برترین نرم‌افزار ویراشگر متن برای اپل کدام است؟

2

باتوجه به عرضه آفیس برای محصولات اپل دارندگان این دست از محصولات می‌توانند با خیالت راحت گزینه‌های بسیار مطلوبی را بر روی دستگاه‌های خود در اختیار داشته باشند ولی سوال اینجاست که برترین نرم‌افزار ویراشگر متن برای اپل کدام است؟ چهار نرم‌افزار ویرایشگر متن برای اپل در بازار موجود می‌باشد که هریک دارای مزایا و معایب اصی است، این نرم‌افزارها شامل اپن آفیس آپاچی، آی ورک، گوگل درایو و مایکروسافت آفیس هستند که در ادامه به بررسی مختصر هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

در ابتدای امر به بررسی شرایط کلی هریک از این نرم‌افزارها خواهیم پرداخت تا یک مقایسه اولیه و کلی مابین آن‌ها صورت بگیرد.

مایکروسافت آفیس:

سیستم عامل میزبان: ویندوز و مک

اپلیکیشن اجرایی بر روی دستگاه‌ها همراه: iOS، ویندوز فون و اندروید

قیمت: شروع مدل پایه 100 دلار برای حق عضویت سالانه

اپل آی ورک:

سیستم عامل: مک

اپلیکیشن اجرایی بر روی دستگاه‌ها همراه:iOS

قیمت: رایگان

گوگل درایو:

سیستم عامل: فاقد سیستم عامل مشخص و عرضه امکانات به صورت کاملا آنلاین.

اپلیکیشن اجرایی بر روی دستگاه‌ها همراه:iOS و اندروید

قیمت: رایگان

اپن آفیس آپاچی:

سیستم عامل: مک، ویندوز و لینوکس

اپلیکیشن اجرایی بر روی دستگاه‌ها همراه: ندارد

قیمت: رایگان

در ادامه به بررسی دقیق‌تر هریک از این موارد خواهیم پرداخت.

مایکروسافت آفیس

این نرم‌افزار برای زمانی نزدیک به 26 سال ارز فروش بسیار بالا و امکانات بسیار مناسبی بهره‌مند بوده است و در رده برترین نرم‌افزارهای کاربردی جهان طبقه‌بندی می‌شود.این بسته  نرم‌افزاری در مدل پایه خود دارای نرم‌افزارهایی مانند ویرایشگر متن با نام Word، نرم‌افزار ساخت اسلاید با نام Power point، نرم‌افزار تولید حداول اسپرد شیت با نام Excel و نرم‌افزار تولید پایگاه داده‌ها با نام Access است. این بسته نرم‌افزاری می‌تواند کاربردهای اصلی تمامی دارندگان مک را برطرف کند و میزان توجه به آن درطول این مدت نیز نشان‌دهنده اهمیت بالای آن و تاثیر بسیار زیاد ان بر روی بازار مشتریان است زیرا این موارد با ظاهر بسیار زیبا و کاربرپسند همراه بوده‌اند و همین امر موجب شده است تا حتی درصورت وجود کاستی در امکانات این نرم‌افزاها بتوانند دراای محبوبیت بسیار بالایی باشند. البته بزرگ‌ترین مورد که می‌واند موجب شود تا یک فرد به سراغ نرم‌افزار دیگری برود قیمت بالای عضویت برای سیستم جدید و اشتراکی آفیس است که سالانه 100 دلار برای مدل پایه خواهد بود و نمی‌توان انتظار داشت که این قیمت به عنوان یک اصل بازدارنده عمل نکند.

آی ورک اپل

آی ورک یک هدیه ویژه از طرف اپل به دارندگان دستگاه‌های این شرکت است و به‌ معنای واقعی کلمه رایگان بودن و اختصاصی بودن آن نشان از اهمیت بالای مشتریان مک برای اپل دارد ولی این نرم‌افزار دارای چه امکاناتی است و چگونه می‌تواند انتظار داشت که با ورود آفیس به این رده، این نرم‌افزار بتواند به جذب مخاطبین بیشتر ادامه دهد. این نرم‌افزار تمامی امکانات ساخت فایل‌های متنی، فایل‌های اسپرد شیت و مواردی مانند پرزنتیش را در خود جای داده است و می‌واند برای کاربران مک بسیار مفید باشد. در آخرین به‌روز رسانی این نرم‌افزار در سال 2013 امکانات این نرم‌افزار بهینه سازی شدند ولی همچنان یک مشکل برای این نرم‌افزار وجود دارد که عدم همخوانی فایل‌های پورت شده از سایر نرم‌افزارها به آن است، مواردی مانند کی نوت نیز برای این بسته قابل خرید هستند و می‌توان با پرداخت رقم 20 دلاری برای آن‌ها به راحتی از امکانات آن‌ها بهره‌ند شد.

این بسته نرم‌افزاری می‌تواند برای کسانی که بخواهند بدون پرداخت پول به صورت آفلاین از یک محصول تخصصی اپل بهره‌ ببرند مناسب خواهد بود.

گوگل درایو

این نرم‌افزار در نوع خود درای وضعیت ویژه‌ای است زیرا به صورت کاملا آنلاین کار می‌کند و تقریبا مشکلی برای پورت کردن فایل‌های تولید شده با آن وجود ندارد زیرا در تمامی دستگاه‌ها به صورت انلاین می‌توان به امکانات این نرم‌افزار دست‌رسی داشت. گوگل درایو ظاهر بسیار ساده‌ای دارد و به هیچ‌ عنوان با رقیبانی مانند آفیس مایکروسافت و اپل ای ورک از نظر ظاهری قابل  مقایسه نیست ولی رایگان بودن و قابل دسترس بودن آن به عنوان دو مورد بسیار مهم محسوب می‌وشند و همچنین این نرم‌افزار بدون گرفتن فا در هارد شما به کار خود ادامه می‌دهد که این امر یک فاکتور موثر برای افرادی است که داده‌های فراوانی را بر روی سیستم خود دارند و حتی چند مگابایت فضا نیز برای آن‌ها مهم است.

آپاچی اپن آفیس

این نرم‌افزار شاید برای ما به‌هیچ عنوان شناخته شده نباشد زیرا رد ایران کمترکسی از آن استفاده می‌ند ولی برنامه‌های کامل این نرم‌افزار می‌تواند به خوبی برای کاربر مفید واقع شود. البته نسخه‌ای با نام لیبر افیس نیز وجود دارد که بر اساس و پایه اوپن آفیس ساخته شده است و دارای نرم‌افزارهای داخلی بیشتری است و امکانات بسیار خوبی دارد و تمامی نیازهای تولید فایل‌های متنی، اسپرد شیت و پارائه اسلاید را برای کاربر خود فراهم می‌ند ولی مشکل اصلی اینجاست که اپن آفیس هیچ نسخه ویژه‌ای برای دستگاه‌های همراه ندارد و هیمن امر ممکن است موجب شود تا برخی کاربران آن را نپسندند.

در مجموع هریک از این نرم‌افزارها برای خود امکانات خاصی را ارائه می‌کنند که تنها میزان نیاز شما تعیین خواهد کرد که باید کدامیک را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH