پس‌زمینه تار به‌زودی برای نسخه اندرویدی اپلیکیشن Google Meet عرضه می‌شود

این‌روزها با توجه به افزایش تعداد موارد کار از داخل منزل و برقراری کنفرانس‌های ویدیویی مرتبط با آن، اهمیت پس‌زمینه تار و پس‌زمینه‌های سفارشی بیش از پیش آشکار شده است. این موضوع زمانی اهمیت زیادی پیدا می‌کند که شما در بیرون هستید و کنترلی روی محیط اطراف خود ندارید.

نسخه iOS اپلیکیشن مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams)، قابلیت تار کردن پس‌زمینه را برای گوشی‌های آیفون فراهم کرده است و حالا شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند اپلیکیشن ویدیو کنفرانس گوگل میت (Google Meet) هم به‌زودی این قابلیت را برای دستگاه‌های اندرویدی ارایه خواهد کرد.

بررسی کدهای نسخه ۴۱.۵ گوگل میت توسط وب‌سایت 9to5Google نشان می‌دهد که گوگل این قابلیت را به‌زودی در اختیار کاربران قرار خواهد داد. البته علی‌رغم وجود شواهدی از قابلیت پس‌زمینه تار در این کدها، نشانه‌ای از پس‌زمینه‌های سفارشی در آن‌ها وجود ندارد.

گوگل در حال حاضر سخت در تلاش است تا با اپلیکیشن‌های زوم (Zoom) و مایکروسافت تیمز رقابت کند. این شرکت اخیرا اپلیکیشن گوگل میت را با جیمیل یکپارچه‌سازی کرده و ظرفیت آن را به ۱۶ نفر افزایش داده است که البته این تعداد در مقایسه با ظرفیت ۱۰۰ نفری برنامه زوم بسیار ناچیز است. گوگل همچنین فناوری عکاسی در نور کم خودش را به اپلیکیشن میت اضافه کرده و قرار است ابزار صوتی ویژه‌ای را هم به آن اضافه کند تا نویزهای پس‌زمینه را در طول تماس ویدیوی کاهش دهد.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا همه این قابلیت‌ها به گوگل کمک خواهند کرد تا قدرت رقابت با برنامه‌هایی مانند زوم، تیمز و اسلک (Slack) را داشته باشد یا نه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH