آیفون تاشوی اپل بیشتر شبیه به سرفیس Duo خواهد بود تا گلکسی فولد

دیروز گزارشی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل در حال کار روی یک آیفون تاشو است. اما امروز Jon Prosser از افشاگران مطرح حوزه تکنولوژی گفته است که این آیفون یک دستگاه تاشو به معنای واقعی کلمه نخواهد بود، بلکه اپل در حال ساختن آیفونی با نمایشگر دوگانه است که نمایشگرهای آن به‌وسیله لولا به هم متصل خواهند شد. Prosser همچنین گفته است که نمونه اولیه این دستگاه به‌هیچ‌وجه ترکیبی از دو آیفون نیست، بلکه نمایشگرهای آن در حالت باز، کاملا پیوسته و بدون شکاف هستند.

مایکروسافت و ال‌جی هم از روش مشابهی برای دستگاه‌های تاشو خود استفاده کرده‌اند. در حالیکه سرفیس Duo مایکروسافت دارای دو نمایشگر است که توسط لولا به هم متصل شده‌اند، برخی از گوشی‌های ال‌جی با استفاده از وسیله جانبی Dual Screen به یک نمایشگر ثانویه مجهز گردیده‌اند.

هرچند خیلی از مشتریان حس خوبی نسبت به لولا ندارند، اما باید بگوییم که حتی هندست‌ تاشویی مثل گلکسی فولد، در وسط نمایشگر خود دارای یک خط تاخوردگی است. این خط تاخوردگی هرچند چندان مشخص نیست، اما همچنان وجود دارد. دومین گوشی تاشو سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ هم از این امر مستثنی نیست.

به‌هرحال، گوشی‌های تاشو محدودیت‌های خاص خودشان را دارند و شرکت‌ها همیشه به مشتریان خود هشدار می‌دهند که حتما در استفاده از این دستگاه‌ها نهایت دقت را به خرج بدهند. در چنین شرایطی، طراحی نمایشگر دوگانه راهکار بسیار مطمئن‌تری نسبت به نمایشگرهای تاشو محسوب می‌شود.

Prosser در رابطه با سایر جزییات آیفون تاشو گفته است که این دستگاه شبیه به آیفون 11 است و لبه‌های گردی از جنس فولاد ضدزنگ دارد. او همچنین گفته که نمونه اولیه این گوشی ناچ ندارد و در حاشیه باریک بالای نمایشگر ثانویه آن سیستم Face ID تعبیه شده است.

احتمال اینکه آیفون تاشو اپل امسال معرفی شود بسیار کم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH