دلیل شیوع ویروس کرونا در آمریکا مشخص شد!

2 اپیدمیولوژیست با اسامی بریتا جوئل و نیکولاس جوئل اخیرا طی یادداشتی در نشریه نیویورک تایمز اعلام کردند که زمان‌بندی فاصله‌گذاری اجتماعی بر نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا به‌صورت نمایی تاثیر می‌گذارد. کاخ سفید از روز 16 مارس و بیش از 2 هفته پس از مشاهده نخستین مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19، اجرای دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی راآغاز کرد. با این‌حال بر اساس اظهارات 2 کارشناس حوزه بهداشت در صورت آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از روز 2 مارس احتمالا 90 درصد مرگ و میر ناشی از کروناویروس در ایالات‌متحده قابل پیشگیری بود.

قوانین منع رفت و آمد و فاصله‌گذاری اجتماعی به یک هنجار جدید تبدیل شده است؛ اما به گفته کارشناسان این روش‌ها پاسخی برای مبارزه با کروناویروس قلمداد نمی‌شوند. در عوض این راهکارها ابزاری برای خرید زمان بیش‌تر جهت تحقیق روی روش‌های درمانی و ساخت واکسن ویروس کرونا به‌شمار می‌روند. اگرچه فاصله‌گذاری اجتماعی جزو روش‌های درمان بیماری محسوب نمی‌شود؛ اما بریتا جوئل و نیکولاس جوئل اعلام کردند که چنین اقداماتی می‌توانند موجب بروز تغییرات چشمگیر نرخ مرگ و زندگی در مقیاس کلان شوند.

گزارش منتشر شده ادعا می‌کند که چنان‌چه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی 1 هفته زودتر و از روز 9 مارس آغاز می‌شد؛ این اقدام کاهش تقریبا 60 درصدی نرخ مرگ و میر را به‌دنبال داشت. اجرای دستورالعمل‌های قرنطینه خانگی از روز 22 مارس در شهر نیویورک؛ بزرگ‌ترین مرکز شیوع بیماری کووید 19 در ایالات‌متحده احتمالا موجب کاهش 50 تا 80 درصدی نرخ مرگ و میر در این شهر می‌شد. مقایسه یافته‌های اپیدمیولوژیک در 2 ایالت کنتاکی و تنسی نشان می‌دهد که نرخ موفقیت اقدامات پیشگیرانه از مرگ در ایالت کنتاکی به‌مراتب بیش‌تر از ایالت تنسی بوده است. این در حالیست که اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی در ایالت تنسی کمتر از 1 هفته پس از ایالت کنتاکی اجرا شدند.

وبسایت Business Insider در روز 2 مارس گزارش داد که پزشکان پیرامون شیوع انفجارگونه ویروس کرونا در سراسر ایالات‌متحده هشدار داده‌اند. اما بریتا و نیکولاس جوئل ادعا می‌کنند که تجربه ماه‌های گذشته پیرامون شیوع ویروس کرونا و سناریو‌های نادیده گرفته شده برای کاهش سرعت انتقال بیماری نشان می‌دهند که بی‌توجهی و تعلل در اجرای اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی پیامدهای بسیار جدی را به‌دنبال دارد. لذا تعلل حتی 1 هفته‌ای نیز می‌تواند کاملا ویران‌کننده باشد. محققان معتقدند که با افزایش نرخ مرگ و میر در ایالات‌متحده، هزینه چنین تعللی بسیار افزایش خواهد یافت. این فاجعه تراژدیک در نتیجه شیوع گسترده ویروس در اوایل دوران اپیدمی روی می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH