اندروید 11

اندروید 11 برای کدام یک از اسمارت‌فون‌ها منتشر خواهد شد؛ لیست اولیه دستگاه‌ها

شرکت گوگل اولین نسخه از بتا عمومی سیستم‌عامل اندروید 11 را منتشر کرد. البته، تا زمان عرضه نسخه پایدار و نهایی این سیستم‌عامل چندین ماه باقی مانده است و ما نیز همانند سایر کاربران از زمان دقیق انتشار رسمی آن مطلع نیستیم.

در رابطه با این که کدام یک از تلفن‌ها در چه زمانی آپدیت اندروید 11 را دریافت می‌کنند باید بگوییم که این موضوع با سازندگان تلفن همراه (و در برخی مواقع اپراتورهای مخابراتی) ارتباط مستقیمی دارد. بنابراین، می‌توان گفت که دارندگان اسمارت‌فون‌های سری پیکسل گوگل از اولین افرادی هستند که در ماه‌های آینده از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید بهره‌مند می‌شوند.

اندروید 11

به طور کلی، همه ما می‌دانیم که اسمارت‌فون‌های پرچمدار تمامی شرکت‌های تولیدکننده موبایل در اولویت قرار دارند. اما به دلیل این که تعداد بسیار زیادی از تلفن‌های میان‌رده و پایین‌رده نیز در بازار حضور دارند، فرآیند انتشار اندروید همانند سال‌های قبل روند مشخصی را طی نخواهد کرد. به عنوان مثال، اکثر تلفن‌های میان‌رده جدید هنوز آپدیت اندروید 10 را دریافت نکرده‌اند و نرم‌افزار آن‌ها توسط اندروید 9 اجرا می‌شود.

تلفن‌های میان‌رده و اقتصادی در غرب زمین به همراه هندست‌های پرچمدار از الگوی خاص و منظمی برای دریافت آپدیت‌ها بهره می‌گیرند. هرچند، ما نمی‌توانیم زمان دقیق انتشار آپدیت اندروید 11 برای اسمارت‌فون‌ها را مشخص کنیم، اما با توجه به اطلاعات سال‌های گذشته زمان تقریبی شروع فرآند انتشار را به شما ارایه می‌دهیم.

تمامی اطلاعات موجود در این مطلب بر پایه زمان دریافت آپدیت مدل‌های قبلی گردآوری شده‌اند و به زمان انتشار رسمی اندروید 11 مرتبط هستند. ما احتمال می‌دهیم که نسخه پایدار این سیستم‌عامل در اواخر اوت یا اوایل سپتامبر سال جاری میلادی منتشر شود.

سامسونگ

اندروید 11

رابط کاربری One UI سامسونگ یکی از متفاوت‌ترین رابط‌های کاربری است که تفاوت بسیار زیادی با نسخه خام اندروید دارد. البته، این شرکت در طول چند وقت اخیر آپدیت‌های خود را به صورت منظم و به موقع منتشر کرده است. امیدواریم که این روند برای اندروید 11 نیز ادامه داشته باشد.

سری گلکسی S20

در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توان گفت که مدل گلکسی S20 الترا و سایر اعضای این خانواده، آپدیت اندروید 11 را در دسامبر سال 2020 دریافت می‌کنند. تاخیر سه ماهه برای انتشار یک آپدیت چندان هم بد نیست. البته، این نکته را هم به یاد داشته باشید که فرآیند انتشار آپدیت، بسته به منطقه جغرافیایی و اپراتور مخابراتی ممکن است تا ژانویه یا حتی فوریه 2021 نیز به تاخیر بیافتد.

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

اسمارت‌فون‌های سری نوت 10 سامسونگ به احتمال زیاد از اولین تلفن‌های 2019 سامسونگ هستند که آپدیت اندروید 11 را دریافت می‌کنند. انتظار می‌رود که این بروزرسانی مدت کوتاهی پس از انتشار برای سری گلکسی S20 و نوت 20 (که در مرداد معرفی می‌شوند) عرضه شود. با توجه به سوابق می‌توان گفت که فرآیند انتشار آپدیت برای نوت 10 و نوت 10 پلاس سامسونگ از اواسط ژانویه 2021 آغاز خواهد شد.

سری گلکسی S10

با توجه به این که تلفن‌های سری گلکسی S10 یک سال قبل‌تر از سری S20 معرفی شده‌اند، جای هیچ تعجبی ندارد که این هندست‌ها نیز آپدیت اندروید 11 را دریافت کنند. احتمال می‌رود که اولین واحد از تلفن‌های سری گلکسی S10 در اواسط فوریه 2021 آپدیت جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل شرکت گوگل را دریافت کنند.

ال‌جی

اندروید 11

شرکت کره‌ای ال‌جی در زمینه ارایه جدیدترین آپدیت‌ها برای تلفن‌های پرچمدار خود بسیار خوب عمل می‌کند، اما بر خلاف رقیب خود، یعنی سامسونگ، تاخیر بسیار زیادی در ارایه آپدیت‌های جدید برای مدل‌های قدیمی خود دارد.

ال‌جی Velvet

این تلفن جدیدترین پرچمدار ال‌جی بوده و به نظر می‌رسد که جایگزین مدل G9 شده است. در نتیجه، انتظار می‌رود که آپدیت اندروید 11 برای این تلفن در ژانویه سال آینده میلادی منتشر شود.

ال‌جی V60

ما انتظار داریم که ال‌جی V60 مدت کوتاهی پس از ال‌جی Velvet بروزرسانی اندروید 11 را دریافت کند. بنابراین، فوریه سال 2021 زمان مناسبی برای عرضه این آپدیت است.

ال‌جی G8

ال‌جی در حداقل حالت دو آپدیت اصلی برای تلفن‌های خود منتشر می‌کند، در نتیجه، ال‌جی G8 نیز باید آپدیت اندروید 11 را دریافت کند. با توجه به مدل و داده‌‌های قبلی می‌توانیم بگوییم که صاحبان G8 باید تا اواخر ماه مه یا اوایل ماه ژوئن 2021 برای دریافت آپدیت نسخه جدید اندروید منتظر بمانند.

ال‌جی V50

در کمال تعجب باید بگوییم که این تلفن چند ماه پس از مدل G8 معرفی شد، اما شرایط مشابه G8 را برای دریافت آپدیت اندروید خواهد داشت. در نتیجه، انتظار می‌رود که بروزرسانی اندروید 11 بین ماه‌های مه و ژوئن 2021  برای این تلفن منتشر شود.

گوگل پیکسل

اندروید 11

اگرچه، برخی از تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند در ارایه آپدیت‌های نرم‌افزاری سریع هستند، اما هیچ‌کدام از آن‌ها توانایی رقابت با گوگل را ندارند. همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، تلفن‌های پیکسل شرکت گوگل از اولین هندست‌هایی هستند که آپدیت‌های اصلی این شرکت را دریافت می‌کنند.

گوگل در زمینه پشتیبانی نرم‌افزاری اسمارت‌فون‌های پیکسل بسیار عالی عمل کرده است و هیچ تفاوتی بین مدل‌های خود قائل نیست. مدل‌های پیکسل 4، 4 XL، 3a، 3a XL، 3، 3 XL، 2 و 2 XL از تلفن‌هایی هستند که بدون شک آپدیت اندروید 11 را در همان روز انتشار رسمی دریافت می‌کنند. البته، فرآیند انتشار در مدل‌های جدیدتر سریع‌تر صورت می‌پذیرد و کاربران مدل‌های قدیمی زمان کوتاهی (یک هفته یا بیشتر) را منتظر دریافت آپدیت می‌مانند.

وان پلاس

اندروید 11

شرکت چینی وان پلاس نیز یکی دیگر از شرکت‌هایی است که عملکرد بسیار سریعی در انتشار آپدیت‌های نرم‌افزاری دارد. رابط کاربری OxygenOS وان پلاس به دلیل شباهت و نزدیکی به نسخه خام اندروید این پتانسیل را دارد که سریع‌تر از رقبا تلفن‌های خود را تحت پوشش قرار دهد.

وان پلاس 8 و 8 پرو

اگر همه چیز روال عادی خود را داشته باشد، تلفن‌های وان پلاس 8 و 8 پرو از اولین تلفن‌هایی هستند که پس از پیکسل‌های شرکت گوگل آپدیت اندروید 11 را دریافت می‌کنند. بسته به زمان دقیق انتشار نسخه رسمی اندروید 11 می‌توان گفت که آپدیت جدید OxygenOS در اوایل ماه اکتبر سال جاری میلادی برای این دو تلفن منتشر خواهد شد.

وان پلاس 7، 7 پرو، 7T و 7T پرو

به احتمال زیاد، اسمارت‌فون‌های سری 7 و 7T به همراه مدل‌های پرو آپدیت اندروید 11 را همز‌مان دریافت می‌کنند. تاخیر ارایه آپدیت بین نسل‌های مختلف تلفن‌های وان پلاس امری طبیعی بوده و حدود یک ماه زمان خواهد برد. بنابراین، انتظار می‌رود که آپدیت اندروید 11 در نوامبر سال جاری میلادی برای تلفن‌های وان پلاس 7 و 7T عرضه شود.

موتورولا

اندروید 11

موتورولا یکی از شرکت‌هایی است که تغییرات چندانی برروی نسخه‌های اندروید اعمال نمی‌کند، اما همیشه روند کندی برای انتشار آپدیت‌ها را پیش می‌گیرد. امیدواریم که این شرکت چندملیتی چنین فرآیندی را برای انتشار آپدیت اندروید 11 طی نکند تا بتواند کاربران خود را راضی نگه دارد.

موتورولا +Edge

اسمارت‌فون موتورولا +Edge از جدیدترین پرچمداران این شرکت به حساب می‌آید و با توجه به این که هیچ مدل قبلی از آن وجود ندارد، قضاوت درباره زمان انتشار آپدیت اندروید برای آن بسیار سخت می‌شود.

اختلاف نظرهای زیادی هم درباره این تلفن وجود دارد؛ به عنوان مثال، موتورولا در ابتدا گفته بود که این تلفن فقط یک آپدیت اصلی دریافت می‌کند، اما این شرکت مدتی بعد نظر خود را عوض کرد و تعداد آپدیت‌های وعده داده شده را به دو عدد افزایش داد.

به هرحال، موتورولا +Edge یک تلفن 1000 دلاری است که انتظارات بسیاری زیادی درباره انتشار آپدیت اندروید برای آن وجود دارد. اگر موتورولا کمی عاقل باشد، می‌داند که باید این بروزرسانی را همانند سایر رقبای خود قبل از پایان سال 2020 عرضه کند.

سری موتو G8

موتورولا تاکنون تعدادی از تلفن‌های سری موتورولا وان را معرفی کرده است، اما هندست‌های سری موتو G8 از محبوب‌ترین تلفن‌های این شرکت به حساب می‌آیند. هم‌اکنون باید بگوییم که خانواده موتو G8 بزرگ‌تر شده و مدل‌های موتو G Stylus و G Fast نیز به آن‌ها اضافه شده‌اند.

با اتکا به تقویم و سوابق می‌توان گفت که تلفن‌های سری G در بازه زمانی مه 2021 آپدیت اندروید 11 را دریافت می‌کنند. اگرچه فاصله بسیار زیادی تا آن زمان باقی مانده است، اما این مورد را هم در نظر داشته باشید که ما با تلفن‌های اقتصادی مواجه هستیم. در نتیجه، نباید انتظار داشت که فرآیند انتشار آپدیت برای آن‌ها همانند تلفن‌های پرچمدار باشد.

4 در مورد “اندروید 11 برای کدام یک از اسمارت‌فون‌ها منتشر خواهد شد؛ لیست اولیه دستگاه‌ها”

  1. خب اینکه پرچمدارای امسال رو نام بردید رو که همه میدونن اونم برندهایی که کمتر تو ایران خریدار داره! اینا حتی اندروید 12 رو هم دریافت می کنند!

    1. علی‌رضا علی‌پور

      بله درست میفرمایید. با توجه به این که هنوز نسخه پایدار منتشر نشده نمیشه گفت که کدوم یک از تلفن‌های میان رده چه شرکت‌هایی این آپدیت را دریافت می‌کنند. اون هم با حجم وسیعی که تنوع بسیار زیادی در بازار وجود داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH