گلکسی بادز پلاس

بررسی ایرباد بی‌سیم گلکسی بادز پلاس سامسونگ

شرکت سامسونگ با معرفی ایربادهای بی‌سیم گلکسی بادز پلاس نشان داد که مسیر تولید این ایربادها را ترک نکرده و قصد دارد که این نوع از محصولات خود را همانند تلفن‌های هوشمندش در بازار ثابت کند. از مهم‌ترین تغییرات نسخه پلاس نسبت به نسخه اصلی، یعنی گلکسی بادز می‌توان به عمر بیشتر باتری، بهبود کیفیت صدا در هنگام مکالمه و طراحی جدید آن اشاره کرد. طراحی جدید درایور دوگانه گلکسی بادز پلاس به افزایش کیفیت صدا کمک می‌کند تا کاربران صدایی واضح و شفاف بشنوند. در نهایت بگوییم که اپلیکیشن این ایرباد توانایی اتصال آن به سیستم‌عامل iOS را نیز فراهم می‌کند.

باید بگوییم که گلکسی بادز پلاس همانند ایرپادز پرو اپل از کدک‌های صدای رده‌بالا پشتیبانی نکرده و فقط تاییدیه IPX4 را دریافت کرده است. حتی قابلیت لغو یا کاهش نویز هم در این ایرباد وجود ندارد. به نظر می‌رسد که سامسونگ هم‌چنان در این بخش ضعیف عمل می‌کند، چرا که این هدفون کاملا بی‌سیم، فاقد دستیار صوتی داخلی است. بسیاری از ایرباد‌های بی‌سیم بازار به این ویژگی‌ها مجهز هستند.

گلکسی بادز پلاس

سامسونگ مدتی بعد از عرضه این ایرباد یک بروزرسانی نرم‌افزاری برای آن منتشر کرد. این آپدیت به منظور حل مشکل شنیدن صداهای سفید نویزدار در هدفون عرضه شد. به علاوه، در این بروزرسانی مشکلاتی از قبیل تاخیر در اتصال و قطع بلوتوث هم رفع شده است.

علی‌رغم مشکلات اولیه‌ای که سامسونگ در هدفون خود با آن‌ها مواجه شده بود، این شرکت یک هدفون خوب و مناسب را به بازار عرضه کرده است تا نام خود را در این بخش از محصولات دیجیتال نیز ماندگار کند. گلکسی بادز پلاس از لحاظ قیمتی بسیار مناسب است و سایر هدفون‌های موجود در بازار، مانند Sony WF-1000XM3 یا ایرپادز پرو اپل در این بخش به پای آن نمی‌رسند. در یک کلام باید بگویم که ایرباد جدید گلکسی بادز سامسونگ ارزان‌ است و قابلیت‌های خاصی را هم در اختیار کاربران تلفن‌های هوشمند سامسونگ قرار می‌دهد.

طراحی

طراحی جدیدترین ایرباد بی‌سیم سامسونگ همانند مدل قبلی خود است. در این ایرباد، همان طراحی گلکسی بادز و گوشی‌های قابل تنظیم سیلیکونی به چشم می‌خورد. این ایرباد برخلاف ایرپادز پرو اپل که در یک نسخه سفید رنگ معرفی شده است، در رنگ‌های قرمز، سفید، آبی و مشکی به بازار عرضه شده تا طیف وسیعی از کاربران با سلایق مختلف را پوشش دهد.

گلکسی بادز پلاس

طراحی این ایرباد متفاوت‌تر از ایرپاد‌های اپل است، زیرا در این هدفون هیچ ساقه‌ای دیده نمی‌شود. طراحی گلکسی بادز پلاس به گونه‌ای بوده تا به راحتی در گوش کاربر یا کیس شارژ قرار بگیرد. کاربران می‌توانند از فضای توپی کوچک قسمت بیرونی ایرباد برای گرفتن آن استفاده کنند.

ابعاد این هدفون برابر با 17.5×22.5×19.2 میلی‌متر است. این ابعاد باعث می‌شود که ایرباد بی‌سیم سامسونگ فضای بیشتری از گوش را پوشش دهد تا هیچ نگرانی بابت خارج شدن ناگهانی آن در محیط‌های مختلف وجود نداشته باشد. البته، طراحی آن موجب می‌شود که قسمت کمی از آن در بیرون گوش دیده شود. بنابراین، در هنگام خوابیدن با آن‌ها دچار مشکل خواهید شد. زیرا فشار مداوم آن‌ها باعث آزار شما می‌شود.

باتری و اتصال

باتری این ایرباد نسبت به مدل قبلی خود ظرفیت بیشتری دارد. گلکسی بادز پلاس تا 11 ساعت روشن می‌ماند و کیس شارژ آن 11 ساعت دیگر هم توانایی شارژ آن را دارد. در کل، عمر باتری هردو آن‌ها به 22 ساعت می‌رسد.

به یاد داشته باشید که عمر 11 ساعته باتری برای ایرباد‌های بی‌سیم بسیار زیاد است. اما، این زمان برای کیس شارژ مناسب نیست. به عنوان مقایسه، ایرپادز پرو اپل دارای یک باتری 5 ساعته بوده و ظرفیت کیس شارژ آن 20 ساعت است که جمع آن‌ها به 25 ساعت می‌رسد.

گلکسی بادز پلاس

ما در طول بررسی یک هفته‌ای گلکسی بادز پلاس فقط یکبار کیس شارژ و خود ایرباد را شارژ کردیم. در طول این مدت نیز در هرروز بیش از 4 ساعت برای شنیدن موسیقی از آن با صدای متوسط استفاده کردیم. البته، این 4 ساعت به صورت مداوم نبوده و استفاده ما از آن در حد متوسط بود. با این حال، اگر به شنیدن موسیقی با صدای بلند علاقه دارید، باید  گلکسی بادز پلاس خود را هرشب شارژ کنید.

در بخش اتصالات نیز این ایرباد از بلوتوث نسخه 5 استفاده می‌کند. ما در هنگام اتصال یا در طول بررسی خود هیچ مشکلی در این بخش را مشاهده نکردیم. عملکرد بلوتوث این هدفون در محیط‌های مختلف نیز تحت‌تاثیر قرار نمی‌گرفت.

گلکسی بادز پلاس

در صورتی که دارای یک تلفن اندرویدی باشید که نسخه اندروید آن بالای 7 باشد، می‌توانید از تنظیمات صوتی اختصاصی سامسونگ برای پشتیبانی از بیت‌ریت بالاتر و پایداری بهتر صدا کمک بگیرید تا تجربه خوبی در هنگام شنیدن موسیقی داشته باشید.

کیفیت صدا

اصلی‌ترین مبحث درباره انتخاب یک ایرباد، کیفیت صدای آن است. سامسونگ در گلکسی بادز پلاس از یک ووفر و یک توییتر بهره می‌گیرد تا کیفیت و شفافیت صدا افزایش پیدا کند. ما پس از گذشت یک هفته زمان از سامسونگ تشکر می‌کنیم که صدای قدرتمند و نرمی از هدفون آن خارج می‌شود.

DSP سامسونگ سطح بیس صدا را در بخش‌های مختلف موسیقی افزایش و یا کاهش می‌دهد. این هدفون برای مشاهده ویدیو‌های یوتیوب و شنیدن برخی از سبک‌های موسیقی عالی است. هم‌چنین، شما می‌توانید با استفاده از اپ گلکسی بادز پلاس یا Samsung Wear صدای خروجی هدفون را به صورت سفارشی تنظیم کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. در این اپلیکیشن‌های گزینه‌هایی برای شنیدن صدای نرم، داینامیک، شفاف، تقویت صدای زیر و بیس وجود دارد. البته، هیچ تفاوت خاصی میان این گزینه‌ها وجود ندارد.

گلکسی بادز پلاس

سامسونگ می‌گوید یک میکروفون داخلی دیگر به این ایرباد اضافه کرده است تا کیفیت صدای کاربر در هنگام مکالمه بیشتر شود. ادعای سامسونگ درست بود و در طول بررسی خود چندین بار از این ایرباد برای مکالمه استفاده کردیم که هیچ ضعف خاصی در آن مشاهده نشد.

بزرگ‌ترین نقطه ضعف گلکسی بادز پلاس نبود قابلیت لغو یا کاهش نویز محیط است که ما را آزار می‌دهد. به عبارتی ساده‌تر، باید بگویم که این هدفون برای مکان‌های بسیار شلوغ طراحی نشده است و اگر شما در این محیط‌ها هستید، آن را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. با این حال، اگر در محیط‌های خلوت‌تری، مانند خانه حضور دارید، این هدفون گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

هیچ نگرانی هم درباره گم شدن این ایرباد نداشته باشید. شما می‌توانید با استفاده از اپ Find My Earbuds این هدفون را به وسیله صدایی که از آن خارج می‌شود، پیدا کنید.

نتیجه‌گیری

گلکسی بادز پلاس سامسونگ را می‌توان به عنوان یک ایرباد میان‌رده معرفی کرد. ظرفیت خوب باتری از مزایایی عالی آن به شمار می‌رود، اما نبود قابلیت‌هایی مانند دستیار مجازی داخلی آن را ضعیف نشان می‌دهد. این هدفون فقط تاییدیه IPX2 را دریافت کرده که مقاومت خوبی در برابر آب ندارد. عدم وجود قابلیت لغو نویز هم یکی دیگر از معایب آن است که کاربران را در محیط‌های شلوغ آزار می‌دهد.

گلکسی بادز پلاس

در پایان باید بگوییم که گلکسی بادز پلاس برای افرادی که به دنبال خرید یک ایرباد بی‌سیم مقرون‌به‌صرفه هستند، مناسب خواهد بود. چرا که این دسته از افراد برای تماشای یک فیلم و گوش دادن به موسیقی با بیس معمولی (استفاده عادی روزمره) به گلکسی بادز پلاس نیاز دارند. باتری خوب و طراحی درایور دوگانه این هدفون را می‌توان به عنوان نقطه عطفی برای سامسونگ مطرح کرد.

نقاط قوت:

  • طراحی درایور دوگانه
  • عمر باتری 11 ساعته
  • سازگاری با سیستم‌عامل iOS

نقاط ضعف:

  • پشتیبانی از کد‌ک‌های صوتی محدود و معمولی
  • تاییدیه IPX4 (مقاومت ضعیف در برابر آب)
  • عدم وجود قابلیت لغو نویز محیط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH