سونی از طراحی کنسول پلی‌استیشن 5 رونمایی کرد

سونی بالاخره بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی از طراحی کنسول پلی‌استیشن 5 رونمایی کرد. کنسول جدید دارای دو نسخه خواهد بود که عبارتند از: یک نسخه استاندارد و یک مدل دیجیتال بدون درایو نوری.

پلی‌استیشن 5 دارای طراحی براق و عمودی است که دو پنل سفیدرنگ، قسمت میانی انحنادار آن را احاطه کرده‌اند. بخش میانی کنسول، یک پورت‌ USB-A و USB-C و همچنین یک LED آبی‌رنگ را در جلوی خودش دارد، اما مشخصات پشت آن هنوز مشخص نیست.

پلی‌استیشن 5 در داخل یک استند عمودی قرار خواهد گرفت و همانطور که می‌دانید سونی از زمان پلی‌استیشن 2 چنین استندهایی را ارایه کرده است. البته هنوز معلوم نیست که استند مذکور بخشی از طراحی کنسول است یا یک اکسسوری جداگانه.

برخلاف نسخه استاندارد، نسخه دیجیتال پلی‌استیشن 5 از درایو 4K UHD بلوری پشتیبانی نمی‌کند. در حالیکه مدل دیجیتال ضخامت نازک‌تر و طراحی متقارن‌تری دارد، مدل استاندارد ضخیم‌تر بوده و دارای ابعاد نامتقارنی است.

طراحی کلی کنسول جدید سونی، کمی عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد و این همان چیزی است که ما از اولین نسخه نسل جدید پلی‌استیشن انتظار داشتیم. این طراحی دقیقا با طراحی کنترلر DualSense که در رنگ‌های سفید و مشکی در ماه آوریل امسال معرفی شد مطابقت دارد. دیزاین پلی‌استیشن 5 در مقایسه با طراحی مینیمال سری X ایکس‌باکس، بیشتر حالت علمی‌تخلیی دارد.

سونی در کنار کنسول جدید خود از لوازم جانبی زیادی هم رونمایی کرد. ما قبلا با کنترلر DualSense که دارای فیدبک لمسی و میکروفون داخلی است آشنا شده‌ایم. سایر لوازم جانبی پلی‌استیشن 5 عبارتند از: یک شارژ استیشن برای شارژ همزمان دو کنترلر DualSense، یک دوربین HD برای ردیابی حرکت، یک هدست بی‌سیم Pulse 3D جدید و یک Media Remote برای استفاده کنسول به‌عنوان پلیر بلوری و دستگاه پخش.

سونی همچنین ده‌ها بازی جدید را برای پلی‌استیشن 5 به نمایش گذاشت که از جمله آن‌ها می‌توان به Spider-Man: Miles Morales ،Horizon Forbidden West ،Gran Turismo 7 ،Ratchet & Clank: Rift Apart ،Resident Evil Village ،NBA 2K21، Deathloop و Hitman III اشاره کرد. ضمنا آپدیت جدیدی هم برای GTA V در نیمه دوم سال 2021 ارایه خواهد شد که دارای محتواهای بیشتر، بهبودهای فنی و عملکردی و ارتقاهای تصویری قابل‌توجهی خواهد بود.

هنوز صحبتی درباره قیمت و تاریخ دقیق عرضه پلی‌استیشن 5 نشده است، اما احتمال عرضه آن در اواخر امسال بسیار زیاد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH