اپل در رویداد WWDC امسال از تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM رونمایی می‌کند

اکنون در حال نزدیک شدن به موعد برگزاری رویداد سالیانه WWDC هستیم و به گفته وبسایت Bloomber این مراسم بسیار داغ و مهیج خواهد بود. بر اساس گزارشات مخابره شده کمپانی اپل قصد دارد تا ضمن برگزاری این مراسم از نخستین تراشه‌های خود مبتنی بر معماری ARM برای مک‌بوک‌ها و کامپیوترهای مک آینده رونمایی کند.

نخستین تراشه‌ای که توان پردازشی برخی مدل‌های مک‌بوک را تامین خواهد کرد؛ ظاهرا دارای طراحی 12 هسته‌ای بوده و بر پایه فرآیند 5 نانومتری تولید خواهد شد. این تراشه احتمالا نخستین بار در مک‌بوک 12 اینچی اپل به‌کار گرفته می‌شود. تراشه مذکور در مقایسه با مدل کنونی ساخت اینتل (مورد استفاده در مک‌بوک ایر) از توان پردازشی بالاتر و بهره‌وری بیش‌تری برخوردار است. همچنین کمپانی قصد دارد تا در آینده از CPU دسکتاپی جدید برای کامپیوترهای مک خود رونمایی کند.

این پدیده نه تنها موجب از بین رفتن وابستگی اپل به اینتل می‌شود؛ بلکه هزینه‌های عملیاتی اپل برای تولید تراشه‌ها را تا حدود زیادی کاهش خواهد داد. به‌نظر می‌رسد که فرمول تراشه‌های موبایلی سفارشی ARM در گجت‌هایی نظیر آی‌فون و آی‌پد عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه داده است؛ بنابراین توسعه قلمرو این تراشه‌ها به حوزه سخت‌افزارهای PC نیز توجیه‌پذیر خواهد بود.

این سرمایه‌گذاری به‌طور جدی مشغول جذب نقدینگی موردنیاز برای تحقیق و توسعه است؛ اما گزارش منتشر شده ادعا می‌کند که پیش از عرضه نخستین تراشه‌های اپلی به بازار در سال 2021، غول کوپرتینویی به منظور سازگاری هرچه بیش‌تر برنامه‌های تولیدی توسعه‌دهندگان با پلتفرم جدید دستورالعمل‌ها و برنامه‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH