بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار برای خرید کدام هستند؟

مهم‌ترین فناوری به کار رفته در گوشی‌های میان رده چیست؟

عصر فعلی را باید زمان حکمرانی گوشی‌های میان‌رده دانست. افزایش قیمت گوشی‌های پرچم‌دار و کم شدن تفاوت‌‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن‌ها با اسمارت‌فون‌های میان‌رده موجب گشته تا اکثر کاربران به فکر خرید یک گوشی میان‌رده مناسب باشند تا یک پرچمدار گران قیمت! در این مطلب تا پایان با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق چند گزینه عالی برای خرید بپردازیم…

اگر بخواهیم فاکتورهای اصلی برای خرید گوشی‌های میان‌رده را بیان کنیم، مطمئنا یکی از آن‌ها کیفیت نمایشگر است. در واقع اولین موردی که توجه ما را به خودش جلب می‌کند، صفحه نمایش موبایل بوده و در واقع بیشترین تعامل خود را با صفحه لمسی گوشی‌های هوشمند داریم؛ به‌نحوی که بسیاری از ما هنگام خرید برای طراحی و کیفیت آن وسواس زیادی به خرج می‌دهیم.

بخشی که شما باید چند سالی را با آن سپری کنید و اگر با کیفیت و مناسب سلیقه‌تان نباشد، دیگر حتی مهم نیست که چقدر قدرت سخت‌افزاری اسمارت‌فون‌ شما بالاست یا چه قابلیت‌های نرم‌افزاری جالبی دارد، زیرا وقتی که نتوانید فیلم مورد نظر خودتان را با کیفیت تماشا کرده یا بازی مورد علاقه‌تان را با جلوه بصری زیبا تجربه کنید، حتی اگر بهترین اسمارت‌فون دنیا را داشته باشید، فایده‌ای ندارد؛ اینجاست که موضوع فناوری نمایشگر در اسمارت‌فون‌ها خودنمایی کرده و بهتر است انواع پنل‌های صفحه نمایش موجود را به‌صورت دقیق‌تری بررسی کنیم.

 نمایشگر IPS LCD یا SuperAMOLED؟ کدام فناوری بهتر است و چرا؟

باید گفت این‌که کدام اسمارت‌فون تصاویر، بازی یا هر محتوای دل‌خواه را با کیفیت‌تر نمایش می‌دهد، دقیقا با تکنولوژی بکار برده شده در ساخت نمایشگر آن مرتبط است. ویژگی‌هایی نظیر کنتراست، میزان وضوح نمایشگر، روشنایی، مصرف انرژی و زاویه دید پارامترهایی است که در هرکدام از دو پنل‌ معرفی شده، متفاوت هستند.

نمایشگرهای امولد که مخفف “ماتریس‌های فعال ارگانیک دیودهای ساطع کننده نور” است، به‌صورت عمده توسط کمپانی سامسونگ تولید می‌شوند. در این تکنولوژی خبری از نور پس زمینه نیست، هر پیکسل به‌صورت جداگانه می‌تواند از خود نور بتاباند و نور تولیدی، حاصل از روشنایی دیودهای قرمز، آبی و سبز است. رنگ‌های تولید شده در این فناوری روشن‌تر و شاداب‌تر هستند و به‌خاطر توانایی خاموش کردن پیکسل‌ها، رنگ سیاه در این پنل‌ها عمیق‌تر از هر فناوری دیگری تولید می‌شود. همچنین در پنل‌های سوپر امولد (ساخت سامسونگ) سنسورهای تاچ اسکرین که نمایشگر را به یک صفحه لمسی تبدیل می‌کنند، درون صفحه نمایش ادغام می‌شوند؛ این موضوع موجب می‌گردد که این گوشی‌ها در نهایت ضخامت کمتری در مقایسه با نمونه‌هایی که از پنل‌های اولد معمولی استفاده می‌کنند، داشته باشند. همچنین این پنل‌ها مصرف انرژی کمتر، روشنایی بیشتر و رنگ‌های سرزنده‌تری دارند.

پنل‌های سوپرآمولد پلاس نسل جدید سوپرآمولدها هستند که صفحاتی سبک‌تر و نازک‌تر از نسل قبلی خود هستند. پس از این پنل‌ها نوبت به نمایشگرهای داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) می‌رسد که برای اولین بار در گوشی‌های سری S10 سامسونگ معرفی شدند. پنل‌های داینامیک آمولد دارای غلظت رنگ بیشتری هستند و از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کنند.

نسل جدیدتر داینامیک آمولد‌ها پنل‌های Dynamic AMOLED 2X هستند که نخستین بار در گوشی‌های سری S20 سامسونگ جای گرفتند و توانستند نرخ بروزرسانی صفحه نمایش این گوشی‌ها را به ۱۲۰ هرتز رساندند.

بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار برای خرید کدام هستند? ال سی دی یا امولد

اما نحوه کار پنل‌های ال‌سی‌دی (مخفف “نمایشگر کریستال مایع”) بدین شکل است که تا زمانی که نمایشگر دستگاه روشن باشد، یک منبع نور در پشت پیکسل‌های پنل روشن بوده و حتی رنگ سیاه در آن‌ها نور پس زمینه دارد. به همین خاطر هیچ‌وقت نمی‌توانید رنگ سیاه عمیقی در این پنل‌ها مشاهده کنید اما در عوض تصاویر تیز‌تری (Sharpness) را به نمایش می‌گذارند. نمایشگرهای ال‌ سی دی بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های سوپرامولد هستند و به همین خاطر برخی تولیدکنندگان به خاطر سوددهی بیشتر تمایل به استفاده از این نوع پنل‌ها دارند. باید عنوان کرد که پنل‌های امولد زاویه دید بسیاری بهتری را نسبت به یک صفحه نمایش ال سی دی ارائه می‌دهند. مورد بعدی نسل جدیدتر نمایشگرهای ال‌سی‌دی با نام TFT LCD است که با غشای نازک منبع پلاریزه نور از پیکسل‌ها جدا می‌شود تا میزان روشنایی دریافتی توسط هر پیکسل تغییر کند، هرچند این روش رنگ‌های نسبتا طبیعی‌تری در مقایسه با نمونه پنل‌های معمولی ال‌سی‌دی به نمایش می‌گذارد اما متاسفانه موجب افزایش ضخامت پنل خواهد شد.

در مجموع می‌توان گفت که پنل‌های سوپر امولد به علت داشتن روشنایی بسیار بالاتر، ضخامت کمتر، نداشتن لایه‌های اضافی، کنتراست فوق‌العاده، زاویه دید بهتر و عموما مصرف باتری کمتر، انتخاب ایده‌آل‌تری برای کاربران هستند و گوشی‌هایی که نمایشگر آن‌ها از این پنل‌ها استفاده می‌کنند، مصرف باتری بهینه‌تری دارند و تماشای محتوا در آن‌ها لذت‌بخش‌تر است.

نظر شما درباره بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار با توجه به فناوری نمایشگر آن‌ها چیست؟ آیا خرید گوشی‌های میان‌رده به‌صرفه است؟

    5 در مورد “مهم‌ترین فناوری به کار رفته در گوشی‌های میان رده چیست؟”

    1. دوست عزیز هر کسی یه نظری داره بی احترامی نکن همه میدونند سامسونگ از شیائومی بالا تر و بهتره

      2
      7
    2. بنظر من بهترین گوشی ش30 است و از این صفحه نمایشد amoled با کیفیت بهره میبرد من خودم یکی دارم و خیلی خیلی راضیم حتی این و هم بگم که خیلی بهتر از a20 است چون از لحاظ کیفیت و همه چیز بهتر شده تازه اینو بگم گوشی های شیائومی خوب هستند ولی به پای سامسونگ نمیرسند من نظرم a30 است حتما اگر دنبال گوشی با کیفیت و قیمت مناسب هستید در خرید خود درنگ نکنید و a30 بخرید ممنون

      1
      3
    3. محمدرضا احسانی

      نوکیا ۶.۲ خیلی طراحی خوبی داره اما به نظر من a50s بهترین انتخاب موجود در بین این رده پرترافیک میانرده هاست

      3
      5
    4. خخخخ اینهمه فلسفه بافته تا تبلیغات سامسونگ کنه همه میدانم بخاطر کیفیت قیمت و دوربین وسخت افزار گوشیهای شیائومی بهترن تو میانرده

      6
      5

    دیدگاه‌ خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اسکرول به بالا
    TCH