هر آن چیزی که درباره کارگزاری مفید بایستی بدانید

امروزه سرمایه‌گذاری مالی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های ذهنی مردم کشورمان به‌شمار می‌رود. از این‌رو هموطنان به منظور کسب سود یا حداقل حفظ ارزش پول خود در برابر تورم اقدام به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلفی از جمله بانک، بازار مسکن، خودرو و بورس می‌کنند. بنیان اقتصادی هر کشور بر 3 محور بانک، بیمه و بازار سرمایه (بورس) بنا شده است. به لطف خدمات گسترده بانک‌ها و تبلیغات فراگیر پیرامون آن‌ها اکنون تقریبا تمامی افراد کم و بیش با شیوه سرمایه‌گذاری در بانک‌ها آشنایی دارند. افراد به منظور افتتاح سپرده‌های بانکی یا خریداری بیمه‌های سرمایه‌گذاری و تامین آتیه بایستی به شعب بانک‌ها یا دفاتر بیمه مراجعه نمایند. به‌طور مشابه ورود به بازار بورس و داد و ستد در آن نیز مستلزم ثبت‌نام در یکی از کارگزاری‌‌های موردتائید سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است. در واقع کاربران پس از تکمیل فرم‌های ارائه شده در دفاتر کارگزاری و دریافت کد منحصربه‌فرد از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) قادر به فعالیت در بازار بورس خواهند بود. کارگزاری‌ها به‌عنوان یک عامل واسطه‌گر میان مشتری و بازار عمل نموده و فرآیند خرید و فروش سهام را تسهیل می‌کنند. بدین‌ترتیب کاربران از مراجعه به ساختمان مرکزی بورس بی‌نیاز بوده و قادر به ثبت سفارشات خود با تعداد و مبلغ موردنظر از راه دور خواهند بود.

فعالیت کارگزاری‌ها صرفا در بازار بورس خلاصه نشده و این موسسات بسته به سیاست‌های خود در بازار اوراق بهادار، بورس کالا، بورس انرژی و سایر حوزه‌ها فعالیت می‌کنند. کارگزاری‌ها ضمن ایفای نقش به‌عنوان واسطه‌گر به ارائه انواع خدمات نظیر اعتبار معاملاتی، مشاوره برای دارندگان سهام و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه تحلیل بنیادی و تکنیکال می‌پردازند.

کارگزاری مفید یکی از بزرگ‌ترین کارگزاران بازار بورس و اوراق بهادار بوده و فعالیت خود را از سال 1373آغاز نموده است. این کارگزاری دارای رتبه کیفی الف بوده و لقب برترین کارگزاری ایران را یدک می‌کشد. کارگزاری مفید نخستین سامانه خرید و فروش آنلاین سهام را در سال 1386 راه‌اندازی نمود و اکنون این کارگزاری در زمینه معاملات اوراق بهادار، معاملات بورس انرژی، معاملات آتی سکه، سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی، تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی، ارزش‌گذاری شرکت‌ها، مشاوره سرمایه‌گذاری و معاملات بورس کالا فعالیت می‌کند. کارگزاری مفید دارای 6 صندوق سرمایه‌گذاری مشترک با اسامی ممتاز، پیشتاز، پیش‌رو، امید توسعه، درآمد ثابت حامی و درآمد ثابت نامی است. همچنین این کارگزاری دارای یک صندوق قابل معامله (ETF) موسوم به اطلس است.

اکنون کارگزاری مفید حدودا 25 درصد از حجم معاملات آنلاین روزانه را به خود اختصاص می‌دهد. این کارگزاری به منظور پاسخگویی به نیازهای متنوع کاربران اقدام به راه‌اندازی 6 سامانه معاملاتی با اسامی ایزی‌تریدر، همراه‌تریدر، آنلاین‌پلاس، مفیدتریدر، مفیدآنلاین و مفیداینترنتی نموده است. این کارگزاری هر هفته یک سبد پیشنهادی سهام را همراه با تحلیل‌های جامع در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. اپلیکیشن همراه‌تریدر امکان خرید، فروش و ثبت درخواست‌های مالی بر روی گجت‌های هوشمند اندرویدی و iOS را فراهم می‌کند.

همراه‌تریدر

مفیدتریدر ابزاری حرفه‌ای برای ارائه تحلیل تکنیکال است. این اپلیکیشن نیز برای گوشی‌های اندرویدی و آی‌فون قابل دسترس بوده و امکان ارسال سفارش در خارج از ساعات فعالیت بازار، ارسال سفارشات شرطی و استفاده از انواع اندیکاتور را فراهم می‌کند. سامانه معاملاتی مفیداینترنتی نیز به منظور ثبت سفارشات خرید و فروش خارج از ساعات بازار و به‌صورت آفلاین مورد اسنفاده قرار می‌گیرد.

مشتریان به منظور افتتاح حساب‌کاربری در کارگزاری مفید بایستی به وبسایت این شرکت با آدرس www.emofid.com مراجعه نموده و پس از تکمیل فرم‌های ثبت‌نام به‌صورت آنلاین (یا حضوری در دفاتر پیشخوان دولت یا شعب کارگزاری) جهت احرازهویت به دفاتر کارگزاری مفید مراجعه کنند. متقاضیان استفاده از سامانه‌های معاملاتی آنلاین بایستی دارای حداقل مدرک تحصیلی دیپلم باشند و در زمان احرازهویت اصل یا کپی آخرین مدرک تحصیلی خود را ارائه نمایند.

1 در مورد “هر آن چیزی که درباره کارگزاری مفید بایستی بدانید”

  1. ایزی تریدر که معمولا هنگ هست ودر ساعات مهم وخاص بزرگ دسترسی نداره
    لطفا بفرمایید در کجا سبد هر هفته معرفی کرده ؟؟

    4
    5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH