بی پولی از نوع بلک‌ بری، فروش املاک شرکت در کانادا

3-2

در طول سال گذشته میلادی شرکت‌های بسیاری از نظر ملی دچار افت بسیار شدید شدند و در این میان در رده صنایع موبایل و تلفن‌های همراه با اوج گیری چند غول، شرکت‌های بزرگی به ورطه سقوط کشده شدند. بازخورد این سقوط به حدی بود که برای نمونه بی پولی از نوع بلک‌ بری، فروش املاک شرکت در کانادا را به همراه داشت.

این زمین در کشور کانادا  دارای مساحتی نزدیک به 279 هزار متر مربع  ( 3میلیون فوت مربع) بود و یکی از دارایی‌های با ارزش بلک‌ بری محسوب می‌شد و به همین دلیل نیز شرکت برای جبران بخشی از ضرر مالی سال گذشته برای فروش این زمین اقدام نمود. البته بلک بری تصمیم دارد تا بخشی از این زمین‌ها را به صورت لیزینگی بازپس بگیرد ولی میزان در نظر گرفته شده برای این امر هنوز مشخص نیست و باید دید که چگونه این شرکت بالانس مالی و دارایی‌های خود را حفظ خواهد نمود.

این اقدام تحت نظارت مستقیم جان چن انجام شده است و مقصود این کار کسب دارایی نقدی برای شرکت به منظور بهبود فرایند کاری بوده است. البته خبرهای خوشی نیز برای بلک بری به گوش می‌رسد و ممکن است که بسیاری از مشکلات بلک‌ بری با اعتماد شرکت‌های مختلف به این شرکت و سابقه کاری مناسب آن در زمینه بهبود شرایط در دوران بحران، موجبات بهبود و اوج‌گیری مجدد این شرکت را فراهم سازد.

3

بلک بری در طول چند سال گذشته و با قدرت گرفتن سیستم عامل اندروید با  سقوطی محسوس روبرو شد که شیب نمودار سقوط این شرکت در طول دو سال گذشته به شدت بالاتر رفت و موجب شد تا حتی سیستم عاملی مانند ویندوزفون بتواند جایگاه بلک بری را در رده بندی مهم‌ترین سیستم‌‌عامل‌های موبایل پر کند. بلک بری در سال گذشته میلادی حتی به آمار مورد نظر فروش خود نزدیک نشد و به سختی از این بابت لطمه دید ولی راهکارهایی برای بهبود شرایط این شرکت به آن‌ها پیشنهاد شد که هنوز هیچ‌یک از این راهکارها توسط بلک بری به تایید نرسیده است.

یکی از راهکارهای مورد نظر برای بلک بری همکاری با سیستم‌عامل‌های دیگر بود به این ترتیب که بلک بری می‌تواند با تجربه بلند مدتی که از داشتن سیستم عامل منحصر به فرد خود در سال‌های متوالی کسب کرده است هر سیستم عاملی را یک گام به جلو هدایت کند. گزینه دوم پیشنهادی تلفیق این شرکت با یک شرکت دیگر بود تا موجب شود تا توان هر دو شرکت به صورت یک‌جا برای هدف یافتن مکانی مناسب در بازار به کار برود.

در این میان سازمان سرمایه‌گذاری فیرفکس (Fairfax) اعلام کرده است که در سال جاری میلادی 250 میلیون دلار در بلک بری سرمایه گذاری خواهد نمود که می‌تواند این شرکت را به آینده‌ای مناسب امیدوار سازد و البته باید در نظر گرفت که شاید امسال آخرین فرصت‌های بلک‌ بری برای جذب دوباره اعتماد از دست رفته باشد و شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور با این نام خاطره انگیز تنها در موزه خاطرات خود سرو کار داشته باشیم و شرکت بلک بری به فراموشی سپرده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH