور التراواید با میدان دید 120 درجه‌ای استفاده می‌کند. این دوربین می‌تواند به عنوان یک سنسور ماکرو نیز استفاده شود، چرا که توانایی ثبت تصاویر تا فاصله 3 سانتی‌متری از اشیا را دارد.

سومین عضو از مجموعه دوربین این گوشی یک ماژول تله‌فوتو 8 مگاپیکسل است. اندازه پیکسل‌ها در این دوربین 1.0 میکرومتر است. این ماژول در پشت یک لنز با دریچه دیافراگم f/2.44 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره می‌گیرد. چهارمین ماژول نیز یک دوربین جدید برای فیلتر رنگ‌هاست که کاربران را در رندر کردن افکت‌های رنگی متنوع کمک می‌کند.

وان پلاس 8 پرو برای پردازش اطلاعات از چیپست پرچمدار اسنپدراگون 865 شرکت کوالکام استفاده می‌کند. حافظه رم این گوشی از نوع LPDDR5 بوده که 30 درصد سریع‌تر از رم وان پلاس 7 است. در همین حال، مصرف انرژی آن نیز 20 درصد کم‌تر از سری 7 است. حافظه داخلی هم از استاندارد UFS 3.0 پشتیبانی می‌کند.

پرچمدار وان پلاس از شبکه 5G (sub-6GHZ) و استاندارد وای‌فای 6 پشتیبانی می‌کند که سرعت آن در حداکثر حالت به 9.6 گیگابیت‌برثانیه می‌رسد که بیشتر از سرعت مودم‌ 5G با سرعت 7.5 گیگابیت‌برثانیه است.

نسخه پایه وان پلاس 8 پرو دارای رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایت است که با قیمت 799 دلار روانه بازار خواهد شد. اما نسخه دیگری از این گوشی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز وجود دارد که با قیمت 999 دلار در دسترس مشتریان مشتاق قرار می‌گیرد. تلفن جدید وان پلاس در سه رنگ آبی (Ultramarine Blue)، سبز (Glacial Green) و مشکی (Onyx Black) در بازارهای مختلف به فروش می‌رسد.

وان پلاس 8

مدل معمولی خانواده وان پلاس 8 به یک پنل 6.55 اینچی با رزولوشن +1080p و نرخ رفرش 90 هرتز مجهز شده است. پنل مذکور همانند پنل مورد استفاده در مدل 7T نیست، زیرا اطراف آن خمیدگی‌هایی وجود دارند و یک حفره پانچ شده نیز برای دوربین سلفی در آن تعبیه شده است. صفحه‌نمایش وان پلاس 8 هم از فناوری +HDR10 پشتیبانی کرده و مانند مدل پرو از دقت رنگی بالایی برخوردار است.

وان پلاس 8 پرو

دوربین 48 مگاپیکسل اصلی این گوشی از سنسور قدیمی IMX586 سونی استفاده می‌کند. بنابراین، دوربین مذکور از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند. پیکسل‌های لنز این دوربین هم بسیار کوچک بوده و اندازه آن‌ها به 0.8 میکرومتر رسیده است. البته، ویژگی ترکیب پیکسل‌ها در این لنز پشتیبانی می‌شود. دوربین اصلی وان پلاس 8 از لرزشگیر اپتیکال و الکترونیکی هم پشتیبانی می‌کند.

دومین دوربین این تلفن یک لنز التراواید 16 مگاپیکسل با میدان دید 116 درجه‌ای است که برخلاف مدل پرو از قابلیت دوربین ماکرو محروم است. البته، یک لنز ماکرو اختصاصی با کیفیت 2 مگاپیکسل درون مجموعه دوربین وان پلاس 8 قرار دارد. مدل معمولی پرچمدار وان پلاس به سنسور تله‌فوتو مجهز نشده است، اما در عوض، دوربین اصلی 48 مگاپیکسل توسط برش تصاویر توانایی زوم 2 برابری را دارد.

وان پلاس 8 پرو

یک باتری 4300 میلی‌آمپر درون بدنه وان پلاس 8 جای گرفته که ظرفیت آن نسبت به مدل 7T حدود 13 درصد بیشتر است. این باتری توسط پورت USB-C از فناوری شارژ سریع Warp Charge 30T پشتیبانی می‌کند که ظرف 22 دقیقه مقدار شارژ آن از صفر به 50 درصد می‌رسد. این مدل از فناوری شارژ بی‌سیم محروم شده است.

وان پلاس 8 نیز همانند مدل پرو از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 با همان پیکربندی حافظه‌ای استفاده می‌کند. البته، نوع حافظه رم مورد استفاده در این مدل کمی قدیمی‌تر بوده که همان فناوری LPDDR4X است.

این مدل هم از اینترنت 5G و وای‌فای 6 پشتیبانی می‌کند. البته، نسخه مخصوص اپراتور Verizon توانایی استفاده از امواج سریع mmWave را خواهد داشت.

سنسور اثرانگشت هر دو تلفن جدید وان پلاس در زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. هم‌چنین، تلفن‌های وان پلاس از بلندگوهای استریو Dolby Atmos نیز استفاده می‌کنند تا کاربران تجربه متفاوتی از صدای خروجی تلفن داشته باشند.

وان پلاس 8 در کنار مدل 8 پرو از تاریخ 24 آوریل (5 اردیبهشت) به بازار عرضه خواهد شد. نسخه پایه این تلفن با قیمت 700 دلار و نسخه برتر با قیمت 800 دلار در بازار‌های جهانی به فروش خواهد رسید.

این گوشی در دو رنگ جدید سبز (Glacial Green) و درخشش میان ستاره‌ای (Interstellar Glow) به بازار عرضه می‌شود. رنگ مشکی آن نیز براق خواهد بود. البته، مدل مخصوص اپراتور Verizon در یک رنگ منحصر به فرد نقره‌ای قطبی (Polar Silver) برای مشتریان این اپراتور مخابراتی عرضه خواهد شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH