علاقه عجیب هندی‌ها به گجت‌های پوشیدنی!

براساس جدیدترین گزارش موسسه IDC، میزان عرضه پوشیدنی‌ها در هند در سه ماهه نخست امسال (ژانویه تا مارس) بیش از ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد یافته و به ۴.۲ میلیون دستگاه رسیده است. بخش محصولات پوشیدنی، شامل هدفون‌ها، دستبندهای مچی و ساعت‌های هوشمند می‌شود.

در این گزارش آمده است که هدفون‌ها با ۳ میلیون دستگاه بیشترین عرضه را در بین پوشیدنی‌ها داشته‌اند و بعد از آن دستبندهای مچی و ساعت‌های هوشمند به ترتیب با ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

هدفون‌ها بیشترین رشد را در بخش پوشیدنی‌ها داشته‌اند، بطوریکه میزان عرضه آن‌ها نسبت به سال گذشته ۲۸۹ درصد افزایش یافته و ۷۱ درصد از بازار پوشیدنی‌ها را در اختیار داشته‌اند. با فاصله زیاد از هدفون‌ها، ساعت‌های هوشمند با ۴۳.۴ درصد رشد و سهم بازار ۵ درصد در رتبه دوم قرار گرفته‌اند. اما میزان عرضه دستبندهای مچی، حتی با وجود سهم ۲۴.۲ درصدی آن‌ها از بازار، بیش از ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

محصول تعداد عرضه در سه ماهه اول سال 2019 (میلیون دستگاه) سهم بازار در سه ماهه اول سال 2019 (درصد) تعداد عرضه در سه ماهه اول سال 2020 (میلیون دستگاه) سهم بازار در سه ماهه اول سال 2020 (درصد) رشد سالانه (درصد)
هدفون‌ها 0.8 32.8 3 70.8 289.2
دستبندهای مچی 1.4 60.9 1 24.2 28.0-
ساعت‌های هوشمند 0.1 6.3 0.2 5 43.3
مجموع 2.3 100 4.2 100 80.6 

در بخش هدفون‌ها، برند boAt audio با سهم ۲۳.۹ درصدی از بازار در جایگاه نخست و کمی بالاتر از سامسونگ با سهم بازار ۲۳.۶ درصد قرار گرفته است. اما در بخش هدفون‌های بی‌سیم، سامسونگ و اپل به‌ترتیب در رتبه‌های اول و دوم جای گرفته‌اند.

در بخش دستبندهای مچی، شیائومی با سهم ۴۱.۹ درصدی همچنان بازیگر اصلی این بازار است و شرکت آمریکایی  GOQii الکترونیکس نزدیک‌ترین رقیب آن بوده است. در بخش ساعت‌های هوشمند نیز شرکت‌های هوامی، فسیل و اپل به‌ترتیب با سهم بازار ۲۲.۴، ۱۷.۹ و ۱۷.۷ درصد در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH