بررسی اولیه نوکیا 6.2

بررسی نوکیا 6.2

گوشی موبایل نوکیا 6.2 نسخه ارزان‌تر نوکیا 7.2 محسوب می‌شود. صفحه‌نمایش بزرگ، پشتیبانی از HDR10 و دوربین سه‌گانه در هردو گوشی یافت می‌شود اما برای پایین آوردن قیمت 6.2، نوکیا مجبور به تضعیف پردازنده و دوربین سلفی آن شده است.

اولین چیزی که در طراحی زیبای نوکیا 6.2 به چشم می‌آید، صفحه‌نمایش 6.3 اینچی آن است که از تکنولوژی PureDisplay بهره می‌برد. یعنی نمایشگر آن دارای پنل IPS LCD با رزولوشن +1080p است و از HDR10 پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن نیز در بالای دستگاه، به شکل یک ناچ (Notch) قطره‌ای دیده می‌شود، درحالی که طراحی دوربین پشت آن بدون تفاوت با سری نوکیا 7، دارای ترکیب معمولی/فوق عریض/عمق‌سنج است. البته دوربین اصلی نوکیا 6.2 با سری 7 متفاوت است. سیستم‌عامل و باتری (3500mAh) آن با سری 7 نوکیا تفاوتی ندارند. این گوشی مجهز به اندروید 9 و عضوی از برنامه اندروید One است، یک رابط‌کاربری بهینه شده برای گوشی‌های میان‌رده که آنها را به شکل قابل‌توجهی سریع‌تر می‌کند.

احتمالا بزرگ‌ترین تفاوت میان نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 استفاده از اسنپ‌دراگون 636 بجای نسخه 660 آن محسوب می‌شود. این تغییر ایده‌آلی به حساب نمی‌آید اما هنوز می‌توان عملکرد خوبی از 6.2 انتظار داشت.

بررسی اولیه نوکیا 6.2

مشخصات فنی

بدنه  گوریلا گلس 3 (جلو و عقب) – رنگ‌ یخی یا مشکی سرامیکی
صفحه‌نمایش نمایشگر ال‌سی‌دی 6.3 اینچ +FullHD – تکنولوژی PureDisplay – ناچ قطره‌ای و HDR 10
پردازنده‌ها اسنپ‌دراگون 636 (14 نانومتر) هشت هسته‌ای – 4×1.8GHz Kryo 260 Gold & 4×1.6GHz Kryo Silver – پردازنده گرافیکی Adreno 509
حافظه (داخلی و رم) 3/4 گیگابایت – 32/64/128 گیگابایت – امکان استفاده از حافظه خارجی
سیستم‌عامل اندروید 9 – اندروید One
دوربین پشتی  اصلی: 16 مگاپیکسل، f/1.8 – فوق‌عریض: 8 مگاپیکسل، 118 درجه زاویه دید، f/2.2 – سسور عمق‌سنج: 5 مگاپیکسل – فلش LED
دوربین جلو 8 مگاپیکسل، f/2.0
باتری 3500 میلی‌آمپر، شارژ 5V/2A
دیگر ویژگی‌ها USB-C – جک هدفون 3.5 میلی‌متری – سنسور اثرانگشت پشت دستگاه – دو میکروفون – پشتیبانی از رادیو FM – دکمه دستیار گوگل – چراغ هشدار نوتیفیکیشن داخل دکمه خاموش/روشن

طراحی

بررسی اولیه نوکیا 6.2

چیزی که در تمام سری گوشی‌های نوکیا بدون توجه به سطح موفقیت، محبوبیت و قیمتشان می‌توان یافت، طراحی زیبا و استحکام بالای آنهاست، و نوکیا 6.2 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نوکیا 6.2 دارای طراحی شیشه‌ای دوگانه، به همراه یک قابل فلزی مستحکم درمیان آنها است. این گوشی همچنین در تمام حالات تخت و صیقلی بوده و تنها برآمدگی که روی سطح 6.2 حس خواهید کرد، ماژول دوربین پشتی آنست. پنل 6.3 اینچ IPS LCD به همراه یک ناچ قطره‌ای تمام بخش جلویی دستگاه را به خوبی پوشانده اند. این دقیقا همان نمایشگری است که نوکیا در مدل 7.2 از آن استفاده کرده است. درکل، این دو گوشی از لحاظ اندازه، شکل و وزن یکسان هستند.

حاشیه صفحه‌نمایش به راحتی دیده می‌شوند، اما با وجود تکنولوژی HDR10، آنها یک مشکل به حساب نمی‌آیند. البته نوکیا ادعایی مبنی بر بی‌حاشیه بودن این دستگاه ندارد، پس ماهم آنرا نقطه ضعف این دستگاه محسوب نمی‌کنیم.

بررسی اولیه نوکیا 6.2

دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی نوکیا 6.2، داخل ناچ و در بالای نمایشگر دیده می‌شود. استفاده از سنسور 8 مگاپیکسلی در مقابل سنسور 20 مگاپیکسلی نوکیا 7.2 یک پسرفت به حساب می‌آید. همچنین، صفحه‌نمایش و بدنه پشتی این دستگاه مجهز به محافظ گوریلا گلس 3 است.

نوکیا 6.2 هم‌اکنون در رنگ‌های یخی و مشکی سرامیکی موجود است. طراحی آنها همانطور که بنظر می‌آید لغزنده و صیقلی است اما جلوه زیبایی دارد. برآمدگی دایره‌مانند پشتی این دستگاه دارای سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی، سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی، سنسور عمق‌سنج 5 مگاپیکسلی و یک فلش LED است. از آنجایی که این برآمدگی در وسط قرارداده شده، باعث می‌شود روی سطوح صاف، ارتفاع گوشی کمی بالا بیاید اما به هیچ عنوان لق‌شدن دستگاه را به همراه نخواهد داشت.

سنسور اثرانگشت پشت دستگاه، دقیقا زیر ماژول دوربین جای گرفته است. این سنسور از سرعت بالایی برخوردار نیست اما دقت بالایی دارد.

بررسی اولیه نوکیا 6.2

نوکیا می‌گوید پنل‌های این دستگاه از آلومینیوم و پلی‌کربنات ساخته شده اند درحالی که توضیحات وب‌سایت به طراحی فلزی اشاره می‌کند. اما بنظر می‌آید طراحی این دستگاه ترکیبی از فلز و پلاستیک است. به هرحال پوشش خارجی صیقلی و خوش‌دست نوکیا 6.2 موجب شده تا کاربران هنگام در دست گرفتن آن، احساس راحتی داشته باشند.

قابلیت‌های زیادی در فریم دستگاه تعبیه شده است. در بخش بالایی دستگاه جک 3.5 میلی‌متری هدفون، سمت چپ آن سه جایگاه ( دو سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه) دیده می‌شود، و در بخش پایینی شاهد پورت USB-C و بلندگو هستیم.

دکمه‌های تنظیم صدا و روشن/خاموش کردن دستگاه در سمت راست دستگاه دیده می‌شوند. همچنین نوکیا داخل دکمه روشن/خاموش این دستگاه چراغی LED قرار داده که کار آن اطلاع‌دادن نوتیفیکیشن‌های دریافتی است. دکمه‌ای برای کنترل دستیار گوگل نیز در نوکیا 6.2 قرارداده شده است.

بررسی اولیه نوکیا 6.2

ابعاد نوکیا 6.2 8.3*75.1*159.9 میلی‌متر و وزن آن 180 گرم است.

کیفیت ساخت نوکیا 6.2 به پای برخی از پرچمدارهای موجود در بازار می‌رسد. البته این گوشی در برابر نفوذ آب، مقاوم نیست که یکی از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود.

دوربین

بررسی اولیه نوکیا 6.2

سنسور 16 مگاپیکسلی این گوشی عملکرد خوبی دارد البته نمی‌توان کیفیت عکاسی مشابه پرچمدارها را از نوکیا 6.2 انتظار داشت. این قضیه در مورد سنسور فوق‌عریض نوکیا 6.2 هم صدق می‌کند. همچنین حالت بوکه (Bokeh) دوربین این دستگاه می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند. نوکیا سنسور اختصاصی نیز برای این حالت در نظر گرفته که سنسور سوم یا همان عمق‌سنج است.

اما دوربین 8 مگاپیکسلی جلویی نوکیا 6.2 عملکرد خوبی به نمایش نمی‌گذارد و در بسیاری از حالات دچار کمبود جزئیات است. همچنین در حالت عکس‌برداری سلفی نیز بیش از حد صورت‌ها را سفید می‌کند که جلوه‌ خوبی ندارد. اگر عاشق سلفی هستید، نوکیا 6.2 اصلا گوشی خوبی برایتان نخواهد بود.

دوربین پشتی نوکیا 6.2 قابلیت ضبط ویدئو با رزولوشن 4K را دارد که کیفیت آن قابل‌قبول است. فیلم‌های ضبط شده توسط آن بیشتر شبیه فیلم‌های باکیفیت 1080p است تا 4K. همچنین امکان فیلم‌برداری با کیفیت 1080p در حالت فوق‌عریض نیز وجود دارد که البته بعلت کمبود شدید جزئیات، بهتر است از این قابلیت استفاده نکنید.

صدا

بررسی اولیه نوکیا 6.2

نوکیا 6.2 مجهز به یک بلندگو است که در بخش پایینی دستگاه قرارداده شده است. کیفیت صدای آن برای یک گوشی میان‌رده خوب است اما نباید از آن انتظار عملکرد قوی داشت.

هدفون‌های باسیم در جعبه این گوشی وجود دارند که بهتر است همان ابتدا آنها را دور بیاندازید چراکه کیفیت صدایشان افتضاح است. البته می‌توانید آنها را نگه دارید و گهگاهی به عنوان یک هندفری ساده از آنها استفاده کنید که البته اصلا این را پیشنهاد نمی‌کنیم.

قدرت پردازش و کارایی

بررسی اولیه نوکیا 6.2

نوکیا 6.2 دارای پردازنده اسنپ‌دراگون 636 و 4 گیگابایت رم است. با وجود هشت هسته‌ای بودن، این پردازنده در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین عملکرد خوبی ندارد.

در مبحث گیمینگ، پردازنده گرافیکی Adreno 509 در اکثر بازی‌ها روان و بدون لگ عمل می‌کند، اما بازی‌های پیچیده و سنگین برروی این گوشی به خوبی اجرا نخواهند شد.

باتری

بررسی اولیه نوکیا 6.2

در تستی که انجام دادیم، باتری 3500 میلی‌آمپری نوکیا 6.2 توانست 8 ساعت و 6 دقیقه دوام بیاورد که نتیجه قابل قبولی به شمار می‌آید. البته باتری آن به هیچ‌وجه قابل مقایسه با گوشی‌های رده بالاتر نیست اما می‌تواند یک روز کامل پاسخگوی نیازهایتان باشد.

نکته جالب اینست که نوکیا 7.2 دقیقا با همین باتری 3500 میلی‌آمپری، توانست 15 دقیقه بیشتر از نوکیا 6.2 دوام بیاورد، که می‌توان آنرا به استفاده از پردازنده اسنپ‌دراگون 660 به جای اسنپ‌دراگون 636 مرتبط دانست. عملکرد باتری و لگ در اجرای برخی برنامه‌ها ما را به این نتیجه رساند که استفاده از پردازنده اسنپ‌دراگون 636 بزرگ‌ترین نقطه ضعف این دستگاه است.

در تست انجام شده، شارژ 0 تا 100 باتری نوکیا 6.2، 2 ساعت طول کشید که یکی دیگر از نقاط ضعف این گوشی در مقایسه با هم‌رده هایش محسوب می‌شود.

نقاط قوت و ضعف نوکیا 6.2

+ طراحی مدرن و خوش‌استایل

+ صفحه‌نمایش بزرگ با کیفیت عالی

+ دوربین اصلی با کیفیت

+ دارا بودن سنسور دوربین فوق‌عریض

– قدرت پردازش نه چندان مناسب

– دوربین سلفی معمولی

– رنگ‌های فوق اشباع نمایشگر

3 در مورد “بررسی نوکیا 6.2”

  1. اندروید ده اومده برای 6.2 یه سری امکاناتش خوب شده و یه مشکل اساسی برای دوربین به وجود اومده که بعد از اینکه از دوربین خارج شدید در بعضی از مواقع دوربین بالا نمیاد و باید ریستارت کنید تا دوربین بیاد

    4
    8
  2. من دارم قبلش نوکیا ۱ داشتم هرچی که هست از اون بهتره ضمنا اینکه اندروید روز داره خیلی خوبه تازه ارتقا ش هم اومده

    4
    4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH