انتشار رندرهای نه‌چندان جذاب از اسمارت‌فون گلکسی فولد 2 سامسونگ

گوشی‌های تاشو کماکان روزهای ابتدایی حضور خود در بازار اسمارت‌فون را تجربه می‌کنند. وجود چندین عامل مختلف در گذشته موجب شد تا تجربه استفاده از اسمارت‌فون گلکسی فولد سامسونگ برای کاربران چندان رضایت‌بخش نباشد و انتظار می‌رفت که با عرضه نسل آینده این هندست کلیه موارد مذکور اصلاح شوند. نمایشگر خارجی گلکسی فولد با اندازه 4.6 اینچی خود برای بسیاری از کاربران ناخوشایند بود. این محصول در صورت بازگشایی کامل به یک تبلت 7.3 اینچی تبدیل می‌شد. در ادامه بخش قابل‌توجهی از کاربران متوجه شدند که حواشی بزرگ اطراف نمایشگر خارجی استفاده از آنرا برای همگان دشوار نموده و در عین‌حال کارکردی کاملا ابتدایی دارد. همچنین به‌کارگیری یک نمایشگر بزرگتر با ابعادی مشابه تبلت‌ها نیز همواره آسان به‌نظر نمی‌رسید.

برخی تصاویر گلکسی فولد 2 از به‌کارگیری یک نمایشگر نواری‌شکل کشیده در قسمت جلویی هندست حکایت دارند

برای آندسته از کاربرانی که خواهان به‌کارگیری نمایشگر خارجی بزرگتر برای مدل جانشین گلکسی فولد هستند؛ ظاهرا چندین خبر خوش و تعدادی خبر ناخوشایند وجود دارد. اخبار خوش در چند هفته پیش توسط وبسایت ETNews منتشر شد و بر این اساس نمایشگر خارجی گلکسی فولد 2 از اندازه 6.23 اینچی و رزولوشن 819×2267 پیکسلی بهره خواهد برد. نسبت ابعاد 24.9:9 این نمایشگر از طراحی بسیار باریک و کشیده آن حکایت دارد. همچنین این نمایشگر کشیده بخش عمده‌ای از بدنه خارجی گوشی را در بر گرفته است. نمایشگر خارجی همان پنل‌های قدیمی‌تر از نرخ نوسازی 60 هرتزی بهره خواهد برد؛ موضوعی که ابدا مایه تعجب نخواهد بود.

تصویری بحث‌ برانگیز از اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی فولد 2

وبسایت ETNews خاطرنشان می‌کند که نمایشگر خارجی هندست دارای اندازه 7.7 اینچی بوده و از رزولوشن 1689×2213 پیکسلی برخوردار است. این نمایشگر مجهز به شیشه فوق‌العاده باریک (UTG) بوده و از نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده خواهد کرد. این پدیده بدان معناست که محتوای نمایشگر در هر ثانیه 120 نوبت نوسازی می‌شود. چنین مشخصه‌ای به کاربران امکان می‌دهد تا از تجربه پیمایشی کاملا روان و ارتقاء کیفی انیمیشن‌های موجود در بازی‌های ویدیویی لذت ببرند. هر 2 نمایشگر داخلی و خارجی هندست دارای حفره‌ای دایروی‌شکل جهت استقرار دوربین سلفی خواهند بود.

اخبار ناخوشایند نیز به تصاویر منتشر شده توسط وبسایت Pigtou مربوط می‌شود. این تصاویر بر اساس پتنتی هستند که پیش‌تر توسط سامسونگ در سازمان جهانی ثبت اختراعات (WIPO) به ثبت رسیده است. پتنت مذکور “دستگاه الکترونیکی با نمایشگر انعطاف‌پذیر و ساختار لولایی‌شکل” نام دارد و تصاویر ضمیمه شده به آن نشان‌دهنده یک نمایشگری نواری‌شکل در قسمت جلویی دستگاه هستند. اگرچه به‌کارگیری این الگوی طراحی برای نمایشگر خارجی گلکسی فولد 2 امری بعید به‌نظر می‌رسد؛ اما تحقق این امر یقینا نارضایتی وفادارترین مشتریان سامسونگ را نیز به‌دنبال خواهد داشت. همچنین پتنت مذکور نشان‌دهنده تصاویری از یک سیستم لولایی‌شکل است که با نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون گلکسی زد فلیپ شباهت دارد. یکی از اسناد ثبت شده در رگولاتوری نشان می‌دهد که ظرفیت کلی باتری مورد استفاده در گلکسی فولد 2 معادل 4365 میلی‌آمپرساعت خواهد بود که در مقایسه با باتری 4380 میلی‌آمپرساعتی مدل پیشین اندکی کمتر است.

تصاویر مربوط به پتنت ثبت شده توسط سامسونگ

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ ورژن اولیه گلکسی فولد دارای 2 مشکل آزاردهنده برای مصرف‌کنندگان بود. این مشکلات با نمایشگر خارجی و به‌کارگیری حواشی بزرگ و طراحی ناچ‌دار در نمایشگر داخلی مرتبط بودند. یک خبرچین مشهور با نام Ice Universe با انتشار خبری در اواخر هفته اعلام کرد که ضخامت حواشی اطراف نمایشگر گلکسی فولد 2 تنها معادل 3.8 میلی‌متر بوده و ناچ بحث برانگیز دستگاه نیز با یک حفره دایروی‌شکل 4.8 اینچی جهت استقرار دوربین سلفی جایگزین خواهد شد. لذا تصاویر نشان‌دهنده نمایشگر ناچ‌دار احتمالا از درجه اعتبار ساقط هستند. سایر تصاویری که بر اساس مشخصات اعلامی وبسایت ETNews منتشر شده‌اند؛ احتمالا دارای اعتبار بیش‌تری هستند.

تصاویر سامسونگ گلکسی فولد 2 که بر اساس اطلاعات لو رفته طراحی شده‌اند

امیدواریم که امسال سامسونگ پیش از عرضه گوشی تاشوی جدید خود به ارزیابی چندباره کلیه جوانب آن بپردازد. تنها چند روز پیش از موعد عرضه نخستین گوشی تاشوی ساخت سامسونگ و به‌دنبال گزارش چندین مورد مشکل تصادفی در این هندست، غول کره‌ای عرضه آن‌را موقتا لغو کرد. علیرغم هشدارهای سامسونگ مبنی بر عدم جداسازی لایه پلاستیکی فیلم از روی نمایشگر داخلی، برخی افراد دست به چنین کاری زدند و این اقدام موجب از کار افتادن نمایشگر دستگاه شد. این فیلم همانند پوشش محافظی بود که بر روی نمایشگر اسمارت‌فون‌های نو قرار می‌گیرد. لذا مخاطبان در دفاع از اقدام خود اعلام کردند که در تصور آن‌ها این رفتار ابدا نادرست نبوده است (علیرغم هشدارهای مطرح شده توسط سامسونگ). برخی کاربران متوجه جذب مواد زائد به داخل گوشی از طریق شیارهای فوقانی و تحتانی ساختار لولایی‌شکل شدند؛ مشکلی که موجب برآمدگی بخش‌هایی از نمایشگر گوشی می‌شد. سامسونگ به رفع این مشکل و برخی ایرادات دیگر گوشی پرداخت و نهایتا گلکسی فولد با تاخیری 5 ماهه عرضه شد. سامسونگ معتقد است که علیرغم قیمت‌گذاری هنگفت بالغ بر 2000 دلاری هندست جدید، کمپانی با فروش 400 تا 500 هزار دستگاهی آن می‌تواند به درآمد 800 میلیون دلاری دست پیدا کند. این در حالیست که سامسونگ با فروش گلکسی فولد طی سال گذشته به درآمد 1 میلیارد دلاری دست یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH