چگونه از آفیس متنفر شدم! + لینک دانلود نرم افزار جایگزین رایگان

2-2

متنی که در ادامه می‌خوانید دست نوشته‌های ریک بوریدا نویسنده با سابقه عرصه کامپیوتر است که در طول آن به روالی خودمانی به شرح دلایلی برای اینکه دیگر از نرم‌افزار آفیس مایکروسافت استفاده نخواهد کرد پرداخته است. تیتیر این متن یعنی چگونه از آفیس متنفر شدم! می‌تواند به نوعی نشان دهنده احساسات نویسنده باشد و اینجانب به عنوان مترجم تنها برای انعکاس حس متن اصلی آن را انتخاب کرده‌ام.

 دیروز سرانجام برای نصب نسخه رایگان نرم‌افزار onenote مایکروسافت اقدام کردم. در ابتدا به نظر می‌رسید که کار سختی در پیش نداشته باشم زیرا تنها لازم بود نرم‌افزار را دانلود کنم و آن را بر روی دستگاهم نصب و اجرا کنم ولی در میانه راه مشکل بسیار عجیبی برای من رخ داد که شاید وقوع آن چندان معمولی به نظر نمی‌رسید. نرم‌افزار در میانه نصب با یک خطای عجیب متوقف شد. در ادامه دوباره برای نصب نرم‌افزار از ابتدا اقدام کردم ولی باز در همان مرحله با همان خطا روبرو شدم. تصمیم گرفتم تا به مایکروسافت ایمیل بزنم و  مورد پیش آمده را با آن‌ها مطرح کنم ولی آوت لوک غیب شده بود!

کمی جا خوردم و پس از چند بار تلاش دیدم که اصلا در تسک بار من این نرم‌افزار وجود ندارد، به سایر نرم‌افزارهای آفیس سر زدم و دیدیم که هیچیک از آن‌ها در سیستم من قابل دسترسی نیستند! به مسیر نصب آفیس رفتم و دیدم که فایل‌های نصب شده سرجایشان هستند ولی هیچکدام کار نمی‌کردند. برای رفع ایراد از ویزارد تعمیر نرم‌افزار استفاده کردم ولی فایده‌ای نداشت. چند راه مختلف را برای این کار امتحان کردم ولی هیچکدام جوابگوی مشکل نبودند. سرانجام توانستم با مایکروسافت صحبت کنم ولی تنها راه حلی که در مقابل من قرار داده شد این بود که نرم‌افزار افیس را آن اینستال کنم و از اول دوباره فرایند نصب را طی کنم. من نرم‌افزار را ان اینستال کردم ولی با یک تفاوت، دیگر هیچگاه آفیس را بر روی سیستم خود نصب نخواهم کرد.

2-1

آفیس رسما به یک اخاذی تمام عیار تبدیل شده است و شاید بخواهم بگویم کهاین تصمیم من جنبه مالی نداشته  است ولی این امر دروغ خواهد بود، مسئله فقط جنبه مالی نیست ولی موضوع هزینه این نرم‌افزار برای من یک فاکتور موثر بوده است. برای نمونه در نظر بگیرید که آفیس 365 پرسنال به تازگی توسط مایکروسافت با قیمت عجیب و غریب 70 دلار برای یک سال استفاده عرضه شده است، بله درست خواندید، یک سال استفاده، مایکروسافت قصد دارد تا با این اقدام تا آخرین سکه داخل جیب مشتریان را نیز هدف قرار دهد، برای نمونه نسخه Home این نرم‌افزار با 100 دلار برای 5 کامپیوتر در یک سال قابل استفاده خواهد بود که بازهم بسیار گران و به خصوص نه چندان به صرفه برای استفاده اشتراکی در بازه زمانی است.

البته باید یاد‌اور بشوم که من هزینه‌ای برای این نرم‌افزار پرداخت نکرده‌ام زیرا یک سال استفاده رایگان از این نرم‌افزار برای خبرنگارها در نظر گرفته شده بود ولی در طول مدت این استفاده واقعا به هیچ‌عنوان تحت تاثیر این نرم‌افزار قرار نگرفتم  از کار کردن با آن لذت نبردم.با این حساب چرا باید به ادامه استفاده از نرم‌افزاری روی بیاورم که برای من دردسر ساز بوده است؟

البته این گزینه برای همه مناسب نیست ولی در نظر داشته باشید که هزینه صد دلار برای تمام پکیج افیس مناسب به نظر می‌رسد ولی چند نفر را می‌شناسید که از کل پکیج استفاده کنند؟ هر کس نهایتا از دو یا سه نرم‌افزار داخلی این پکیج استفاده می‌کند و مایکروسافت علیرغم آگاهی از این امر حاضر نیست بسته‌های کوچک‌تری از آفیس را به مخاطبین خود عرضه نماید. بهترین گزینه برای مصرف کنندگان خانگی را شاید بتوان نسخه  بیسیک آفیس 365 دانست زیرا با داشتن تعداد مناسبی نرم‌افزار درون بسته خود حدود 90 دقیقه مکالمه رایگان اسکایپ را نیز به شما هدیه می‌دهد و تنها 20 دلار قیمت دارد.

مسئله من احترام به مشتریان است و این امر چیزی است که مایکروسافت در عرضه کردن نسخه‌های جدید آفیس فراموش نموده است و به خصوص با سالانه کردن اشتراک رسما حس مورد اخاذی واقع شدن را به مشتریان القا می‌کند. شاید نرم‌افزارهای دیگری که خدماتی نزدیک به آفیس ارائه می‌کنند ظاهر بسیار زشتی داشته باشند و مانند آفیس آراسته و شیک نباشند ولی باز استفاده از انها مبلغ بالایی نمی‌طلبد. برای نمونه نرم‌افزار افیس کینگ استون امکاناتی بسیار نزدیک به افیس مایکروسافت دارد ولی به صورت کاملا رایگان به مخاطبین عرضه شده است. به شخصه ترجیج می‌دهم احترام، بودجه و کارکرد را در سه رده اصلی برای ارزیابی یک برنامه قرار دهم و به همین دلیل نیز مایکروسافت آفیس نرم‌افزاری است که از لیست نرم‌افزارهای مورد استفاده من خارج شده است.

پانوشت: شاید حتی یک نفر از خوانندگان ما از نسخه اصلی این نرم‌افزار استفاده نکند ولی باید به تدریج خود را عادت بدهیم که کپی رایت را رعایت کنیم و به سراغ استفاده بهینه از امکانات برویم در حالی که از حقوق تولید کنندگان نرم‌افزارها نیز دفاع خواهیم کرد و به این ترتیب راه را برای تولید نرم‌افزارهای داخلی نیز باز خواهیم نمود.

برای دوستانی که علاقه‌مند به دانلود آفیس کینگ استون هستند نیز لینک زیر به شما اجازه دریافت فایل رایگان نصب این نرم‌افزار برای پلتفرم‌های اندروید و ویندوز را می‌دهد. شایان ذکر است که آفیس کینگ استون امکانات بسیار مفیدی مانند استفاده از محیطی شبیه به Word و Excel و PowerPoint را به صورت کاملا رایگان در خود جای داده است. برای دریافت نسخه ویندوزی این نرم‌افزار رایگان و مفید به لینک زیر مراجعه نمایید:
http://www.kingsoftstore.com/download-office/index

و برای دریافت نسخه اندروید آن نیز می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید:
http://www.kingsoftstore.com/download-office/android-office-apps

8 در مورد “چگونه از آفیس متنفر شدم! + لینک دانلود نرم افزار جایگزین رایگان”

  1. جالبه که یکی از دوستان هم تذکر داده که کینگ سافت، اما نویسنده باز هم اصرار به اشتباه خود داشته!
    نویسنده گرامی، گینگ استون یک کمپانی آمریکایی تولید رم و حافظه است، آنچه شما معرفی کرده اید محصول شرکت کینگ سافت است که خودتان هم لینک داده اید و به وضوح مشخص است.
    امیدوارم این بار نگویید “دقیقا منظورم کینگ استون است!!” و متن را تصحیح کنید.

    1
    3
  2. در مدت ۹ ماهی که رسما فقط از لینوکس و لیبرهاستفاده میکنم مشکل حادی در استفاده از لیبره افیس به جای ورد میکروسافت نداشتم. حتی پایان نامه ارشدم رو هم با لیبره افیس به حای ماکروسافت کار می کنم . امیدوارم فریب ظاهر لیبره افیس رو نخورند و لینوکس رو با طعم لیبره امتحان کنید (کارایی به مراتب بالاتر از ظاهر هست)

  3. ههههه
    من به آقای ریک بوریدا پیشنهاد میکنم تا به ایران بیاد و از تمامی نرم افزار های گران قیمت شرکت های مختلف به طور رایگان بهره ببره :)))

    1
    3
  4. با سلام
    من خودم خیلی دنبال یک نسخه میگشتم اما واقعا برای من که دانشجویم استفاده از ورد و اکسل و پاورپوینت واقع جز جدا نشدنی بخاطر همین با علاقه ای که به مک هم دارم نمیتونم به اون مهاجرات کنم
    کسی پیشنهادی نداره؟

    1
    1
    1. مدت‌هاست که از libreoffice استفاده می‌کنم و سابق بر آن از openoffice استفاده می‌کردم. برای من همه نیازهامو پوشش میده. تابحال هم هر فایل ms office که داشتم براحتی توی libreoffice باز کردم.

      در مورد مک هم من زمانی که مک کار می‌کردم، ms office رو با قیمت نه چندان زیادی از mac appstore خریده بودم و بخوبی ورژن ویندوزیش کار می‌کرد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH