گزارش مالی شیائومی

گزارش مالی شیائومی برای سه‌ماهه نخست 2020 منتشر شد؛ افزایش درآمد و سود ناخالص

شرکت چینی شیائومی گزارش مالی سه‌ماهه نخست سال 2020 خود را منتشر کرد. براساس این گزارش، شیائمی علی‌رغم وضعیت سخت بازار آمار و ارقام خوبی را ثبت کرده است. کل درآمد شیائومی در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته میلادی 13.6 درصد افزایش یافته و به رقم 49.7 میلیارد یوآن چین رسیده است. این رقم از پیش‌بینی کارشناسان فراتر رفت.

هم‌چنین، سود ناخالص شیائومی با افزایش 44.9 درصدی به 7.56 میلیون یوآن رسید که با وجود بیشتر شدن هزینه‌ بالا تحقیق و توسعه نتیجه خوبی به حساب می‌آید. 60 درصد از کل درآمد شیائومی از فروش تلفن‌های هوشمند این شرکت به دست آمده است. فروش بخش موبایل شیائومی در سه‌ماهه نخست سال 2020 معادل 30.3 میلیارد یوآن بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 12.3 درصد افزایش یافته است.

شیائومی در این بازه زمانی 29.2 میلیون واحد از تلفن‌های خود را به فروش رسانده که نسبت به سه‌ماهه نخست سال 2019 کمی بیشتر شده است. تحلیلگران وب‌سایت Canalys شرکت شیائومی را در رتبه چهارم لیست خود قرار داده‌اند. این شرکت 11.1 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است.

گزارش مالی شیائومی

شیائومی استراتژی به اصطلاح “برند دوگانه” خود را موفقیت‌آمیز می‌داند. فروش اسمارت‌فون‌های Mi 10 و Mi 10 Pro در بازه زمانی فوریه تا مارس به بیش از یک میلیون واحد رسید و از طرفی دیگر، هندست ردمی نوت 8 یکی از پرفروش‌ترین تلفن‌ها در سه‌ماهه نخست بود.

افزایش 7.2 درصدی میانگین قیمت فروش محصولات این شرکت نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد که تلفن‌های پرچمدار و باکیفیت آن از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. شیائومی می‌گوید نفوذ اسمارت‌فون‌های 5G خود در چین به 25.9 درصد رسیده است.

گزارش مالی شیائومی نشان می‌دهد محصولات خانگی و مرتبط با اینترنت اشیا این کمپانی 13.0 میلیارد دلار برای چینی‌ها به ارمغان آورده‌اند. در این بخش نیز شیائومی رشد 7.8 درصدی را تجربه کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) خود با 252 میلیون دستگاه آنلاین (بدون احتساب تلفن‌ها و لپ‌تاپ‌ها)، از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های IoT جهان به حساب می‌آید. اضافه‌بر این، تعداد طرفداران برند شیائومی در حال افزایش است و 4.6 میلیون از کاربران، حداقل پنج عدد (یا بیشتر) از گجت‌های IoT شیائومی را در اختیار دارند.

فروش ایربادهای کاملا بی‌سیم برند Mi بالغ بر 600 درصد بوده است. فروش ساعت‌های می‌بند، اسکوترهای برقی و ربات‌های جاروبرقی‌ این شرکت هم بیشتر شده و قسمت عمده‌ای از درآمد شیائومی از این قسمت بخش‌ها حاصل شده است. فروش روترهای شیائومی نسبت به سه‌ماهه نخست پارسال بیشتر شد. بخش عمده‌ای از این فروش به روترهای AX3600 مربوط می‌شود.

شیائومی برای اولین بار در این بازه زمانی نیمی از درآمد خود را در خارج از چین به دست آورد. فروش محموله‌ها در اروپا 58.3 درصد رشد کرد و این شرکت 14.3 درصد از بازار را در اختیار خود گرفت. کشور اسپانیا بزرگ‌ترین بازار این شرکت در قاره سبز بود. البته، محصولات شیائومی در سایر کشورهای اروپا غربی هم فروش خوبی دارند. افزایش تقاضاها در آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه هم فروش محصولات این شرکت چینی را به میزان قابل توجهی افزایش دادند.

با بهبود اوضاع در چین و فروکش کردن تب شیوع ویروس کرونا، مجددا تقاضاها برای محصولات شیائومی به وجود آمده‌اند و این شرکت با همکاری زنجیره تامین خود در تلاش است که ظرفیت تولید را افزایش دهد. اوضاع در قاره اروپا نیز به روال عادی برمی‌گردد و میانگین هفتگی فعال‌سازی تلفن‌ها به همان مقدار 90 درصد قبل رسیده که همانند ژانویه سال جاری است.

شیائومی یکی از اولین شرکت‌هایی بود که به کمپین مبارزه با ویروس کرونا پیوست. این شرکت، کمک‌های نقدی خود را به 30 بیمارستان استان هوبی ارسال کرد و در ادامه این کمک‌ها تجهیزات حفاظت شخصی (ماسک، لباس بیمارستانی و…) و ونتیلاتورهایی به 30 کشور جهان اهدا کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH