هجوم مردم آمریکا برای خرید یک داروی سوزش معده به جهت درمان ویروس کرونا

یک مطالعه جدید گفته است که مواد فعال موجود در بسیاری از داروهای سوزش معده می‌توانند در درمان ویروس کرونا موثر باشند. حالا انتشار این مقاله منجر به کمبود داروهای سوزش معده در داروخانه‌های آمریکا شده است.

محققان دانشگاه نیویورک در مطالعه خود از فاموتیدین (Famotidine)، ضداسید (antacid) و آنتی‌هیستامین که عمدتا در چند داروی ژنریک و یک داروی تجاری با برند Pepcid AC یافت می‌شوند استفاده کرده بودند.

حالا در چنین شرایطی حتی با وجود اینکه از مردم خواسته شده تا داروهای سوزش معده را جز برای موارد ضروری خرید نکنند، فروشگاه‌های آمازون و Walgreens ظاهرا با کمبود این داروها مواجه شده‌اند.

در حال حاضر روی سایت آمازون هیچ داروی Pepcid AC یا داروی ژنریک برای سوزش معده یافت نمی‌شود و این شرکت هنوز پاسخی در این زمینه نداده است.

همچنین در CVS که بزرگترین زنجیره داروخانه‌های آمریکاست، داروی فاموتیدین، چه با برند Pepcid و چه در شکل ژنریک‌اش، در هیچ‌کدام از داروخانه‌های نیویورک پیدا نمی‌شود.

شهرهای لس آنجلس، شیکاگو، هیوستون و سایر شهرهای آمریکا هم چنین وضیعتی دارند. CVS هم پاسخی در این باره نداده است. همه موجودی‌های فاموتیدین فروشگاه Walgreens هم در اکثر مناطق آمریکا تمام شده‌اند.

هنوز خیلی زود است که به‌طور قطعی معلوم شود فاموتیدین در درمان بیماران ویروس کرونا مفید است. ضمن اینکه، بیماران تست‌شده در مطالعه مذکور، دوزهای بالایی از آن را استفاده کرده‌اند که بسیار بیش از آن چیزی است که یک فرد معمولی برای سوزش معده‌اش مصرف می‌کند.

به همین‌خاطر، مقامات دولتی از مردم شهرهای آمریکا خواسته‌اند که برای خرید این دارو به داروخانه‌ها هجوم نیاورند. Science Magazine روز یکشنبه گزارش داد که محققان دانشگاه نیویورک از ترس اینکه مبادا مصرف داروی فاموتیدین به یکباره افزایش یابد تلاش کرده بودند مطالعه خود را در سکوت خبری منتشر کنند.

شرایط به‌وجودآمده درباره کمبود داروی فاموتیدین، تقریبا شبیه اتفاقی است که اوایل امسال در مورد یک قرص ضدمالاریا افتاد. آن موقع افراد مشهوری مثل دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا و ایلان ماسک مدیر اجرایی شرکت تسلا، صحبت‌هایی را درباره داروی hydroxychloroquine کردند و اظهار امیدواری نمودند که این دارو بتواند برای مقابله با ویروس کرونا موثر واقع شود. دو هفته بعد از انتشار این صحبت‌ها، سازمان غذا و داروی آمریکا متوجه کمبود این دارو در داروخانه‌ها شد.

در حال حاضر هیچ شواهد بالینی وجود ندارد که نشان دهد قرص ضدمالاریا بتواند در مقابل ویروس کرونا کاری انجام دهد. Michael Rea، مدیر اجرایی موسسه Rx Savings Solutions که خودش قبلا داروساز بوده می‌گوید: در چنین شرایطی، ترس و اضطراب، بیش از خود ویروس انسان‌ها را تهدید می‌کند، به‌خصوص در مورد استفاده از داروهایی که معلونم نیست کار کنند یا نه.

Rea توصیه کرده است که در چنین شرایطی، همه کارکنان مراکز مراقبت حرفه‌ای عمل کنند و اجازه ندهند ترس روی تصمیمات آن‌ها تاثیری بگذارد.

1 در مورد “هجوم مردم آمریکا برای خرید یک داروی سوزش معده به جهت درمان ویروس کرونا”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH