همکاری سامسونگ و کورنینگ برای تولید شیشه‌ UTG مخصوص گوشی‌های تاشو سال 2021

برخی منابع خبری در کره‌جنوبی گزارش می‌دهند که شرکت سامسونگ قصد دارد تا در گوشی آینده گلکسی فولد 2 از شیشه فوق‌العاده باریک UTG استفاده کند (پیش‌تر در این زمینه شک و تردید‌هایی وجود داشت). این کمپانی اخیرا سفارشاتی را به شرکت‌های Dowoo Insys و Schott ارائه نموده است. این برندها مسئولیت تولید شیشه UTG مورد استفاده در اسمارت‌فون گلکسی زد فلیپ را بر عهده داشتند.

با این‌حال سامسونگ به‌دنبال کاهش هزینه‌های تولید محصولات خود است و در همین راستا همکاری خود با کورنینگ؛ کمپانی تولیدکننده شیشه‌‌های گوریلا گلس را آغاز نموده است. اکنون این 2 شرکت به منظور تسریع فرآیند توسعه و راه‌اندازی یک زنجیره تامین در ایالات‌متحده با یکدیگر همکاری می‌کنند. بر اساس برنامه‌ریزی فعلی هدف سامسونگ این است که بهره‌برداری از شیشه‌های Corning UTG در گوشی‌های تاشوی سال آینده کمپانی آغاز شود. بر اساس گزارشات منتشر شده، کاهش هزینه‌ها تنها بخشی از دغدغه‌های سامسونگ به‌شمار می‌رود؛ چرا که میزان وزن اضافه شده به هندست‌ها در اثر استفاده از شیشه‌های UTG نسل فعلی چندان رضایتبخش نیست.

نمونه اولیه شیشه انعطاف‌پذیر تولید شده توسط کمپانی کورنینگ

وبسایت Gsmarena در ماه نوامبر سال گذشته گفتگویی را با شرکت کورنینگ ترتیب داد. بر این اساس کمپانی پیش‌تر فرآیند توسعه شیشه انحصاری خود برای گوشی‌های تاشو را آغاز کرده است. انتظار می‌رود که تا پایان سال 2020 این تلاش‌ها به تولید یک الگوی طراحی عملیاتی منجر شوند. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش رو این است که خواص شیشه به تصمیماتی نظیر شعاع انحنا (میزان خمش و انعطاف‌پذیری شیشه هنگام بسته بودن گوشی) بستگی دارد. این موضوع یکی از زمینه‌های همکاری میان کمپانی‌های سامسونگ و کورنینگ قلمداد می‌شود.

اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی فولد 2 به‌همراه فبلت گلکسی نوت 20 در ماه آگوست معرفی خواهند شد. همچنین رونمایی از ورژن 5G گوشی گلکسی زد فلیپ نیز چندان دور از انتظار نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH