بررسی هواوی Y7p: میان‌رده زیبا با قیمت معقول

هواوی به معنای واقعی کلمه از زمین‌ خاکی کارش را شروع کرد، بعد از همکاری با لایکا و پورش برای خودش اعتبار خرید و کمی خلاقیت را چاشنی کار قرار داد تا بتواند ره صد ساله را تقریبا چند ساله برود! حالا همه برای هواوی ارزش زیادی قائل هستند و آن را در کنار بزرگانی همچون سامسونگ و اپل قرار می‌دهند. البته ظاهرا این بزرگ شدن، خیلی هم خوب نبوده و حالا با تحریم‌های آمریکا، هواوی دوران سختی را پشت سر می‌گذارد. پس از جعبه گشایی و نگاه اولیه به گوشی Y7p، امروز قصد داریم به بررسی آن بپردازیم تا ببینیم که تجربیات این برند چینی به کجا رسیده است؛ با ما همراه باشید.

طراحی

یکی از ویژگی‌هایی که هواوی در رابطه با Y7p تاکید زیادی بر روی آن دارد، طراحی به‌روز و بدنه خوش ساخت است. همچون اکثر مدل‌های امروزی، این میان‌رده چینی نیز از نمایشگر کشیده ساخته شده و در گوشه بالا و سمت چپ خودش دوربین سلفی را جا داده تا شباهت زیادی به سری گلکسی A سامسونگ داشته باشد! با توجه به قرار دادن دوربین درون نمایشگر و حذف ناچ، حداقل انتظار داشتیم که شاهد حاشیه‌های کمتری باشیم؛ اما در حالت کلی در اطراف نمایشگر گوشی حاشیه‌های نسبتا زیادی دیده می‌شود و این موضوع در بخش پایینی نمایشگر بیشتر به چشم می‌آید. وقتی قرار باشد در اطراف نمایشگر حاشیه ببینیم، پس چه دلیلی دارد که دوربین درون صفحه باشد و هر لحظه که به صفحه نگاه می‌کنیم، یک نقطه سیاه رنگ را ببینیم؟! از لحاظ آمار و ارقام نیز ۸۲ درصد نمای جلویی دستگاه را نمایشگر تشکیل داده است.

بگذارید نگاهی به پشت گوشی بیندازیم؛ جایی که طراحی گوشی شما را به یاد دوربین‌های کامپکت می‌اندازد، چرا که علاوه بر دوربین و متعلقات آن، یادگاری‌ها و حتی لوگوی هواوی نیز به صورت افقی نوشته شده تا بیشترین خوانایی آن‌ها برای زمانی‌ باشد که گوشی را برای عکاسی به‌صورت افقی در دست گرفته‌اید. در واقع هواوی با زبان بی‌زبانی قصد داشته بگوید که دوربین گوشی برایش اهمیت بالایی داشته است! البته ۳ دوربین گوشی از بدنه اصلی بیرون‌زده‌اند و نمای پشتی صاف و یک‌دست نیست.

در مرکز بخش بالایی، شاهد سنسور اثر انگشتی هستیم که این روزها حتی در میان‌رده‌های بازار نیز در زیر نمایشگر دیده می‌شود. با تمام این‌ها رنگ متمایز دستگاه جلوه خاصی به آن داده است. در واقع پشت گوشی، ترکیبی از رنگ سبز و آبی بوده و در زوایای مختلف نیز متفاوت‌تر از سایر گوشی‌های بازار به نظر می‌رسد. با اینکه پشت دستگاه ظاهری شیشه‌ای دارد اما رسما پلاستیکی است. هواوی برای ساخت فریم گوشی نیز از همین ماده بهره گرفته و خبری از شیشه یا فلز در این مدل نیست. هرچند که در برخورد اول، حس یک گوشی لوکس و باکیفیت به شما منتقل نمی‌شود اما کیفیت ساخت دستگاه بالا بوده و شاید اصلا هیچ‌کس متوجه پلاستیکی بودن آن نشود! نکته بعدی اینجاست که بعد از استفاده، جای چربی انگشتان شما بر روی بدنه آن به‌خوبی باقی می‌ماند و پس از چند لحظه با یک گوشی کثیف روبه‌رو خواهید شد. البته هواوی یک قاب ژله‌ای و بی‌رنگ را در جعبه گوشی قرار داده تا شاید علاوه بر محافظت بیشتر از بدنه، بتوانید با استفاده از آن به مقابله با کثیفی گوشی بپردازید!

ضخامت گوشی ۸.۱ میلی‌متر بوده و وزن آن ۱۷۶ گرم است که برای یک مدل اقتصادی در حد معقولی است. فریم دستگاه کاملا گرد طراحی شده و شاهد بخش‌های تیز و آزاردهنده در آن نیستیم. کلیدهای یک‌پارچه کنترل صدا و کلید پاور در سمت راست و خشاب سیم‌کارت‌ها و کارت‌حافظه در بخش چپ فریم گوشی جا خوش کرده‌اند. در بخش زیرین شاهد یک اسپیکر و خوشبختانه جک استاندارد صدا هستیم تا بتوانید خیلی راحت و بدون دردسر هدفون را به گوشی بزنید و حالش را ببرید. البته نکته عجیب اینجاست که در کنار این دو مورد، پورت میکرو یو‌اس‌بی قرار گرفته و خبری از پورت‌های Type C امروزی نیست! ظاهرا هواوی هنوز هم در دوران گذشته به سر می‌برد و فکر کرده نمی‌توان هدفون را در کنار یک پورت جدید قرار داد.

در مجموع برای یک گوشی اقتصادی، طراحی Y7p قابل قبول است. شما با یک گوشی نسبتا خوش دست طرف هستید که ظاهر زیبایی داشته و حس و حال یک محصول گران‌تر را به شما منتقل می‌کند. البته تا حدی نیز می‌بایست نگران سُر خوردن آن باشید؛ چرا که این گوشی همچون یک ماهی به‌راحتی از دست‌تان لیز خواهد خورد و یا مثلا در صورت قرار گرفتن بر روی سطوح صاف، هر لحظه امکان به زمین خوردنش هست!

نمایشگر

هواوی برای Y7p از یک نمایشگر 6.39 اینچی با نسبت 19.5 به 9 بهره گرفته است. رزولوشن این نمایشگر که به پنل IPS LCD مجهز شده، 1560 در 720 پیکسل بوده که در واقع همان اچ‌دی پلاس است اما به دلیل نسبت متفاوت، شاهد تعداد پیکسل‌های بیشتری در آن هستیم. در هر اینچ از این گوشی، بیش از 250 پیکسل را می‌بینید که نسبت به قیمت، میزان معقولی است.

حداکثر روشنایی صفحه، میزان قابل قبولی است و هنگام کار کردن با آن در زیر نور آفتاب مشکل چندانی نخواهید داشت. البته رفلکس بالا بوده و تقریبا در اکثر مواقع شاهد افتادن تصویری از محیط اطراف‌تان بر روی صفحه نمایش هستید. میزان حداقلی نور صفحه نیز مناسب است و می‌توانید بدون مشکل در مکان‌های تاریک، مشغول کار با این آقای ارزان قیمت شوید. در بخش تنظیمات، قادر هستید نور آبی را فیلتر کنید تا آسیب کمتری به چشمان‌تان وارد شود؛ همچنین امکان تغییر میزان سردی و گرمی رنگ‌ها نیز در نظر گرفته شده تا متناسب با نیاز و سلیقه خود رنگ‌ها را در نمایشگر تنظیم کنید.

میزان حساسیت تاچ صفحه در حد مطلوبی است و اگر دستان مرطوبی نداشته باشید، صفحه بدون هیچ مشکلی به فرامین شما پاسخ خواهد داد. با همه این‌ها، نمایشگر نمی‌تواند رنگ‌ها را خیلی گرم و زنده به نمایش بگذارد و هنگام تماشای ویدیوها و یا تصاویر، شاید کمی در ذوق‌تان بزند؛ بالاخره هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست! در رابطه با محافظ نمایشگر نیز خبر خاصی در دسترس نبوده و نمی‌دانیم که چه چیزی وظیفه محافظت از این صفحه نمایش را برعهده دارد!

سخت‌افزار

معمولا هواوی در این بخش از چیپست‌های خانگی خودش استفاده می‌کند؛ بنابراین تحریم‌های آمریکا علیه این کمپانی نیز خدشه چندانی به آن وارد نکرده است. این مدل نیز از چیپست کرین 710F بهره می‌برد. یک چیپست ۱۲ نانومتری که از ۴ هسته Cortex-A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A73 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز سود می‌برد.

کرین 710F همچنین شامل واحد پردازش گرافیکی Mali G51 نیز می‌شود و می‌توانید تا حدی برای اجرای بازی‌ها بر روی آن حساب کنید. این مجموعه سخت افزاری توسط ۴ گیگابایت رم همراهی شده و Y7p در یک نسخه 64 گیگابایتی برای حافظه داخلی عرضه می‌شود. از این میزان حافظه کمی بیشتر از 55 گیگابایت آن در اختیار شماست، البته می‌توانید از طریق کارت حافظه به آن بیفزایید. خوشبختانه درگاه کارت حافظه از دو سیم‌کارت گوشی جداست و قادر هستید در کنار استفاده هم‌زمان از ۲ سیم‌کارت، از کارت حافظه نیز بهره ببرید.

بررسی هواوی Y7p را با بنچ‌مارک‌ها ادامه می‌دهیم؛ جایی که AnTuTu همیشه اسمش بر سر زبان‌ها بوده و اکثر افراد امتیاز آن را ملاکی بر قدرت سخت‌افزاری گوشی می‌دانند (که خیلی هم معیار درستی نیست!). در آخرین نسخه عرضه شده این بنچمارک، گوشی مورد نظر ما توانست تا امتیاز 130 هزار را کسب کند که آن را در میانه‌های بازار جا می‌دهد و با توجه به اقتصادی بودن، یک پیروزی برایش به حساب می‌آید.

برای تست هسته‌ها از گیک‌بنچ استفاده کردیم. این مدل در حالت تک هسته‌ای، امتیاز ۳۱۱ را کسب کرد و در حالت تست چند هسته‌ای نیز نتیجه‌ای بهتر از ۱۲۸۹ بدست نیامد که نشان می‌دهد با یک محصول متوسط در بازار طرف هستیم.

هواوی Y7p در استفاده روزمره (چک کردن شبکه‌های اجتماعی، برقراری تماس و…) شما را راضی نگاه می‌دارد اما نمی‌توان بر روی اجرای بدون نقص بازی‌های سنگین روی این گوشی حساب کرد. مثلا اجرای کال‌آف‌دیوتی موبایل کمی با لگ همراه است که تجربه بازی را به سطح پایین‌تری می‌رساند اما اگر گیمر نباشید، اکثر بازی‌ها و اپلیکیشن‌های روز به‌راحتی اجرا خواهند شد.

دوربین

استفاده از دوربین‌های چندگانه این روزها به ترند بازار تبدیل شده و اکثر کمپانی‌های سازنده موبایل به آن روی آورده‌اند. هواوی در این زمینه شاید از سایرین با تجربه‌تر باشد، چرا که چند سالی‌ست به جمع چندگانه‌ها پیوسته است! هواوی Y7p به 3 دوربین در بخش پشتی مجهز شده؛ یکی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f1/8 که وظیفه ثبت تصاویر اصلی را برعهده دارد، دوربین بعدی یک نمونه 8 مگاپیکسلی اولتراواید برای ثبت تصاویر عریض بوده و دیگری یک دوربین ۲ مگاپیکسلی است که به ثبت جزئیات بهتر در محیط‌های کم‌نور و عمق دادن به تصاویر به‌خصوص در حالت پرتره کمک می‌کند. در واقع دوربین سوم در این گوشی همچون اکثر گوشی‌های امروزی، کارایی چندان بالایی ندارد و نمی‌توان از آن به‌صورت جداگانه بهره گرفت. در کنار این 3 برادر بزرگ و کوچک، یک فلاش LED نیز قرار گرفته تا یار و یاور شما در محیط‌های کم‌نور باشد.

اگر پیش‌تر با گوشی‌های هواوی کار کرده‌اید، هنگام ورود به نرم‌افزار دوربین، اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد و همه چیز شبیه به قبل است. در بالای دکمه شاتر، بخشی برای استفاده از حالت‌های مختلف عکاسی نظیر مود پرتره، افزودن فیلترهای خاص و… در نظر گرفته شده و در سمت دیگر می‌توانید برخی از تنظیمات را تغییر دهید. برای ثبت تصاویر ۴۸ مگاپیکسلی باید با نسبت 4 به 3 عکاسی کنید و در صورت استفاده از حالت فول اسکرین (زمانی‌که کل فضای نمایشگر به دوربین اختصاصی می‌یابد) می‌بایست قید چندین مگاپیکسل را بزنید و عکس‌های ۷ مگاپیکسلی ثبت نمایید!

هواوی پیش‌تر بر روی حالت عکاسی هوشمند مانور زیادی می‌داد. این ویژگی در Y7p نیز قرار دارد و می‌توانید در تصاویر خودتان آن را فعال یا غیرفعال کنید. با فعال کردن این قابلیت، دوربین گوشی سوژه مورد نظر شما را تشخیص داده و شرایط را برای ثبت بهترین عکس از آن سوژه تغییر می‌دهد. مثلا برای عکاسی از گل‌ها و یا حیوانات، شرایط عکس متفاوت خواهد بود که البته خیلی در نتیجه نهایی تاثیر ندارد.

برای عکاسی پرتره می‌توانید تا حد زیادی بر روی Y7p حساب کنید. افکت بوکه به‌خوبی اعمال شده و قادر هستید همزمان از حالت Beauty نیز بهره بگیرید تا تصویر زیباتری را به ثبت برسانید. البته همچون سایر گوشی‌های بازار، این مدل هم در تشخیص میان سوژه و بک‌گراند گاهی اوقات دچار مشکل می‌شود و مرز مشخصی را در تصویر نخواهید دید!

تصاویر گرفته شده با این گوشی خیلی جذاب و خاص نیستند و نویز کمی را در آن‌ها شاهد هستیم (خصوصا اگر نور محیط کافی نباشد). رنگ‌ها نسبتا خوب ثبت می‌شوند و جزئیات تصویر هم متوسط است اما به‌طور کلی کیفیت تصاویر با توجه به رده قیمتی‌ قابل قبول بوده و می‌توان از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. دوربین دوم گوشی نیز به شما کمک می‌کند تا تصاویر عریض‌تری بگیرید و بتوانید مثلا تعداد افراد بیشتری را در صفحه جای دهید. البته این نوع تصاویر کیفیت پایین‌تری دارند و خیلی نمی‌توان بر روی آن‌ها حساب کرد. اگر بخواهید از زوم دیجیتالی استفاده کنید، این گوشی تا ۶ برابر بر روی سوژه زوم کند. البته تقریبا بعد از زوم دو برابری کیفیت عکس‌ها به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد و دیگر قادر به دیدن جزئیات زیادی در آن‌ها نیستید.

Y7p به واسطه چیپست متوسطش نمی‌تواند به‌صورت 4K فیلم‌برداری کند. نهایتا امکان فیلم‌برداری فول‌اچ‌دی با نرخ ۶۰ فریم مهیاست. این گوشی از لرزش‌گیر اپتیکال بی‌بهره بوده و قادر نیستید بر روی تصاویر بدون لرزش حساب کنید. در واقع علی‌رغم کیفیت خوب فیلم‌های ثبت شده، در صورتی که دست‌تان بلرزد و یا در حال حرکت باشید، فیلم ضبط شده تکان زیادی خواهد داشت! با این حال امکان تغییر انکودر برای شما مهیاست تا بتوانید حجم ویدئوهای گرفته شده را کاهش دهید.

دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای این مدل یک نمونه ۸ مگاپیکسلی است که میزان گشودگی دیافراگم آن به f2/0 می‌رسد. تصاویر گرفته شده با این دوربین در حد و اندازه‌های یک میان‌رده هست و می‌توان بر روی کیفیت‌شان حساب کرد. رنگ‌ها خیلی شارپ نیستند اما جزئیات خوبی را در تصویر شاهد هستیم. هواوی چند حالت خاص نیز برای عکاسی سلفی در نظر گرفته که از میان‌ آن‌ها می‌توان به حالت پرتره، Beauty و استفاده از افکت‌ها اشاره کرد.

نرم‌افزار

هواوی Y7p با اندروید ۹ عرضه شده و از رابط کاربری اختصاصی EMUI 9.1 نیز بهره می‌گیرد. رابط کاربری گوشی چیز خاص و جدیدی را پیش‌روی شما نمی‌گذارد. آیکون‌ها با طراحی سابق خودشان دیده می‌شوند و امکان انتخاب داشتن اپ دراور نیز برای شما مهیاست تا بتوانید متناسب با سلیقه خودتان اپلیکیشن‌ها را ببینید.

این بخش معمولا برای گوشی‌های هواوی خیلی سطحی و گذرا بود و کسی توجه خاصی به آن نمی‌کرد؛ اما حالا و با وجود تحریم‌های آمریکا، همین نرم‌افزار به مهم‌ترین بخش گوشی تبدیل شده است؛ چرا که جدای از تمام امکانات و قابلیت‌ها، شما گوشی خودتان را برای استفاده از اپلیکیشن‌ها می‌خرید.

در ابتدا عدم بهره‌مندی از امکانات گوگل در گوشی‌های هواوی خیلی ساده به‌نظر می‌رسد. شاید گمان کنید که نهایتا نمی‌توانید از اپلیکیشن‌های گوگل نظیر یوتیوب استفاده کنید اما زمانی که با یک گوشی تحریم شده (!) کار می‌کنید؛ عمق داستان مشخص خواهد شد. شما امکان استفاده از اکثر سرویس‌های گوگل را ندارید؛ یعنی در این گوشی (و سایر محصولات امروزی هواوی) خبری از اپلیکیشن یوتیوب، جیمیل، گوگل درایو، گوگل پلی و… نیست! البته می‌توان از اکثر این موارد به‌صورت تحت وب استفاده کرد (یا حتی برخی از آن‌ها را از سایر مارکت‌ها نصب کرد) اما یکی از مشکلات اصلی که پیش‌روی شما قرار می‌گیرد، بحث سینک کردن یا همان همگام‌سازی است! شما می‌توانید مثلا گوگل کروم را از طریق مارکت‌های معتبر نرم‌افزاری و یا دانلود فایل خام آن، بر روی گوشی نصب کنید اما نمی‌توانید اطلاعاتی را که در گذشته بر روی اکانت‌تان سینک کرده بودید، در آن پیاده نمایید. به زبان ساده‌تر پسوردها، بوکمارک‌ها و تاریخچه جستجوی شما در گوگل کروم بر روی گوشی قابل دسترس نخواهند بود. یا مثلا امکان نصب پیام‌رسان واتساپ بر روی گوشی به‌راحتی فراهم است؛ تنها باید آن را از هر جایی دانلود و روی گوشی نصب کنید اما نمی‌توانید به پیام‌های گذشته خودتان دسترسی داشته باشید؛ چرا که تمام پیام‌ها در گوگل درایو ذخیره می‌شوند و این فضای ابری عزیز در گوشی هواوی در دسترس نیست؛ اگرچه هواوی فضای ابری خودش را به عنوان یک جایگزین مناسب به شما ارایه می‌دهد. مشکل بعدی هم مختص به گیمرهای عزیز است. برخی از بازی‌ها دیتای خودشان را بر روی اکانت گوگل ذخیره می‌کنند و بنابراین نمی‌توانید آن‌ها را بر روی گوشی هواوی جدید خودتان بریزید و آن را ادامه دهید. البته اکثر نمونه‌های محبوب امروزی همچون پابجی، کال‌آف‌دیوتی، کلش آو کلنز، کلش رویال و… به واسطه سینک کردن اطلاعات در اکانت‌های اختصاصی خودشان به‌راحتی نصب و اجرا می‌شوند و شاید به ندرت با چنین موردی روبه‌رو گردید.

بررسی هواوی Y7p

جدای از تمام موارد گفته شده، شما امکان نصب و استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها را هم نخواهید داشت. مثلا برخی از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های امروزی برای اجرا به سرویس‌های گوگل نیاز دارند و به دلیل تحریم‌ها، این موارد در گوشی‌های هواوی در دسترس نیست، بنابراین نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید! در تست‌های ما مثلا امکان استفاده از اپلیکیشن تپسی در این گوشی وجود نداشت یا اپلیکیشن Your Phone‌ مایکروسافت برای برقراری ارتباط بی‌سیم میان کامپیوتر و گوشی بر روی این دستگاه اجرا نشد! اما اسنپ به‌درستی اجرا می‌شود و تعداد اپلیکیشن‌هایی که ویژگی کار کردن با محصولات هواوی را قرار می‌دهند، روز به روز در حال افزایش است.

البته هواوی تا حدی توانسته عدم حضور سرویس‌های گوگل را با سرویس‌های اختصاصی خودش (HMS) جایگزین کند. مثلا به‌جای گوگل پلی می‌توانید از App Gallery بهره بگیرید و با استفاده از اکانت هواوی برخی از قابلیت‌ها را سینک کنید. اما در حالت کلی تجربه استفاده از یک گوشی هواوی بدون سرویس‌های گوگل در ابتدا شاید کمی سخت به‌نظر برسد. نکته جالب اینجاست که خود هواوی نیز ایران را در لیستش قرار نداده و برای استفاده از App Gallery در میان کشورهای موجود برای تعیین منطقه، خبری از ایران نیست، اگرچه برای آی‌پی ایران محدودیتی وجود ندارد و با انتخاب یک کشور دیگر، امکانات اپ گالری برای‌تان مهیا می‌شود.

خوشبختانه برای کاربران عادی که اکثرا از شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند، مشکل خاصی وجود ندارد. شما می‌توانید یک گوشی هواوی را بخرید و به کارهای همیشگی خودتان مشغول شوید. اما در حالت کلی این موضوع به شما و نحوه استفاده از گوشی بازمی‌گردد. اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و یا مدام اپلیکیشن‌های مختلف را روی گوشی نصب می‌کنید و خیلی به سینک بودن علاقه‌مندید، گوشی‌های هواوی حداقل در شرایط فعلی انتخاب سختی برای شما خواهند بود. در غیر این صورت می‌توانید یک گوشی هواوی را بخرید و بدون نگرانی، لذتش را ببرید. این مورد را نیز در نظر داشته باشید که تحریم‌های آمریکا شامل خود اندروید نخواهد شد و قابلیت‌های سیستم‌عامل و آپدیت‌های آن برای این گوشی و به‌طور کلی محصولات هواوی در دسترس خواهند بود.

اسپیکر

اسپیکر دستگاه صدای نسبتا بلند و واضحی را روانه گوش شما می‌کند و کیفیت آن نیز برای یک محصول میان‌رده قابل قبول است اما از نوع مونو بوده و خبری از نمونه‌های استریو نیست. با توجه به تحریم‌ها، پلیر گوگل بر روی گوشی نصب نیست اما پلیر اختصاصی هواوی با امکانات خوب خودش و حتی بهتر از گوگل، تمام مشکلات را حل خواهد کرد. محل قرارگیری اسپیکر نیز نسبتا مناسب بوده و تقریبا در اکثر حالات، دست‌تان مانع از خروج صدا نمی‌شود (به‌جز زمانی که گوشی را به صورت افقی گرفته‌اید).

هواوی یک هدفون خیلی خشک و سفت را همراه با این گوشی به شما می‌دهد تا بتوانید از طریق آن به موسیقی گوش دهید. شخصا با شکل و حالت هدفون مشکلات زیادی دارم اما به‌طور کلی کیفیت خروجی صدای آن قابل قبول بوده و بلندی آن هم در حد نرمال است. شاید اگر یک هدفون بهتر را خودتان بخرید و از گوشی استفاده کنید، کمک بزرگی به گوش‌تان کرده باشید. اما همین که هواوی زحمت کشیده و جک استاندارد بی‌نوا را حذف نکرده باز هم جای شکرش باقی‌ست!

بررسی هواوی Y7p

سایر قابلیت‌ها

هواوی برای افزایش امنیت، تصمیم گرفته تا از سنسور اثر انگشت در این گوشی استفاده کند. این سنسور برخلاف برخی از مدل‌های امروزی در زیر نمایشگر نیست و در بخش پشتی دستگاه جا خوش کرده است. دقت آن بسیار خوب بوده و سرعت بازکردن گوشی نیز در حد محصولات بالارده است. در واقع اگر انگشت‌تان خیس نباشد، خیلی راحت می‌توانید همیشه از سنسور اثر انگشت بدون مشکل استفاده کنید.

علاوه بر این مورد، شما می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره نرم‌افزاری هواوی نیز برای ورود به گوشی و باز کردن قفل دستگاه بهره ببرید. این ویژگی نیز در حد خودش خوب و کاربردی است و حتی در محیط‌های کم‌نور نیز می‌‌توان تا حد زیادی بر روی آن حساب کرد اما باید بدانید که امنیت آن به‌راحتی زیر سوال می‌رود.

Y7p از شبکه‌ LTE پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با سرعت بالا دانلود و آپلود کنید. این مدل در ۲ رنگ متفاوت راهی بازار می‌شود تا بتواند نظر افراد با سلایق متفاوت را به خود جلب کند. Y7p همچنین از GPS و بلوتوث نسخه ۵ بهره می‌برد تا برخی از ویژگی گوشی‌های بالا رده را هم در آن ببینیم! مورد مهم بعدی نیز به استفاده از رادیو FM باز می‌گردد. این قابلیت برای بسیاری از کاربران (به‌خصوص علاقه‌مندان به فوتبال) از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که می‌توان بدون نیاز به اینترنت از نتایج بازی‌ها مطلع شد.

بررسی هواوی Y7p

باتری

هواوی Y7p به یک باتری 4000 میلی‌آمپری مجهز شده است. حجم باتری کم نیست و برای یک گوشی اقتصادی مطلوب به‌نظر می‌رسد اما اگر نگاهی به پردازنده کم مصرف و نمایشگر HD آن بیندازید، در می‌یابید که با یک گوشی قدرتمند از لحاظ شارژدهی طرف هستید. در یک استفاده معمولی می‌توانید به راحتی تا دو روز (حتی بیشتر) از این گوشی بهره ببرید.

یک شارژ ۱۰ وات نیز همراه با گوشی عرضه می‌شود تا بتوان با سرعت بیشتری این باتری بزرگ را شارژ کرد. در واقع برای فول شارژ کردن باتری (از صفر تا ۱۰۰) به بیش از ۲ ساعت زمان نیاز دارید که میزان قابل قبولی برای یک گوشی اقتصادی است.

بررسی هواوی Y7p

کلام آخر در بررسی هواوی Y7p

هواوی Y7p یک گوشی میان رده اقتصادی بوده که ظاهری شبیه به محصولات بالارده بازار دارد. دوربین سه‌گانه، نمایشگر بزرگ، قابلیت تشخیص چهره و باتری خوب از جمله ویژگی‌های مثبت این گوشی به‌شمار می‌روند. اگر می‌توانید با مشکلات به‌وجود آمده به‌واسطه تحریم‌های آمریکا کنار بیایید، هواوی Y7p با توجه به قیمت خوب خودش (در شرایط امروزی!) یک انتخاب خوب و منطقی خواهد بود.

3 در مورد “بررسی هواوی Y7p: میان‌رده زیبا با قیمت معقول”

    1. بررسی‌های تخصصی در بخش آزمایشگاه قرار می‌گیره و ترجمه‌ها در بخش تازه‌های سایت ثبت می‌شن، متاسفانه تعداد گجت‌هایی که می‌تونیم برای بررسی تخصصی تهیه کنیم خیلی نسبت به گذشته کم‌تر شده

      3
      2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH