نوکیا 9.3 PureView قادر به ضبط ویدیوهای 8K خواهد بود

شرکت HMD هنوز برای معرفی نوکیا 9.3 PureView چند ماه وقت دارد و سخت در تلاش است تا دوربین‌های بهتری را برای این اسمارت‌فون پرچمدار ارایه کند. شایعات قبلی، به سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن اشاره کرده‌ بودند و حالا چندین منبع ادعا کرده‌اند که دوربین این گوشی ممکن است قادر به ضبط ویدیوهای 8K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه باشد.

البته این اتفاق تنها در صورتی خواهد افتاد که نتایج کار رضایت‌بخش باشند و به نظر می‌رسد که HMD در حال نهایی کردن الگوریتم‌های پردازش تصویر دوربین است. قابلیت ضبط ویدیوهای 8K نوکیا 9.3 PureView در وهله اول برعهده چیپست اسنپ‌دراگون 865 آن خواهد بود. البته ظاهرا در ابتدا قرار بود به جای این تراشه از اسنپ‌دراگون 855 استفاده شود که این موضوع بعدا منتفی شده است.

در بخش عکس‌برداری، تمرکز HMD بیشتر روی حالت‌های شب و پرو خواهد بود. این شرکت برای حالت پرو، الگوریتم‌های پردازش تصویر و کنترل‌های دستی را بهبود خواهد بخشید. حالت شب نیز از مزیت پیکسل‌های بزرگ‌تر (به‌لطف فناوری ترکیب پیکسلی) و لرزشگیر بهره خواهد برد.

ظاهرا شرکت ZEISS هم قرار است با ارایه افکت‌های مخصوص خودش، به بهبود دوربین نوکیا 9.3 PureView کمک کند.

با وجود این همه افشاگری درباره نوکیا 9.3 PureView، شرکت HMD هنوز به‌طور رسمی وجود چنین هندستی را تایید نکرده است. البته جوهو سارویکاس (Juho Sarvikas) مدیر بخش تولید HMD، اخیرا تیزرهایی را درباره این گوشی منتشر کرده بود. انتظار می‌رود که این گوشی در ماه آگوست یا سپتامبر امسال معرفی گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH