آپدیت رابط کاربری MIUI

معرفی MIUI 12: بازطراحی گرافیکی، دارک‌مود 2.0 و ویژگی‌های جدید دیگر

شیائومی طی خبری اعلام‌کرد نسخه جدیدی از رابط‌کاربری MIUI آماده انتشار است و پس از عرضه نهایی، گوشی‌های واجد شرایط قادر به دریافت آن خواهند بود. این آپدیت، نسخه کاملا بازسازی‌شده دارک مود، بهبود ابزار‌های حریم خصوصی و امنیت، انیمیشن‌های جدید، والپیپر‌های جدید و چند ویژگی دیگر به همراه خواهد داشت. در مراسم رونمایی از MIUI 12، شیائومی اعلام‌کرد این رابط‌کاربری هم‌اکنون دارای 310 میلیون کاربر فعال است. همراه آی تی رسان باشید تا ویژگی‌های جدید این آپدیت را مورد بررسی قرار دهیم.

دارک‌مود 2.0

دارک-مود-2-شیائومی

در این نسخه از دارک‌مود، تاریک یا روشن‌تر شدن والپیپر‌ها با توجه به زمان روز یا شب تنظیم می‌شود. بهبود نمایش متون در این حالت نیز دیگر ویژگی ورژن جدید دارک‌مود است؛ هنگامی که صفحه تیره‌ یا روشن‌تر شده یا کاربر به محیطی جدید وارد می‌شود ، کنتراست متن‌ نیز بصورت اتوماتیک تغییر می‌کند تا آسیبی به چشم فرد وارد نشود. انتظار می‌رود این ویژگی عملکرد خوبی در نور کم به نمایش بگذارد.

بازطراحی اساسی فضای گرافیکی

بازطراحی-گرافیکی-شیائومی

در MIUI 12، شیائومی اطلاعات اصلی سیستم را به حالت گرافیکی درآورده تا همانند یک اینفوگرافیک، بررسی آنها در یک نگاه، جذاب، آسان و کاربردی باشد. پس از این آپدیت، هنگامی که وارد بخش تنظیمات می‌شوید، اطلاعاتی همچون حافظه در دسترس، میزان استفاده از باتری و… به شکل چند نمودار گرافیکی مانند عکس بالا درآمدند که به جذابیت این رابط‌کاربری می‌افزاید.

سوپر والپیپر

سوپر والپیپیر شیائومی

شیائومی ویژگی جدیدی با نام سوپر والپیپر را در MIUI 12 معرفی کرده‌است. در این حالت، پس‌زمینه دستگاهتان از مدل‌های متحرک دقیق و سه‌بعدی سیاره زمین و مریخ استفاده خواهدکرد، اما جذابیت آن همینجا به پایان نمی‌رسد. هنگامی که حالت دارک‌مود روشن باشد، سیاره‌ای که به عنوان والپیپر انتخاب کرده‌اید نیز در حالت شب نمایش داده می‌شود که باعث بهبود تجربه گرافیکی شما از دستگاهتان خواهد شد.

انیمیشن‌های جدید

همانطور که در توضیحات قبل مشاهده کردید، تمرکز شیائومی در این آپدیت بیشتر بر روی طراحی گرافیکی بوده‌است. در یکی از ویژگی‌های جدید MIUI 12، تغییرات آب و هوایی محل زندگی‌تان بشکل یک انیمیشن تایم لپس به شما نشان داده می‌شود.

تحرک آیکن‌ها نیز در ورژن جدید رابط کاربری MIUI دستخوش تغییر شده‌است. شیائومی می‌گوید آیکن‌ها به سرعت و جهت لمس و کار انجام شده بر روی آنها، واکنش نشان خواهند داد، برای مثال هنگامی که یک اپلیکیشن را از دستگاه خود حذف کنید، موجی در اطراف آن به وجود می‌آید که آیکن اپلیکیشن‌های دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انیمیشن‌های دیگر را نیز می‌توان هنگام عمودی یا افقی کردن صفحه نمایش، باز یا بسته‌کردن اپلیکیشن‌هاو … مشاهده کرد.

تماس با استفاده از هوش مصنوعی

تماس با استفاده از هوش مصنوعی شیائومی

شیائومی از سال پیش اعلام کرده بود در حال کار بر‌ روی هوش مصنوعی اختصاصی خود با نام Xiao AI است تا بتواند همانند دستیار تماس گوگل که در پیکسل 3 معرفی شد، به صورت خودکار تماس‌ها را پاسخ دهد.

این شرکت اعلام نمود پس از یک سال و نیم تست، نسخه اولیهXiao AI توانسته به 4 میلیون تماس پاسخ دهد. در MIUI 12، شیائومی بطور رسمی دستیار تماس را با نام AI Calling منتشر خواهد کرد. همچنین می‌توانید زبان این سیستم هوشمند را نیز مطابق میلتان تغییر دهید. البته هنوز مشخص نیست که آیا این قابلیت برای افراد خارج از کشور چین در دسترس خواهد بود یا خیر!

بهبود حریم خصوصی و امنیت

در آپدیت جدید رابط کاربری شیائومی، شاهد بهبود قابل توجهی در بخش حریم خصوصی و امنیت کاربر هستیم. برای مثال، هم‌اکنون می‌توانید اجازه دسترسی یکبار مصرف به اپلیکیشن های مدنظرتان داده یا فقط مواقعی که در حال استفاده از آنها هستید، دسترسی را برای آنها مقدور سازید. هنگامی که استفاده‌تان از آن اپلیکیشن تمام شد، دسترسی‌های آن نیز باطل می‌شود. همچنین گزینه Allways Allow یا دسترسی همیشگی، برای برنامه‌هایی که دسترسی‌های مورد نیازشان را شفاف‌سازی نمی‌کنند، موجود نخواهد بود.

در بخش دیگری از MIUI 12، می‌توانید رفتار اپلیکیشن‌ها را یکجا مشاهده کنید؛ برای مثال ببینید چه اطلاعاتی را دریافت کرده‌اند، از چه برنامه‌های دیگری استفاده می‌کنند و…

تاریخ انتشار MIUI 12

به گفته شیائومی، نسخه پایدار MIUI 12 اواخر ژوئن 2020 منتشر خواهد‌شد اما نسخه بتای این رابط کاربری برای تست و رفع مشکلات، از امروز در کشور چین در دسترس قرار خواهد گرفت.

دستگاه‌های زیر این آپدیت را دریافت می‌کنند:

دسته‌اول:

  1. Mi 10 Pro
  2. Mi 10
  3. Mi 10 youth edition
  4. Mi 9 Pro
  5. K30 Pro
  6. K30
  7. K20 Pro
  8. K20

دسته‌دوم:

  1. Mi Mix 3
  2. سری Mi 8
  3. Redmi Note 8 Pro
  4. Redmi Note 7, 7 Pro

دسته‌سوم:

  1. Mi Mix 2
  2. Redmi 8, 8A
  3. Redmi 7, 7A
  4. Mi CC9, CC9 Pro, CC9e

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH